Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Mvkuvat negoista vai cd:ltä?

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana Lila, 24 Huhtikuu 2006.

1. Lila

Lila

27
    0
    0
    Räiskin äskettäin reissulla ison läjän T-Max 100:ia, joista otin kehityksen yhteydessä kuvat cd:lle. Nyt kun olen valinnut mistä kuvista haluan printit (pelkät 10x15 vielä tässä vaiheessa), tuli mieleen, että onko lopputuloksessa väliä kehittääkö printit negoista vai cd:ltä? Teetän kuvat Fotoykkösessä. Järki sanoo, että on eroa, mutta kun en tiedä varmasti, ajattelin kysyä mua viisaamilta.

2. digilabbiksessa kun teettää kuvat niin se menee niin että kone skannaa negat tietyllä tarkkuudella ja sitten tulostaa. jos kehityksen yhteydessä on otettu cd koneelta niin skanni on sama kuin lisurien osalta (eli se tehtäisiin vaan toisen kerran) mutta jos skanni on tehty käsin voidaan laatueroon päästä.
    ei negasta taideta suoraan paljoa valotella enää.

EDIT:

Muut kuin minä.

3. Lila

Lila

27
    0
    0
    No niin joo, aivan. Nyt tuli vähän blondi fiilis.

Kiitos avusta!

4. MJK

MJK

1 436
    0
    0

Minkälaisia skannauksia sait? Jos on 600*400 jpg niin kymppikuvaa suurempaa tuskin kannattaa teettää.

5. Lila

Lila

27
    0
    0
    2048x3072 jpg:t. Suuremmat vedokset aion teettää käsilabrassa suoraan negoista.

6. mä voin tehdä suuret vedokset asevelihintaan

7. Lila

Lila

27
    0
    0
    Kiitos, pidän tuon mielessä, kun asia tulee ajankohtaiseksi.

8. Ja jos taas laatuun haluaa panostaa eikä hintaan niin sitten minä voin tehdä ,)

9. MJK

MJK

1 436
    0
    0
    Jos täällä ei harjoiteta seksististä syrjintää niin jossain välissä voisin lähettää kääpiön matkassa pari negaa pojille, mutta kuvataan nyt odotellessa.

10. Lila

Lila

27
    0
    0
    Pidetään sekin mielessä :)

11. Sit taas jos haluaa kauheeta kuraa, ja kalliilla niin toimittaa negat mun vessaan... Jälki on silloin ROCK!

Sori jos taas menin asiattomuuksiin...

12. Ei harjoiteta sanot vaan mitä haluat. Kuitupaperille ja sävytykset päälle, annan säilyvyystakuun ensimmäiseksi 100 vuodeksi, Ilford ja Lux Eterna pariksi seuraavaksi ,)

13. Lila

Lila

27
    0
    0
    Hmm, jospa pitäisin tuota ajatusta vähän vähemmän mielessä...

14. Saattaa olla että se on viisas valinta...

15. MJK

MJK

1 436
    0
    0
    Ou jea, otan yhteyttä kun on ajankohtaista. Normaalisti kieltäydyn kaikista kuvausjutuista, mutta nyt kun haluttiin nimenomaan mustavalkoista niin mun sydän suli.. eli kinojärkkäri saa kyytiä kun ei muutakaan ole. Toki myönnän, että Holgalla otettu valokuva olisi upea nähdä rakkaudella vedostettuna.