Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Muusa / innoittaja

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana pikkuteemu, 16 Syyskuu 2013.

1. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63
    Vs: Muusa / innoittaja

Sä ootkin niin paljon avarakatseisempi kuin mä. Mä kelpuutan vain sen naaraspuolisen olion :) Mistä tulikin mieleen yks biisi, eli puumaa mä metsästän, niin siitähän voitas tehdä uus sanoitus, muusaa mä metsästän ;)

2. Peidu

Peidu

174
    0
    0

Mä taisin nähdä sen sun ilmoituksen siellä toisella palstalla. Kyllä minä uskon muusiin, itse uskon, että joku päivä saatan vielä löytää sellaisen. Vaikka tavallaan, minulla on niitä jo muutama. Pari ystävää, jotka kuuntelee, oikeesti kuuntelee, kannustaa ja antaa palautetta, rehellistä palautetta. He valaa minuun uskoa, olen siitä heille syvästi kiitollinen.

3. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Jarihan on  paljon toiminut innoittajana ja muusana.

Sanataiteen puolella, pääasiassa.

4. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Menneinä aikoina maailmalla useat tai useimmat taiteilijat olivat homoja.  Muuthan eivät niin voineet paneutua taiteen tekemiseen perhehuolista vapaina.  Mesenaattejakin saattoi olla helpompi löytää...  Ja toki muusia.  Ja saattoihan tietysti innoittaja olla muutenkin samaa sukupuolta.

Naapurimaan prinssi Eugen esimerkiksi saattoi tosin syventyä taiteeseensa talousongelmia pohtimatta, mutta muusa näytti olleen miespuolinen, ja kadehdittavan hyvin varustettu.... (viulu ja kaikki, siis.)

.

Liitetyt tiedostot:

5. Vs: Muusa / innoittaja

joo mulla on huono tapa käyttää ihmisiä ja yhteisöjä hyväkseni puolivalmiiden ajatusteni rakentamiseen. Mutta tuo hyvin väärässä paikassa esitetty itsensähäpäisy,  mahdollisti paremmat mahdollisuudet tälle ketjulle jossa keskustelu varsinaisesti käydään.
    Minäkin uskon että on olemassa kanssamatkustajia joiden kanssa on syvempi yhteys. Jos tuo yhteys on henkilön kanssa jonka seurassa on luontevaa kuvata ja jos yhdistävät tekijät tukevat kuvallista itseilmaisua, käyttäisin jo nimitystä innoittaja, taiteellinen neuvonantaja, muusa jms.

6. Herra iso herra

Herra iso herra Active Member

7 709
    10
    38

Saahan sitä hakea innoitusta vaikka naapuri hevosesta, kun muistaa että koskee ei saan;-)
    Noista samasukupuolen inoituksen kohteista tulee mieleen ensimäisenä Mapplethorpe, eikä siinä mitään.

Varmaan monilla kannustusta antaa äiti ja näillä foorumiella on selkääntaputtajahyvävelikerhoja jotka inoittaa hyvinkin heikojen esitysten massa spammiisin, eikä kai "muusuuden" pidä aina sisältää seksiä?

7. Vs: Muusa / innoittaja

Ei toki, mutta olisihan se kiva lisä!

Mutta itseasiassa mulla on ollut pari sellaista platonista miesnaissuhdetta joissa "muusuus"* taisi olla aika lähellä..

* anteeksi halmu että muusakäsitettä käytetään tässä vähän laveasti ja soveltaen

8. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63

Miksei voisi olla, jos lapsi antaa intoa tehdä ja lapsesta saa sitä energiaa.

9. Pii

Pii

4 011
    0
    0

Jahans mulla on ollut kaikenlaista duunia. Muusanakin olen toiminut ;) ..

Miehinen näkemys ilmeisen kehollinen mutta itse ajattelen muusan sparraajana. Muusa on se,joka näkee työn valmisteluvaiheessa ja keskeneräisenä eikä arvostele silloin murskaavasti vaan - jos tarpeen - kertoo mitä ajatuksia asia herättää. Usein heittelen aiheita ja tsemppaan kun deadline lähestyy.
    No onhan tässä puolensa: sain eilen lukea ja kommentoida huomiseen lehteen tulevan jutun: oikein hauska!

10. Vs: Muusa / innoittaja

Kehollisuutta mietin vain siitä näkökulmasta kun jos muusa on myös malli. Ja muusa voi olla malli siksi koska muusan pitää viedä kuvaajaa eteenpäin ( tai johonkin päin ). Malli pitää kuvaajan aiheen parissa eikä kuvaaja unohda tärkeintä asiaa eli käyttää kallisarvoista lahjaansa ihmiskunnan rakentamisessa.
    Ilman muusaa kuvaaja henkisesti  nukahtaa, alkaa huoltaa perhettään, menee töihin, opiskelemaan, sijoittaa pörssiin, alkaa urheilla tai juopotella, pelata, ja käydä huorissa tms taantumuksellista.
    Siis hylkää itsensä, eikä kuuntele enää sydämmensä ääntä.

11. Herra iso herra

Herra iso herra Active Member

7 709
    10
    38

Sitä saa ajatella ihan mitä tykkää, mutta muusa perinteisesti ymmärretään liittyväksi taiteiden tekemiseen, ammatissa tai yrittämmisessä sparraamista ja tukemista kutsutaan toisilla nimillä, kuten kannustava puoliso yms.
    Monesti menestyneiden ihmisten takana on kannustava puoliso.

12. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Ja menestystä vaille jääneiden edessä.

13. Vs: Muusa / innoittaja

+1

14. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Minulla on suuri kunnia saada pitää monta muusaa. Ne on pääosin naisia mutta joku mieskin mahtuu muusakerhoon. Veerakuvien muusana on nainen. Vaimoni on joskus muusana mutta meillä ei kuvaus näkemykset yleensä kohtaa. Hän taitaa olla minua parempi kuvaaja, vai mistähän tuo sitten johtuu.

Kyllä asiantunteva muusa on kullan arvoinen.

15. Vs: Muusa / innoittaja

Kyllä. Mahtava kuulla Juke.

16. Vs: Muusa / innoittaja

Itellä muutama vakimalli joiden kanssa vaan yksinkertaisesti homma toimii ja pystytään toimimaan samalla aaltopituudella.

17. Vs: Muusa / innoittaja

;)

18. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Joo, sellaisia voi tosiaan sanoa jo muusiksi.  Tärkeä juttu.
    [sub](Onpas toi monikko hassu sana suomeksi...)[/sub]

19. Vs: Muusa / innoittaja

Itse koen tuon samalla aaltopituudella työskentelyn tärkeimmäksi asiaksi henkilökuvauksessa. Muutamien kuvattavien kanssa on tullut "lähete" mielenterveystoimistoon kun olen kertonut kuvan idean ja mitä sillä haen.
    Nim. Antisosiaalinen kummajainen