Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Muistikorteista Kysymys?

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Sampoh, 21 Kesäkuu 2006.

  1. Sampoh

    Sampoh

    19
    0
    0
    Eli kameran mukana tuli 16 Mt MMC muistikortti,
    mutta eihän sillä oikein mitään tee pitkässä juoksussa
    joten kun kameraan menee myös tuo SD eli Secure Digital
    kortti kumpi sinne on kannattavampi ostaa SD vai MMC?
     
  2. suurin ero on nopeudessa, SD on moninkerroin nopeampi kuin MMC. Itseasiassa oli yllätys että MMC enää minkään kameran mukana edes tulee, kerro toki mikä kamera oli kyseessä.

    Ja sitten minkäkokoinen SD - jos ei kirjaimellisesti viimiset rahat siihen kameraan mennyt, 512MB nyt vähintään kannattaa ostaa.

    Nyt jos olisin ostamassa, mukaan varmaankin tarttuisi verkkokauppa.com 512MB Sandisk Ultra II, 32 eur.
    Minimissään siis tuon kokoinen, plussaa että valmistaja sieltä luotettavimmasta päästä. Ei sillä että Kingston tai Trancend huonompia olisi, mutta Sandiskillä näytti vielä noin pieniä muistikortteja olevan ihan verkkokauppa.com varastossa ;)
     
  3. Sampoh

    Sampoh

    19
    0
    0
  4. haka

    haka

    79
    0
    0
    Jos nyt vertaan "kakkoskamerani" (6 mpix Konica Minolta g600) kokemuksiin: Minulle kyllä riittää tuollainen 256:n kortti hyvin, parhaalla laadulla kamera tekee noin 2 megaisia tiedostoja, niitä siis mahtuu toista sataa tuollaiselle kortille (RAW-kuvamahdollisuutta ei ole). Koska kamerassa ei ole sarjakuvausmahdollisuuttakaan, kortin nopeudellakaan ei ole minulle kerrassaan mitään merkitystä. Tuollaisessa halvahkossa kortissa on se hyvä puoli että niitä voi sitten ostaa lisää myöhemmin, hinnat näyttävät koko ajan olleen laskemassa.

    Digijärkkäri tms. tarvitsee enemmän tallennustilaa, säännönmukaisesti kuvaan aina parhaalla resoluutiolla, järkkärillä siis RAW, tiedostokoko vajaat 10 megaa / kuva. 1 gigan kortti riittää minulle sen kanssa, taas saa toista sataa kuvaa, pitäähän niitä joskus siirtää kortilta koneellekin.