Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Motivaatio kateissa

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana karvakuono, 28 Elokuu 2005.

1. adele

adele

55
    0
    0
    Helvetin hienoa! Toivon hartaasti motivaation puutteen jatkuvan ja että se leviäisi Kameralaukkuun ja muihin kamerasaitteihin rekisteröityneiden keskuudessa pahan influenssan tavoin.

Ajatukselta ei voi välttyä kun katselen tarjontaa, jota "Hei MINÄ täällä, MINULLAKIN on kamera, ja MINÄ olen ottanut sillä kuvia jotka MINÄ olen laittanut Internettiin, eli MINÄ siis olen olemassa"-osastolla (perinteisemmin : Käsitellyt & Käsittelemättömät kuvat-osasto)

Kameralaukku on vilkastunut, joo, mutta kun kertaa katselee tarjontaa, niin ei voi kun lämpimästi toivoa lähes kaikille teille pitkää ja totaalista motivaation puutetta tai sulkimen painosormen katkeamista.

2. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Jaa-a minusta tuolla oli vähäsen aikaa liian hyvien kuvien tarjonta eli ei edes kehdannut kuvaa postata kun päivittäin tuli viiden tähden kuvaa. Onneksi uskallus on kasvannut ja porukka uskaltaa laittaa kokeilevampaa ja erilaisempaa kuvaa joissa on kehittämisen varaa mutta myös paljon ideaa.

Mutta jos halutaan olla ilkeä niin saahan sitä olla? Mutta en jaksa nyt takaisin ilkeillä vaikka se olisi kuinka mukavaa. :)

3. Ei ole kyllä ollut mitään kuvaamisen iloa tää kesä, kun on lähinnä työhommia kuvannut kauheessa kiireessä muun duunin ohessa. Kesäkuussa viimeksi kuvasin kunnolla vapaa-ajanhommia.

Eilen oli fillarikuvaussessari, johon olin spottaillut vähän mestoja ja idoita jo etukäteen, ja nyt oli kyllä pitkästä aikaa hienoa kuvata. Natsas.

4. Eipä ole tainnut viimeaikoina montaa meikäläisen ottamaa kuvaa näkyä ja tuskin ihan heti näkyykään. Toivon hartaasti muiden puolesta, että tämä EI ole tarttuvaa, vaikka tapaan muita täällä kirjoittavia kuvausharrastajia todella harvoin, jos koskaan.

5. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63
    Toivotettakoon sitten sinullekin niiden sormien katkeamista, joilla kirjoittelet näitä trolliviestejä, joiden ainoa merkitys on: "Hei MINÄ täällä, MINÄKIN osaan kirjoittaa, MINÄ siis olen olemassa".

6. Onneksi on olemassa M.Vuori . . . niin, ja tietysti Minäkin.

7. Mulla oli tuossa jonkinlainen majailukausi kevättalvella, kamera oli 1½kk laukussa enkä edes avassut koko pussukkaa.

No sitten taas sai intoa kuvata, niin johan tuli lätkittyä kuva poikineen.
    Nyt ollut viimeiset 3 viikkoa kanssa hivenen hiljaisempaa, mutta kohta alkava lomareissu muuttanee tuota asiaa.

8. Adelen Macin voisi alikellottaa ja näyttöjen tuumia vähentää, ettei häntä potuttaisi liikaa.

9. Voihan pe..le! Pitäis mennä iltapäiväl kuvaamaan (olen luvannut) mutta vieläkään ei kiinnosta. Tässä välissä olen ottanut ainoastaan ne pakolliset koirakuvat, eli kamera on ollut treeneissä mukana ja jotain räpsyjä on jäänyt kortille. Ei innosta. Ei sitten yhtään. Projekti ja sen toteutus pyörivät mielessä aina välillä, mutta en jaksa lähteä tekemään. Syysväsymystä tai jotain vastaavaa varmaankin.

10. Minulla on tällä hetkellä valokuvauskriisi.

[valivalivali] Tuntuu siltä, että kierrän sitä samaa ympyrää, tallaan omia jalanjälkiäni syvemmiksi, kompastun omaan osaamattomuuteeni. Olen valovuosia siitä tasosta, johon pyrin, ja harjoittelemallahan se toki paranee, mutta tällä hetkellä tuntuu siltä, että kaikki tekemäni jää puolinaiseksi yritykseksi. Kaikki on yrittämistä, mutta seassa ei tunnu olevan lainkaan onnistumista. Ja se lannistaa.
    Tunnen itseni aivan mitättömäksi, en pysty olemaan tyytyväinen mihinkään aikaansaamaani.[/valivalivali]

Yritän kuitenkin päästä vauhtiin taas kaikesta huolimatta. Katselen ja kommentoin muiden kuvia, selailen valokuvauslehtiä/kirjoja, sovin valokuvaustreffejä, juttelen valokuvaajatuttujeni kanssa ja haen inspiraatiota ja saan heiltä vinkkejä. Viime viikko oli todella intensiivinen valokuvauksellisesti, oli pari mallia ja muotinäytös ja keikkakin, ja nyt viikonloppuna taas pääsen kuvaamaan mallin kanssa.

Oikeastaan kyse ei ole siitä, etteikö inspiraatiota olisi, vaan pikemminkin siitä, että en tunne parantuvani kuvaajana laisinkaan.

Kyllä se kuvaamalla lähtee.