Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

MV filmit, ominaisuudet ja hankintapaikat

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana markku55, 11 Marraskuu 2013.

1. JarzaS

JarzaS Active Member

1 980
    0
    36
    Vs: MV filmit, ominaisuudet ja hankintapaikat

Jos haluaa jotain muuta kuin rolleita, kannattaa kysellä nopeesti, on kuulemma loppuviikosta tekemässä täydennystilausta.

2. JarzaS

JarzaS Active Member

1 980
    0
    36

Mä taas kettuunnuin tohon fomapanin laatuun. 8 rulla fomapan200 (120) oli täynnä mikroviiruja. 400:t oli kaikki ok. Sain tilalle muutamia rullia hyvitykseksi F200:a mutta niissä oli toi sama murhe. Tuumasin että riitti foman kanssa.
    Ja kuitenkin kun lähes samaan hintaan saa ihan kelpofilmiä helsingistä.

3. c

c Well-Known Member

5 500
    119
    63

Laakafilkois toi hintaero on aika merkittävä, foman filkat maksaa 4x5" koossa ~30e 50ruutua... olen ite noita kuvannut vuosia, eikö ole ollut mitään ongelmia.

Muuten kuvaankin ite tmax 400:sta, koska sitä tosiaan saa halvalla. Eikä sitä parempaa filkkaa taida olla olemassa. Joku 25e/5 rullaa 120 formaatissa posteineen yleensä löytää helposti eebäystä.

Et tosiaan, jos se halvimman ja parhaan filkan osto paikan haluaa löytää.. se on ebay. On ollut sitä jo vuosia.

Ja jos haluaa triäxn kaltaista filmiä, niin miksei vaa osta triäxää:

http://www.ebay.com/itm/5-Rolls-Kodak-Tri-X-120-Black-White-Print-Film-400-/180613673561

25e posteineen, 5 rullaa..

4. pj.haaja

pj.haaja Well-Known Member

1 936
    51
    48

Mäkin ajattelin noita Foman laakafilkkoja kokeilla. ISO100 25 euroa 50 kappaleen paketti ja ISO200 ja 400 29 euroa 50 laakia. Macolta 9x12 koossa.

5. markku55

markku55 Active Member

Mulla kun on tää alkuvaiheen hapuilu menossa, niin päätin tilata Fotoykkösestä filkat,
    viittä lajia 2kpl kutakin.
    Sitten kun tiedän mitä oikeasti haluan käyttää, katselen isomman tilauserän edut uudestaan.

6. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Ei sinulta ainakaan optimismia puutu. Minä olen tarvinnut kymmeniä kehitettyjä filmejä per laatu, ennenkuin olen kuvitellut tuntevani filmin ja sen kehitysprosessin.

7. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 689
    234
    63

Kyllä mä en ainakaan sitä omaa filmiä ole vielä löytänyt. En tiedä mistä kiikastaa.

8. markku55

markku55 Active Member

Olen kehitellyt satoja mv filkkoja aikoinani, enkä nyt ensin alkuun ole aloittamassa omaa kehitystouhua, sitä paitsi C41 prosessia en edes harkitse, joten osa noista kokeiluista menee vain vertailun piikkiin.