Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Muistikortinlukija

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Esko Turkkila, 15 Lokakuu 2014.

  1. Esko Turkkila

    Esko Turkkila Well-Known Member

    1 180
    812
    113
    Muistikortinlukijoita näyttää olevan vaikka kuinka. Laadullisia erojakin varmaan on.
    Mitä merkkejä ja tyyppejä suosittelette SD-kortin lukijaksi.

    Tiedoista kiitollisena,
    papa
     
  2. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 680
    543
    113
    Vs: Muistikortinlukija

    Minulla on marketista ostettu halpis. Ei ole muihin vertailukohtaa, mutta hyvin on toiminut.

    Kapa
     
  3. Vs: Muistikortinlukija

    Mulla on ollut vuosikausia käytössä SanDiskin Exreme-lukija. Sellainen pienehkö, simppeli vehje. Irrotettava usb-johto. SD:n lisäksi sopii CF- sekä MSProDuo-muistikortit.

    Toiminut tähän mennessä kaikissa laitteissa, jossa olen joutunut käyttämään - niin uusissa kuin vanhoissa.
     
  4. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Muistikortinlukija

    Mulla on vanha 5€ Praktica ja joku tuntematon halpis jonka ostin usb-piuhan puutteen takia Pärnusta, molemmat toimii kuin junan vessa.
     
  5. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: Muistikortinlukija

    Sitten kun hankkii uutta korttia, voi käydä niin ettei vanha lukija enää toimi.  SDXC:n kanssa kävi niin.  Nyt on tuollainen:  http://www.ebay.co.uk/itm/371031480821 

    Yksi aiempi lukija oli siitä huono että SD korttia se ei lukenut jollei vetänyt korttia vähän sisimmästä asennosta ulospäin.  Se olikin kalliilla ostettu halpalaite kivijalasta.  :p
     
  6. Vs: Muistikortinlukija

    Hommasin hyvälle CF lukijalle SD adapterin, ja hyvin toimii.
     
  7. Tuus4

    Tuus4 Well-Known Member

    2 141
    41
    48
  8. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: Muistikortinlukija

    Eiköhän se ole Kingstonin uusin versio monitoimilukijasta.  Edellä oli vastaava Transcend.

    Jos koneessa ei ole usb3 niin seuraavassa voi olla...  Kun joutuu ostamaan uuden lukijan, kannattanee ostaa viimeisin versio.

    Jos ei CF:ää kaipaa: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/28922/drvvr/Transcend-RDF5-USB3-0-muistikortinlukija-musta
     
  9. simos

    simos Ylläpidon jäsen

    8 447
    440
    83
    Vs: Muistikortinlukija

    Mul on Transcend usb 3.0 ja toimii sukkelasti. 'Itku pääsee' kun välillä usb2:n kanssa joutuu pelaa.

    Kingston, Trancend tai jokin muu, mut pitää olla se usb3.
     
  10. Esko Turkkila

    Esko Turkkila Well-Known Member

    1 180
    812
    113
  11. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 326
    536
    113
    Vs: Muistikortinlukija

    Mulla on sekä Transcendin että Sandiskin lukijat ja molemmissa on sellainen kiusallinen piirre, että niiden ollessa kiinni koneessa ja laitettaessa kortti sisään, mitään ei tapahdu. Lukija pitää vähintäänkin irrottaa ja useimmiten liittää toiseen usb-porttiin ennen kuin mounttaa. Onko tämä Windowsin ominaisuus eli onko tuo usb-rajapinta vieläkin niin hemmetin buginen vai onko tämä pelkästään minun koneitteni vitsaus?
     
  12. simos

    simos Ylläpidon jäsen

    8 447
    440
    83
    Vs: Muistikortinlukija

    Juurikin toi Papa:n linkissä oleva lukita täällä. Ja kun kortin tunkee koloseen, niin kuvat alkaa valua koneelle. (Win7Pro 64-bit)

    Toimii kuin se kuuluisa vanhan junan vessa.
     
  13. Vs: Muistikortinlukija

    Jos sulla on usbit piukassa? Emon usbi-piirille kai saa vain rajallisesti laitteita, mutta miten ne sai käyttiksestä poistettua, en muista. Mulla oli vastaavaa taannoin, mutta en muista miten selvitin...
     
  14. Vinski

    Vinski Well-Known Member

    4 260
    378
    83
  15. sahe69

    sahe69 Well-Known Member

    10 268
    47
    48
  16. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
  17. sahe69

    sahe69 Well-Known Member

    10 268
    47
    48
  18. Esko Turkkila

    Esko Turkkila Well-Known Member

    1 180
    812
    113