Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Motivaatio kateissa

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana karvakuono, 28 Elokuu 2005.

1. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Pitäisi perustaa hoitolaitos valokuvaajille. Voisi menestyä. Kun on riippuvuus tarvetta, kuvaamis innon lopahtamista kautta vastaavaa..

2. Varmaan muuten auttaisi, kun siellä olisi lasivitriinissä kameroita, joita saa katsella mutta ei koskea, niin pianpa alkaa tehdä mieli kuvaamaan :)

3. Hoito henkilökunnan kautta potilas materiaalin välistä kommunikaatio avustusta mös vailla ehkä paikka mahd.

4. Hoitopaikaksi suosittelen Seilin saarta siellä Nauvossa taisi olla! Seilissä oli vanha sairaala "houruinhoitolaitos" joka lopetettiin 1962! Mutta paikka on erittäin rauhallinen sieltä löytyy oma kirkko ja hautausmaa! Siellä on hienot maisemat joista voi ottaa muistikuvia, koska kameraahan sinne ei oteta, joita on sitten joskus kiva muistella jos sieltä pääsee pois. Matkaa sinne on mantereelta useita kilometrejä joten hyvin suositeltava paikka. Siellä hermo lepää!

5. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Näin on.

6. niinpä tuo tuntuu olevan, hukassa, kateissa, missä lie. koirien kuvaamiseen ei riitä energia ja taidot, kun ovat niin nopeita. syksy ja ruska ja kaikki muu kiva saattaa kyllä helpottaa, kun luontoon ilmestyy uutta kuvattavaa. pitänee vaan joku päivä lähteä yksin himmailemaan tuonne suolle ja järvenrantaan, kaverin kanssa kun lähtee, niin on koko ajan liikkeellä, eikä tule pysähdyttyä kuvaamaan, vaikka kamera olisikin mukana.

ehkä joskus kannattaisi tosiaan miettiä MIKSI niitä kuvia ottaa. kehittyäkseen? muistoiksi? ikuistaakseen hetkiä?

7. 4x5

4x5

1 986
    0
    0
    Miten olisi, koska se on hauskaa?

8. tai koska niistä saa rahaa ;)

9. peet

peet Member

764
    0
    16
    Hyvä syy tuokin, mutta itse olen ruvennut jättämään väliin rahan tarjoajatkin jos eivät kuulosta riittävän hauskoilta. Onneksi on tuo varsinainen leipätyö, niin voi kuvausta tehdä omilla ehdoilla, työksi muuttamalla en hyvää rentoutumiskeinoa pilaa.

10. pmu

pmu Well-Known Member

2 052
    44
    48
  11. Niinpä, tämä nykyisin kovin tärkeäksi koettu kehittyminen ja eteenpäinpyrkiminen on jokseenkin tylsää. Varsinkin jos sillä yritetään luoda muillekin vaateita. Kuvista ei esimerkiksi monessa paikassa saa sanoa mitään, jos ei tarkoituksena ole kuvaajan kehittäminen ;-)

12. mutta jos kuvaaminen ei nappaa, se ei ole silloin hauskaa, vaan pakkopullaa.

olen vissiin tylsä, kun mulla pitää olla muitakin syitä tuon hauskuus-aspektin lisäksi. onhan se kiva tsuumailla ja laukoa, mutta pitää niille kuville jotain käyttöäkin olla.

13. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    tietysti kuvalla pitää olla joku merkitys itselle. ja sen takia itselle on aika vaikea kuvata kadulla tuntemattomia ihmisiä kun eivät ne merkitse mitään. ja harvemmin siellä mitään kummallista tapahtuu. ja tietysti kuvaamisesta on mukava nauttia, eli pakkopulla se on viimeisin asia.

14. Hyvähän sun pn sanoa että omaksi iloksi, kun mallit ja teemat on mitä on. Toista se on esim Emerikillä tai Muovisella..

15. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    öh.

16. Juu, sitä itsekin on usein haikaillut, sitä käyttöä omille kuvilleen. Mutta, vaikka tekisi näyttelyprojektin tai tunkisi kuviaan kuvatoimistoon niin, yllätys: se on pakkopullaa ;-)

17. Meikäläisen kuvien ainoa käyttötarkoitus on se että niitä on mukava ottaa ja tehdä. Siinä hermo lepää, kun on ensin itse kuvaustapahtuma, mutta melkein sitäkin enemmän pidän itse kuvanvalmistuksesta, tehdään se sitten koneella, tai manuaalisesti. Siinä vaiheessa on hyvä fiilis kun saa hyvän kuvan valmiiksi. On niitä välillä kiva näyttää teillekin, mutta kun te onnettomat että koskaan ymmärrä;)

18. Minulla motivaatio on välillä pitkäänkin poissa. Olen ollut käytännäössä kuvamatta vuosikausiakin, mutta pahinta on se että siitä tulee huono omatunto. Ihminen on kova masokisti kun kyllästyessään vielä pitää itseään kiusata sillä ;-)

19. peet

peet Member

764
    0
    16
    Minulla taas täysin päinvastoin, eniten saan kuvaustapahtumasta, kuvien valmistus ei kuitenkaan pakkopullalta tunnu, mutta ei erityisen suurta hupiakaan ole.

20. 4x5

4x5

1 986
    0
    0
    No jos ei nappaa ollenkaan niin jätä kamera kotiin. Koe kameratta liikkumisen vapaata riemua ja vapaudu tekniikan orjuutuksesta. Vierotusoireita varten ota mukaasi pieni lehtiö ja lyijykynä ;-)
    Tuohon tsuumailuun ja laukomiseen; kokeileppa joskus vanhaa käsisäätöistä filmikameraa. Hauskuus ei löydykkään pelkästä kameran käsittelystä, vaan siitä että joutuu ajattelemaan mitä tekee. Sähköhärpäkkeet kaikkine automaatioineen ovat oikeasti tappamassa kuvauksen hauskuutta, vaikka mainosmiehet ovat tietty pukeneet asian toiseen muotoon.
    Tällaisia velvollisuudentuntoisia luterilaisia me sitten olemme ;-)
    Pistä muutamia kuvia seinillesi, tarjoa koiratuttaville, sukulaisille jne. Loppujen lopuksi aika pienelle osalle maailman kuvatulvasta on kovin suureellista käyttöä. Kunhan toimivat tavalla tai toisella terapiana kuvaajalle.