ihan vaan noiden "miehisempien" juomien vastapainoksi yleisesti ryystän golden capin perryä ja half & halfia. jälkimmäinen on ihan limpparia kyllä, mutta mikäs sen mukavampaa.. pienehkön otannan perusteella oulusta saa peräti kahdesta anniskelupaikasta crowmoor-siideriä, mikä on ihan namia, vaikka kuivista sidukoista en yleensä perustekaan. copparbergit on ihan liian ällömakeita sitten taas vastaavasti. kyllä niitäkin tosin ennemmin juo ku selkäänsä ottaa
Pelkkää juomistako tämä taiteen teko on? Siidereistä, kuten monista muistakaan juomista ne menisi osoittamaan yhtä merkkiä. Fiiliksen mukaan, joskus makeaa ja joskus makeampaa.
Kesä tulee, siiderikausi alkaa! mun makuuni sopii kuiva omenasiideri, enpä noita tuotemerkkejä niin katso yleensä.
Sama homma, normaalisti maistuu lager tyyppiset oluet, mutta ajoittain tulee maisteltua siidereitä. Eli siideripuolelta tulee valittua golden cap:n classic (eli se ei-liian-kuiva omenasiideri) tai vastaavia janojuomia. Makeat siiderit eivät oikein iske, esim perry ei tunnu uppoavan millään.
Silloin harvoin kun siideriä juon tulee ostettua kuivinta mitä löytyy ja sekin on liian makeaa. Kaveri teki ~10 vuotta sitten ihan kaupan omenamehusta (ei pastoroitu) viinihiivan kanssa siideriä ja antoi käydä sen minkä kävi ilman sokerin lisäilyä. Kun oli valmis suodatti piimaasuodattimella ja pulloon. Kun olivat juoneet muutaman pullon/lätty vaimonsa kanssa saatiin loput kun oli kuulemma liian kuivaa Sepe
Useammankinlainen siideri menee kunhan se on märkää ja kylymää. Mieluummin kuitenkin noita makeampia hörppäilen. Enpä osaa sitä parasta nimetä.
Alkoholi on aiheuttanut niin paljon paskaa meikäläisen elämään ja muihin elämiin joita olen seurannut, etten käytä edes seurustelujuomana. Mutta Hartwallin GIN Long Drink on hyvä kesäpäiväjuoma, ei siiderit niinkään.
Siidereissä on yksi ISO huono puoli vrt. oluset. Nimittäin ne syövyttää hampaat. Kaveri on juonu siideriä koko lyhyen ikänsä, minä olutta. Kaveri joutui tekemään juuri usean sadan euron hammasremontin, minä en. Syy oli tuo siiderin kittaaminen, muuten ruokailutottumukset samat. ELI: Siideri 0 - 1 Olut
Ei se ole niin yksiselitteistä. Ihmisten purukalustoissa on eroja, samaten suun bakteerikannassa. Tietenkään siideri ei hampaille hyvää tee, se on selvä. Ei se olutkaan mitään ambrosiaa vaikutuksiltaan ole. Nimim. hammaslääkärin apulaisena 5kk toiminut ;P