Tuo jpg-prosessointi vie vielä tehoa kortin todellisesta nopeudesta kamerassakin. Mutta kertoo kortin todellisen nopeuden käytössä. Ja loppujen lopuksi sillä on eniten merkitystä kuvattaessa. Kameroiden prosessorit on myös viritetty korttien käyttöön, joten ne ovat yleiskäyttöisiä tietokoneita parempia testauksessa.
Näinpä näin! Korttien edellinen omistaja epäili myös että käyttämämme (hänenkin) Transcendin lukija olisi huono. Oletko Pan kokeillut näin nopeilla korteilla sitä? Itse olen ihmetellyt kuinka hitaasti kortti kestää kopioida tietokoneen muistiin. Kävin myös hakemassa lukijan uusimman paivityksen ja löytyihän sieltä tuoreempi, mutta ei se vaikuttanut nopeuteen. (Tosin jäin hieman epävarmuuteen tuliko uusi ajuri oikeasti asennettua, kun winukalla en sitä löytänyt, mutta Transcendin asennusohjelma kyllä kertoo että se on. Win7 kertoo jotain että windowsin mielestä on ajan tasalla tms.) Tuolta alhaalla support löytyy päivitys: RDF8
En ole kortinlukijoilla koskaan saanut huipputuloksia aikaiseksi. Jos kortteja testataan, kannattaa ne testata kamerassa. Siinä se kuitenkin enemmän merkitsee kuin tietokoneelle siirrossa jossa ei ole ihan niin kiire. Perustetithän ovat ne, RAW putkeen niin pitkälle kunnes pätkii ja sitten pelkkä jpg putkeen. Hyvällä kameralla ja kortilla jälkimmäinen tosin menee maailman tappiin täydellä sarjalla.
En ole. Mulle riittää nykyisien korttieni nopeudet. Olen kuvannut motocrossia 9 kuvaa/sek muistaakseni parin sekunnin verran. Sen jälkeen tilanne on ollut ohi. Ikää kun karttuu, niin ei niihin nopeisiin tilanteisiin edes ehdi tai joudu. Mutta varsinkin videokuvaajille korttien nopeudella on merkitystä. Mun kaltaisille filmiajan dinosauruksille ei.
No niinhän se suurimmalla osalla, mutta kun kehuit lukijaa nopeaksi. Pitänee vielä testata lukija ottamalla kellolla aikaa.
#1 12.9.2017 Tuo ohjelma toimii toki SD korteillekin. Tai siis toimii miten toimii kun tällä näkee enemmänkin onko kaikki kunnossa muistissa kuin nopeutta. 64MB SDXC Lexar 633X katso liitettä 246965 Pientä read erroria laittaa... SD:t taitaa olla vähän semmosia vai.