Moi kaikille tasapuolisesti, Tilasin kameran Pixmaniasta ajatuksena säästää hieman rahaa. En tilaa samasta kioskista enää toiste, sillä rahaliikenteen jälkeen meni puolitoista viikkoa odotellessa, että edes saavat vahvistettua tilauksen. Tästä muutama päivä ja vahvistus tuli, mutta toimitusseurannassa päivitystä ei juuri tapahtunut. No otin yhteyttä meilitse ja ilmaisin että josko sitä kameraa saisitte vihdoinkin postiin ja tähänhän ei vastausta koskaan tullut. No kaksi viikkoa kun tuli täyteen niin vihdoinkin tänään tulee meili, että kamera on postissa ja seurantanumerolla se on kuin onkin jo ihan Turun kohdalla tulossa. Kele. raha oli käteisenä ja olisi sitä voinut mennä paikalliseen pikkukauppaan ostamaan se kamera ja olla välittämättä pienestä hintaerosta. Samallahan sitä olisi tukenut paikallista kauppiasta näinä nettikaupan luvattuina aikoina. Minkälaisia kokemuksia teillä on nettikaupoista? Olisi kiva kuulla kokemuksia niin puolesta kuin vastaan. -Kimmo.K-
Vs: Nettikaupat ja niiden toiminta Samantyylisiä kokemuksia samasta puljusta juuri tällä viikolla. Kaikki tapahtui vähän nopeammin UPS-toimituksella, mutta montakertaa hitaammin kuin, mitä lupasivat. Valituskirjeeseen vastasivat pahoitellen ja toivoen, että tulevaisuudessa vastaisivat paremmin odotuksiani. Hyvin todennäköisesti tulevaisuutta ei kuitenkaan tule.
Vs: Nettikaupat ja niiden toiminta Miksköhän mie suosin edelleen mun paikallista olemassaolevaa kameraliikettä ties miten monetta vuotta? Hinnoissakaa ei oo valittamista.
Vs: Nettikaupat ja niiden toiminta Ihmettelen, että Pics Money:sta joku yleensä ostaa mitään; niin paljon huonoja kokemuksia ko. puljusta on kuulunut.
Vs: Nettikaupat ja niiden toiminta Verkosta kannattaa hakea asiakkaiden kokemuksia ennen tilaamista. Pixmaniasta on kuullut sen verran paljon huonoa, että eipä ole tullut mieleenkään tilata. Mutta on niitä hyviäkin kauppoja.
Vs: Nettikaupat ja niiden toiminta Toden totta. On ikävä kyllä suurinpiirtein niin, että * Kolmasosa kaupoista on rikollisia huijareita * Kolmasosa kaupoista on muuten vain kehnoja * Kolmasosa kaupoista on asiallisia ja rehellisiä Hyvä uutinen verrattuna entisaikaiseen postimyyntiin on se, että nykyään on helppoa löytäää ne hyvät kaupat! Ennenvanhaan oli ihan sama juttu, mutta ei yhtä hyviä keinoja tunnistaa rikollisia Periaatteet: 1) Jokainen kauppa on oletusarvoisesti huono, kunnes toisin todistetaan 2) Jos kaupan hinnat ovat niin hyviä, että ne eivät voi olla totta, ne eivät ole totta 3) Tsekkaus digicamera.net:stä, jossa on ulkomaankaupan kokemuksille oma osio 4) Google-haku: <kaupan nimi> fraud <kaupan nimi> problems <kaupan nimi> ... jos kuuluu hyvää, ennuste alkaa olla toiveikas 5) Jos kauppa ei myy luottokortilla, vaan ennakkomaksulla pankkitilille, unohda se 6) Jos kaupalla ei ole selkeitä yhteystietoja, unohda se 7) Mieti: saako samaa tavaraa kuitenkin lähes samaan hintaan jostain tunnetummasta kaupasta, jota ihmiset kehuvat? 8) Ok!
Vs: Nettikaupat ja niiden toiminta Sama vika. Mut meillä onkin täällä harvinaisen hyvä kauppa ja kauppias.
Vs: Nettikaupat ja niiden toiminta Itselläni kanssa pari kokemusta Pixmaniasta, ensimmäinen noin 3 vuoden takaa, kun tilasin pokkarin. Erittäin hidasta informaation kulkua missä vaiheessa tilaukseni toimitus eteni. Taisi olla vajaa viikko, kun tuli ilmoitus, että tilausta jopa käsitellään ja siitä taas runsas viikko ja ilmoitettiin, että tavara on matkalla ja seurantakoodi kylkiäisiksi. "Osta tuote" klikkauksesta taisi mennä joku 21-23 päivää kunnes tuote oli hyppysissä. Toisen tilauksen tein tämän vuoden alkupuolella sisältäen pientä atk-sälää, muistaakseni 4 vai 5 tuotetta yhteensä. Muistitikut tulivat viikon sisään, muu tavara 2 viikon sisään. Pieniä tuotteita, mutta kolmessa eri paketissa. Ebaysta (kiinan serkuista ja uk:n väestä) on vain hyviä kokemuksia, tavara mitä olen tilannut on ollut yleensä hintaluokaltaan 10-50 euron arvoista ja kaikki on toiminut tähän mennessä niin kuin pitää. Tuotteina ollut mm. akkuja, autovahoja, chilisooseja ja totta kai kamerakrääsää. Toimitusajat luonnollisesti idästä vie aikansa, mutta monta kertaa nopeammin kuin Pixmania, joka on ainakin mulle laittanut paketit Malmöstä. Collinite-vahat tilasin uk:sta muistaakseni maanantaina ja hain paketin jo perjantaina postista, jossa oli jopa käsinkirjoitettu allekirjoitus hyvistä kaupoista. Dealextreme toiminut kanssa oikein hyvin, eli krääsän luvattu mesta, verrattavissa ebayn aasian kauppiaisiin. Laidasta laitaan härpäkettä, myös kameraan. Tilauksen seuranta toimii kuin unelma. Ja ajatkin kohtuullisia, joskus olen saanut paketin sieltä alta kahden viikon. Play.com leffat ja osa vaatetuksesta tuolta. Loistomesta, olen esim viikonloppuna tehnyt tilauksen ja seuraavana perjantaina kipaissut paitani postilaatikosta. Isot ostokset sittten paikalliseen tai suomalaiselle kanssaharrastajalle.
Vs: Nettikaupat ja niiden toiminta Kyllähän se hintaero yleensä jostain otetaan kiinni. Mulla on ollut todella paljon reklamaatiota atk-laitteiden kanssa. Paikallisen liikkeen kanssa on sujunut kohtuullisen hyvin. Suosin paikallista aina, kun mahdollista. Kamerat ostan tunnetuista suurista liikkeistä, Suomesta. T Jukka
Vs: Nettikaupat ja niiden toiminta Tilasin Optotekistä, Helsinki (joo, tiedän ei varsinaisesti puhdas nettikauppa) kameran puhelimitse. Palvelu oli aivan erinomaista ja asiantuntevaa. Lisäplussa tulee vielä tämänpäiväisestä puhelinsoitosta, jossa myyjä kertoi tavaran lähteneen eilen, mutta kauppaan kuuluva salama oli ollut eilen lopussa joten se postitettiin tänänän erikseen. Liikkeen hintataso on täysin kilpailukykyinen ulkolaisten kanssa. Ulkomailta tilatessa pieni hintaero monta kertaamenee posti-, ym. kuluihin.
Vs: Nettikaupat ja niiden toiminta Offia tai ei, etelän mies, mutta samaa mieltä: loistoputiikki. Puute -tai iloinen ylätys usein on, että tuolta löytä usein etsimäänsä, vaikkeivat moisen olemassaoloa mainostakaan...
Vs: Nettikaupat ja niiden toiminta Optotekistä en ole mitään netin kautta tilannut, mutta pari kertaa olen paikan päällä asioinut ja palvelu on kyllä ollut erinomaista.
Vs: Nettikaupat ja niiden toiminta Itse olen kokenut asian päin vastoin jonkin verran kamaa olen pixmaniasta ostanut ja kaikki on ollut ok. paitsi ups kuljetuspolitiikka kun ne luulee että ihmiset on keskellä parasta työ-aikaa kotona ottamassa pakettia vastaan, onneksi suostuvat samaan hintaa kuljettamaan työpaikalle. Valitettavan monet nettikaupat ovat huijareita...