Olen koittanut vaihtelevalla menestyksellä kuvata Kuun ja pilvien leikkiä jo useamman vuoden ajan. Tänään istuskelin terassilla ja kurkein länsitaivaalle. Kuu ilmestyikin kohta puiden takaa. Seurailin sen nousua ja etelätaivaalta lipuvia cirruksia. Reilun tunnin kuluttua huomasin, että sieltä on tulossa eittäin valokuvauksellinen, aaltomainen pilvimuodostelma, kohti Kuuta. Hain kameran. Pilvet lipuivat Kuun eteen peittäen sen. Nostin kameran silmälle ja odotin. Vajaan minuutin kuluttua Kuu ilmestyi pilvien takaa. Tai vaikutti ihan että se olisi purjehtinut niiden keskellä. Kuvasin tätä taivaankappaleiden vuorovaikutusta ja olin salaa innoissani; Yhdistelmä näytti harvinaisen hyvältä. Bachin Air alkoi soimaan mielessäni. Parin minuutin kuluttua tilanne oli ohi. Illalla avasin kuvat ja totesin niiden olevan lupaavia. Yhteen silmäni osuivat eritoten. Hetki kuvan hiomista ja olin enemmän kuin tyytyväinen.
En ole koskaan ymmärtänyt noita mustalla pohjalla olevia kuureproja, joita on maailma pullollaan. Tässä on näkemystä ja oikeaa valokuvauksellisuutta. Hyvin tunnelmallinen ja miellyttävä kuva. Kapa