Ylen uutinen hbl:n jutusta: http://yle.fi/uutiset/turvallisuusjohtaja_kuunteluepailyista_asiaa_pyritaan_selvittamaan_huomenna/8330902 Itse veikkaan, että noi on ihan totta. Ja että taustalla on vain yksi taho. Voi kuulostaa spuukilta, mutta itse ihmettelin joitain vuosia sitten, kun kuukkelilta tuli ilmoitus, että tiliin on kirjauduttu toiselta puolelta maapalloa. Eihän siinä mitään, mutta silloinkaan tilin salasanan murtaminen ei olisi pitänyt olla kovin helppoa. Hämmennystä lisäsi se, että olin edellisenä päivänä lähettänyt geemeilistä pari passikopiota tietylle taholle. Normaalisti poistan kaikki yhtään arveluttavat/luottamukselliset lähetyt -kansiosta. Ja tässä tapauksessa käytin sitä tiliä lähinnä olosuhteen pakosta. Mutta siis. Onko muilla antennit puhtaat? NMT-aikoina puheluita pystyi kuuntelemaan radiolla kädetönkin ihan vahingossa. Eli ei ole tarkoitus kuitenkaan pelotella. Mutta kannattaa miettiä, mitä viestintävälinettä käyttää mihinkin. Ja vaikka webbi/netti/...kaikki (lähes) ilmaista onkin, ei ole ilmaisia lounaita. Eikä joulupukkia olemassa. Eihän?
Vs: Muilla häiriöitä liikenteessä? (virittäkää antennit) Näitten joulupukkien kanssa on vähän sillä tavalla, että se totuusarvo riippuu siitä keneltä kysytään
Vs: Muilla häiriöitä liikenteessä? (virittäkää antennit) Ihan totta. Mutta, niin kuin supon viestintäpäällikkökin uutisessa toteaa, kaikki puhelimessa kerrottu on julkista. (Sinänsä supo ei liity tähän).