Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Mustavalkoisia kuituvedoksia?

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana Gnitor, 5 Toukokuu 2007.

1. Gnitor

Gnitor

23
    0
    1
    Tietääkö joku, onko vielä olemassa liikkeitä, jotka tekisivät kuitupaperivedoksia mustavalkofilmeistä?

2. Vs: Mustavalkoisia kuituvedoksia?

ei hajuakaan, mutta taitaa olla yhden käden sormissa jos niissäkään,onhan täällä foorumilla taitavia vedostajia,hinta suolainen ,mutta osaavissa käsissä joku nega kannattaa tarjota vedostettavaksi.

3. fotomik

fotomik Member

786
    0
    16
    Vs: Mustavalkoisia kuituvedoksia?

Yhtäkkiä tuli mieleen että tekeekös Eeralan Jan noita, sehän taitaa Cibojakin vielä vedostella.
    www.janeerala.net, joka ei just nyt toimi että vois tarkistaa.

Äh no nyt heräs mutta eipäs se teekään kuin Ilfo/Cibachromea ja mustesuihkuja.

4. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

oli huhuja että lopetteli, vieläkö tekee?

5. Vs: Mustavalkoisia kuituvedoksia?

pitäskö mun alkaa..

6. MFFF

MFFF

217
    0
    0

Color-kolmiossa tekivät ainakin muutama vuosi sitten vielä kai käsin mustavalkoisia, mutta en ole aivan varma että oliko se kuitupaperia? Ainakin se oli jäykempää kuin peruspaperit ja hienon näköistä. Eikä kai ihan älyttömän hintaistakaan, kun ihmiset niitä tilasikin joskus. Kuitujuttu kannattaa kysyä sieltä.

7. RB

RB Well-Known Member

9 431
    1 277
    113

Eivät tee enää Colorilla mustavalkoista, ainakaan kuituna. Itse lähetin erään 6x7 värinegan josta pyysin mustavalko-kuitupaperikuvan, lupauksista huolimatta sieltä tuli digikuva ja ilmoitus että mustavalkokopparien teko käsityönä on loppunut. Tilasin sitten aidon MV-kuvan kuvaajakolleegalta joka tekee MV-kuvansa itse.

8. MFFF

MFFF

217
    0
    0

^Ok. Tuosta olikin jo muutamia vuosia, kun nuita hypistelin. Harmi sinänsä, mutta mitäpä niitä tekemään jos kukaan ei tilaa... Ja nyt tulikin mielen aikahyppy, ja olenkin melko varma että se oli kuitupaperia. Hinnastossa taisi olla jopa eri hinnat kuitu- ja muovipapereille.

9. RB

RB Well-Known Member

9 431
    1 277
    113

Vasta ihan uusimmassa CK:n hinnastosta joka ilmestyi nyt keväällä on jätetty käsityö-MV-kuvat pos. Sitä ennen oli sekä muovi-että kuitupaperit valikoimassa.

CK tuntuu panostavan lisää ammattimaiseen digikuvan tekoon, luvassa on ilmeisesti kesän ja syksyn mittaan mittavia uudistuksia.

10. Vs: Mustavalkoisia kuituvedoksia?

Minulla on sellainen käsitys, että kukaan ei enää valmista kuitupapereita kaupallisesti. Musta-valko-niminen firma lopetti sekin muutama vuosi sitten.