Vs: MV filmit, ominaisuudet ja hankintapaikat Jos haluaa jotain muuta kuin rolleita, kannattaa kysellä nopeesti, on kuulemma loppuviikosta tekemässä täydennystilausta.
Vs: MV filmit, ominaisuudet ja hankintapaikat Mä taas kettuunnuin tohon fomapanin laatuun. 8 rulla fomapan200 (120) oli täynnä mikroviiruja. 400:t oli kaikki ok. Sain tilalle muutamia rullia hyvitykseksi F200:a mutta niissä oli toi sama murhe. Tuumasin että riitti foman kanssa. Ja kuitenkin kun lähes samaan hintaan saa ihan kelpofilmiä helsingistä.
Vs: MV filmit, ominaisuudet ja hankintapaikat Laakafilkois toi hintaero on aika merkittävä, foman filkat maksaa 4x5" koossa ~30e 50ruutua... olen ite noita kuvannut vuosia, eikö ole ollut mitään ongelmia. Muuten kuvaankin ite tmax 400:sta, koska sitä tosiaan saa halvalla. Eikä sitä parempaa filkkaa taida olla olemassa. Joku 25e/5 rullaa 120 formaatissa posteineen yleensä löytää helposti eebäystä. Et tosiaan, jos se halvimman ja parhaan filkan osto paikan haluaa löytää.. se on ebay. On ollut sitä jo vuosia. Ja jos haluaa triäxn kaltaista filmiä, niin miksei vaa osta triäxää: http://www.ebay.com/itm/5-Rolls-Kodak-Tri-X-120-Black-White-Print-Film-400-/180613673561 25e posteineen, 5 rullaa..
Vs: MV filmit, ominaisuudet ja hankintapaikat Mäkin ajattelin noita Foman laakafilkkoja kokeilla. ISO100 25 euroa 50 kappaleen paketti ja ISO200 ja 400 29 euroa 50 laakia. Macolta 9x12 koossa.
Vs: MV filmit, ominaisuudet ja hankintapaikat Mulla kun on tää alkuvaiheen hapuilu menossa, niin päätin tilata Fotoykkösestä filkat, viittä lajia 2kpl kutakin. Sitten kun tiedän mitä oikeasti haluan käyttää, katselen isomman tilauserän edut uudestaan.
Vs: MV filmit, ominaisuudet ja hankintapaikat Ei sinulta ainakaan optimismia puutu. Minä olen tarvinnut kymmeniä kehitettyjä filmejä per laatu, ennenkuin olen kuvitellut tuntevani filmin ja sen kehitysprosessin.
Vs: MV filmit, ominaisuudet ja hankintapaikat Kyllä mä en ainakaan sitä omaa filmiä ole vielä löytänyt. En tiedä mistä kiikastaa.
Vs: MV filmit, ominaisuudet ja hankintapaikat Olen kehitellyt satoja mv filkkoja aikoinani, enkä nyt ensin alkuun ole aloittamassa omaa kehitystouhua, sitä paitsi C41 prosessia en edes harkitse, joten osa noista kokeiluista menee vain vertailun piikkiin.