Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Musiikkivisa

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana riekkosak, 5 Tammikuu 2018.

  1. olliR

    olliR Member

    469
    10
    18
    Ilmeisesti alan muistaa jo, mitä kukin kuuntelee, koska aloin etsiä heti oikeasta suunnasta.

    Olisiko Jethro Tull:n "Heavy horses":

     
  2. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Viimeksi muokattu: 10 Helmikuu 2018
  3. olliR

    olliR Member

    469
    10
    18
    Ehkäpä vähän samoja musiikkityylejä kuin edellisessä. Yhtye on jopa perustettu samoihin aikoihin kuin Jethro Tull, mutta tässä viitataan uudempaan tuotantoon. Kuva voisi viitata myös yhtyeen nimeen.
    Ei ole kotimaista, eikä välttämättä kauhean tunnettu suurelle yleisölle, vaikka on myynyt varsin paljon maailmalla.
    [​IMG]
     
  4. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Kuinkahan paljon uudempaan? Rush - Roll the bones. En viitsinyt laittaa videota kun biisi ei ollut mun suosikki vaikka bändi kyllä on. Lähes koko tuotanto jopa., mutta toi kuulosti kuralta. :rolleyes:

    Test for Echon satuin hankkimaan kun se ilmestyi (silloin olin juuri hankkinut myös ekan CD-soittimeni) ja se on kyllä jälleen hienoa.

     
    Viimeksi muokattu: 10 Helmikuu 2018
  5. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Ei kai tässä kannata ruveta boikotoimaan vaan kuunnella enemmän. Jos kurat haihtuu.. korvista.


     
    Viimeksi muokattu: 10 Helmikuu 2018
  6. olliR

    olliR Member

    469
    10
    18
    Ei ihan niin paljon uudempaan. Sinne Syntikka-Proge-kaudelle.
     
  7. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Viimeksi muokattu: 10 Helmikuu 2018
  8. olliR

    olliR Member

    469
    10
    18
    Joo, mutta tuo olikin viimeisiä kiertueita. Ovat nyt olleet kolme vuotta hiljaa ja tammikuussa ainakin yksi jäsen ilmoitti, että on hänen puolestaan nyt hommat tehty.

    Vaikka Rushin sanoitukset ovat mielenkiintoisia, niin itse olen aina vaan kuunnellut niitä sävelkuvioita ja rytminvaihdoksia, ne on jotenkin niin kiehtovia. Minulle syntikka ei ole ollut kirosana, ja olen tuosta Power Windows -levystä aina tykänny. Kiitos vaan aikanaan koulukaverille, joka kitaristina soitti näiden levyjä.

    Marathonista oli tosiaan kyse. Luulen että näitä progejuttuja voisi Mirroredin kanssa pelata edestakaisin aika monta. Sinun vuorosi syöttää.
     
    Viimeksi muokattu: 11 Helmikuu 2018
  9. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Mulla taisi olla Signals eka Rush joka tärppäs johonkin kiinni ja vasta sen jälkeen kuuntelin enemmän. Olin kirjastosta lainannut kuitenkin 70-luvun Rushia joskus ja toki ne mieleen oli jäänyt, mutta silleen taka-alalle vaan etten niitä esim. heti äänittänyt. Rush ei ollut myöskään broidin tuntema jonka levyjen kautta aika monen musiikin alku on tullut mulle.

    Nyt ei kuitenkaan progeksi sanottua. Suomalainen kunnianhimoinen rockyhtye (uudestaan tässä ketjussa). Kuinkahan sitä vihjettä laittaisi sopivasti... ehkä juuri näin vain.


    musavisaKUM_6820.jpg
     
    Viimeksi muokattu: 11 Helmikuu 2018
  10. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Sanottaisiinko vielä että värit voivat vaihdella suuresti ja maailmoja löytyä maailmoista.

    musavisaKUM_6815.jpg
     
  11. motris

    motris Well-Known Member

    4 774
    747
    113
    Popeda, Sammakkalaulu.
     
  12. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Eip.

    Sanotaan vielä että laulu on albumilla jolla on selkeän psykedeelinen teema kansikuvaa myöten. Tämä englanninkielinen levy ilmestyi alle 30 vuotta sitten.
     
  13. olliR

    olliR Member

    469
    10
    18
    Aika kiero. Sielun Veljien englanninkielisiä levyjä ei hevillä muista. Ja sitten kun muistaa, niin biisien nimet ja sanat piti kyllä kaivaa netistä.

    Softwood music under slow pillars: "I wanna be a frog".

    Piti karsia Kingston Wall ensin pois ihan sillä, ettei sitä ole mainittu aiemmin ketjussa.
     
  14. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    I wanna be a frog, kyllä. Levyhän on erinomainen ja tulihan tuota kuunneltua paljonkin 90-luvulla. Ei ole kiero mutta pyöreä ja siinä on reikä keskellä. :)

    Jaan Wessman kirjoitti Soundissa 06-07/2005. Jousin koristellun ja epätavallisesti englanniksi lauletun Softwood Music Under Slow Pillarsin jälkeen ei voi kuin kuvitella, millainen impakti levyllä olisi aikanaan ollut ulkomaan markkinoilla. Varsinkin, jos käytössä olisi ollut tämän päivän promotionaalinen know how, reippaampi budjetti ja ennakkoluuloton asenne. Tätä psykedeelistä, lähes napakympin arvoista uusintajulkaisua kun veisi muille maille ehkä hieman toisin eväin kuin syntyhetkellään kasvotonta tukkaheviä idolisoineessa aikakaudessa. SIELUN VELJET: Softwood Music Under Slow Pillars - Soundi.fi

    ..yhtyettä ulkomaille vienyt levy-yhtyö ei pitänyt akustista psykedelialevyä "maailman kovimmalle rock-yhtyeelle" sopivana..
    Softwood Music Under Slow Pillars – Wikipedia

    Kansikuva on Pablo Amaringon taulusta.


    sielun veljet softwood music - YouTube
     
    Viimeksi muokattu: 11 Helmikuu 2018
  15. olliR

    olliR Member

    469
    10
    18
    Alkaa olla jo hankala keksiä taas jotain uutta. Joten nyt ihan kasarihittipoppia "epätavalliselta" esiintyjältä.

    [​IMG]
     
  16. motris

    motris Well-Known Member

    4 774
    747
    113
    Sotkeeko kuva ja selostus toisiaan? Ei mulla tule mieleen kuin Petelius ja Hymyhuulet. Vaikka ei taida olla..
     
  17. olliR

    olliR Member

    469
    10
    18
    No ei.
    Ai niin. Ei ole kotimainen esiintyjä. Ja kappale oli eri maiden listojen kärkisijoilla. Soitetaan edelleen radiossa yms. kohtuu useasti. Kuva viittaa kappaleen nimeen.

    Jos ihan tarkkoja ollaan, niin tämä hitiksi noussut versio ei ollut kappaleen ensilevytys, mutta oli kyseisen laulajan läpimurtokappale. Samalta sooloalbumilta nousi useita listakappaleita.
     
  18. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Meni vaikeaksi. Tätäkään ei ehkä ollut ennen levytetty. Eikä ehkä ollut niin laajasti ja suuri hitti kuin haettiin.




    Mietin myös miksi huvipuistoa englanniksi kutsutaan. Ja mihin kaikkeen "epätavallinen" voi esiintyjässä viitata.
    List of Billboard Hot 100 number-one singles of the 1980s - Wikipedia
    List of European number-one hits of 1980 - Wikipedia
    (Noissa vain ykkösiä)

    Hweh nyt mä kekkasin noitten ykköslinkkien kautta. Mutta en nyt kerrokaan mikä se on, että joku muukin saa mahdollisuuden. (jopa "epätavallisen" virkkeen merkitys selvisi samalla) B...y
     
    Viimeksi muokattu: 12 Helmikuu 2018
  19. olliR

    olliR Member

    469
    10
    18
    Ei tämä vaikea ole - Mirroredkin keksi ;-). Kaikki on varmasti kuulleet tämän. Helpotetaan kunnolla.

    1 pisteen vihjeet. Epätavallinen viittaa laulajan lisäksi kyseisen albumin nimeen.
    Ja et löydä kappaletta 1-listoilta, koska se nousi Billboardin 2:ksi.
    Albumi pysyi 65 viikkoa top 40:ssä.

    Madonnalla on varmaan aika samaa asennetta kuin haetussa kappaleessa ja esiintyjässä.
     
    Viimeksi muokattu: 12 Helmikuu 2018
  20. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Siinä Euroopan listassa löytyy ykkösenä Bobby McFerrin - Don't worry, be happy. Tähän viittasin koodilla B...y o_O Luulin etteä se on Ferry. Meni silti vahingossa oikein Bobbysta happyyn.

    Jotenka sanottu nyt sitten. Aattelin että ykköspoppi tuli epätavalliselta suunnalta jazzmuusikolta.

    Bobby McFerrin - Wikipedia
    Bobby McFerrin – Wikipedia






    Mutta väärin tämä kuitenkin lie, vaikka monet vihjeet osuvat. Miten albumin nimi on epätavallinen? Simple pleasures.


    Tuossa jotain singlelistoja viikottain. 1988: All Charts Loppuvuodestahan se ilmestyy.
     
    Viimeksi muokattu: 12 Helmikuu 2018