Vs: Muistutus: Rasistin vastainen viikko Kunnioitan kyllä niitä jotka itiksessä nieleskelee sen molotuksen ,arvostan sitä suvaitsevaisuutta kovasti.
Vs: Muistutus: Rasistin vastainen viikko Mä olen asunut Englannissa, ja siellä ei ulkomaalaisuudesta paljon irtopisteitä herunut.
Vs: Muistutus: Rasistin vastainen viikko Niin, monin paikoin Englannissakin ollaan edelleen varsin ennakkoluuloisia. Oma havaintoni siellä asuessani oli, että ennakkoluulojen ja piilorasismin määrä valtaväestössä (puhun kansallisella, en paikallisella tasolla) oli kääntäen verrannollista koulutustasoon, jos yleistämään aletaan.
Vs: Muistutus: Rasistin vastainen viikko Uskon että näin on, vähän koulutetut siellä ja täällä joutuvat kilpailemaan työpaikoista tulokkaiden kanssa.
Vs: Muistutus: Rasistin vastainen viikko Samaa mieltä, mutta yritänkin tässä keskustella koulutetusta väestöstä enkä avoimesti rasistisesta kansanosta. Ei-rasistinen englantilainen ei nuollut persettäni koska olin ei-englantilainen, suomalinen omanarvontunnottomuus oli asia joka teki minut hyvin surulliseksi kun palatessani asian selkeästi näin. Englannissa olin Juha Suomessa olen suomalainen, tai mikä nyt olenkaan.
Vs: Muistutus: Rasistin vastainen viikko Rasismin käsite Suomessa on kääntynyt vähän päälaelleen. Ylilyöntejä on joka suunnalla, mutta ihan uuden suunnan hommaan toivat ihmiset joiden mukaan heitä ei saisi sanoa rasisteiksi vaikka nyt tuli vähän mutakuonoista ja alemmista roduista puhuttuakin. Seuraava käänne on se että heidän mielestä jopa erään puolueen nimestä väännetty arkisanakin on jo rasistinen. Vaivihkaa tää jengi laajentaa koko rasismin käsitteen.. toki siinä yhteydessä jos se sopii omiin tarkoituksiin. Eikä nämä ihmiset ole edes kovin kouluttamattomia.
Vs: Muistutus: Rasistin vastainen viikko Tarttittasko tänne pisuaareja, jotka muistuttaisivat vaikka suu ammollaan olevaa itänaapuria? Tai niitä natseja? Kuten kiinassa tehdään japanilaisille sotilaille.. Oikeampaa asiaa: Vihapuhe on hypetermi, joka nykyään voi tarkoittaa melkein mitä vain. Enään sen ei tarvitse edes liittyä ulkomaalaisvastaisuuteen. Toivottavasti tuo hömppä menee ohi. Rasismi taas, niitä meillä riittää. Jotkut vastustavat maahanmuuttajia niin paljon että uhkaavat muuttaa ulkomaille - siis maahanmuuttajiksi ryhtyä ;D Uskonnot ja ennakkoluulot - ilman niitä maailma olisi parempi!
Vs: Muistutus: Rasistin vastainen viikko Ihan testimielessä,kokeilkaa kävelyä kesäpäivänä lappeenrannassa.Voin kuvitella että pitemmän päälle on vitsit vähissä.Ymmärrän heidän mielipiteitään.
Vs: Muistutus: Rasistin vastainen viikko Olen varmaan joka kesä kävellyt tuolla, ja myös Itäkeskuksessa minkä aikasemmin mainitsit. Ei tehnyt pahaa. Mikä sua siellä häiritsee?
Vs: Muistutus: Rasistin vastainen viikko Pulina,ylimielisyys,jonojen eteen kiilaus,kuivilla hiuksilla porealtaissa istuminen,tanttarivistö joka täyttää kadun koko leveydeltä,elvis parkkeeraukset jne
Vs: Muistutus: Rasistin vastainen viikko Huh huh. Mua ärsyttää ruotsinkieliset, läskit, urpot ja rumat ihmiset, mutta niden kanssa vaan pitää aikuisena oppia elämään.
Vs: Muistutus: Rasistin vastainen viikko Oppii ,oppii mutta kuten jo todettu kyse on vain että ne vituttaa välillä,moni ei sitä myönnä itselleen.Tottakai niiden kanssa oppii elämään,ihminen on sopeutuvainen.
Vs: Muistutus: Rasistin vastainen viikko Ja käsittäkseni itä-rajan lähellä ei olla edes kovin paljon tyytymättömiä venäläisiin. Normaalia siistiä porukkaa, jotka uunoilee yhtä paljon tai vähän kuin suomipoikakin. Sitäpaitsi neukut on tuoneet ihan mukavasti rahaa itä-suomeen ja pelastaneet monen herrakansan edustajan talouden..
Vs: Muistutus: Rasistin vastainen viikko En pysty ymmärtämään että toisen kielen kuuleminen, tai eri rotuisten näkeminen ahdistaa. Kyllä minua häiritsee huomattavasti enemmän itisessä pultsareiden örinät, kuin vieraskieli. Olisi kiva kuulla, minkälaiseen selitykseen päätyy esim. 2min syvällinen mietintä mikä siinä oikeasti ahdistaa. Suvaitsevaisuutta rittää mielisairaisiin avohoitopotilaisiin, jotka toivovat olevansa taiteiliijoita, kun sosiaalinen kyky ei riitä normi töihin, niin esitetään taiteilijaa. Sellaista siedetään mutta, huivitettu äiti lapsineen saa raivon partaalle?
Vs: Muistutus: Rasistin vastainen viikko Puhut välissä paljon asiaakin, mutta nyt olis saanut jäädä tuo viimeinen kappale kirjoittamatta, mielestäni...
Vs: Muistutus: Rasistin vastainen viikko Voi olla että ymmärrän väärin mutta olen ymmärtäväni rivien välistä piilovittuilua(ei minulle) .Olemme yksilöitä,sinua voi ahdistaa pultsari,jotain toista pulputtava uusrikas jne.