Eli keitä ovat he, mitä muotokuvissa, nude tai muissa glamour tyylin kuvissa. Eli rajataan alueelta pois vaikkapa tuo Ansel Adams maisemoinen. Eli linkkiä henkilökuvausen mv-taitureiden sivuille kaivattas tähän ketjuun ja mielellään pieni selvitys miksi se on sinun mielestäsi taiturimainen mv-kuvaaja.
Kun nää on niitä ikuisia mielipidekysymyksiä.... vielä tänä päivänä: Jeanloup Sieff - Site officiel Nick Brandt: Photography Home ei ehkä vielä suuri, mutta tuleva sellainen: Gabriele Rigon Photography - Welcome Page Tiivistelmä, miksi taiturimaisia: Hyvä valon käyttö (siis sen mitä on ollut käytettävissä olemassa olevilla resursseilla). ( eli t.s. valokuvauksen a ja o imho) Joo-o. Hyvä kuva on ½-kuvaa otettuna. Loput tehdään muualla. Täydellisessä kuvassa kaikki loksahtaa. Mustavalkokuvaus on siitä samanlaista kuin digitaalinen kuvaus, että "pimiössä" voidaan tehdä paljon. Muistaen tosiasia, että paskasta ei saa konvehtia rasiaan laittamallakaan, vai miten se meni....
Pitääkö tässä olla linkkejä? 2006? Pitääkö olla hengissä? Toi AA hämäs Mutta nopealla mietinnällä mun ykköseksi jompi kumpi: Ralph Gibson (henkilökuvia? absolutely!) Irving Penn Ja komppaan heti motrista: Avedon Sieff ... silti, luultavasti aika konservatiivista, mutta sen siitä saa, kun ei seuraa mitä tapahtuu..... k
Yosuf Karsh... . . . . Richard Avedon Victor Skrebneski Robert Mapplethorpe Irving Penn Nadar Gordon Parks (kuoli muutama viikko sitten), kuvasi muutakin... tuosta pääseee alkuun..... sori linkkejä ei ehdi laittaa.....
Bill Brandt Tässä toinenkin linkki. Edesmennyt tämäkin mestari kyllä on. Kuten hänkin: Helmut Newton. Kumma juttu, kun minulle tulee mieleen vain noita aiempia suuruuksia ;-)
Ihan ehdoton. Tare irrotti ensin punastuksen ja sitten hyvät naurut ;-). Mutta jos musta puhut (ku Helin mainihet) niin kiitos silti!
Tuossapa yksi homman hallitseva kaveri --> http://www.stephanvanfleteren.com/gallery_portraits/ Ei muuten ihan amatööri olekaan, sillä taisi olla World Press Photo 06 kisan tuomaristossakin.
No on kyllä perkeleen hyviä. Siis oikeesti, pari kuvaa oli sellaista että pumppu heitti pari ylimääräistä rundia ja sen jälkeen kesti minuuttitolkulla ennenkun syke tasaantu. Ei millään pahalla mutta kyllä nämä meidän foorumilegendat sai nyt melko kovan vastuksen
ps. on se A. Adams ottanut paljon muitakin kuin maisemakuvia... Paljon tuoss hyviä nimiä olikin kyllä jo...
Mä tos selasin ees taas noita PMU:n linkin kuvia. Siis kertakaikkisen hienoja. Tommosista kuvista saa potkua omaanki kuvaamiseen. Kunnon varjoja ja jyrkkää... ah, mahtavia. Ja vielä se syväterävyys... oli sitten photarityötä tai originaalia niin sama se. Mä tykkään.
Kivoja kuvia tyypillä juu. Siellä oli muutama näpsy, jossa näky filkan reunat. Sivujen suhteista vois laskea onko 6x7 tai 4x5 tai joku muu koko. Ei mua se kyllä niin paljon kiinnosta, että jaksaisin ruveta ryhtymään moiseen matematiikkaan....
Oli kyllä aivan mielettömän hienoja potretteja, siis toi täytyy laitta ihanm kirjanmerkiksi, että voi palata uudelleen. Muutamaan kertaan oli sama kuva pääytynyt mukaan.
Kait muuten katoitte muutkin kuvat, mm. Kosovosta, Etiopiasta ja Afganistanista. Mä en voinu kattoa kuin alun, kun itkupilli ois noussu pintaan mut kotona katon loppuun. Siellä saa vetistellä rauhassa..