Naminami, pian saa taas kesäkeittoa! Sen pitää ehdottomasti olla kesätuoreista kotimaisista vihanneksista tehty; filunki paljastuu välittömästi ikävänä makuna ja vääränlaisena koostumuksena. Mä olen omakohtaisesti vasta viime vuosina havainnut, kuinka tärkeätä ruokalajien maulle on, että ne tehdään ja syödään oikeana vuodenaikana. Talvella kesäkeitto on kuin vetäisi päälleen valmiiksi hikisen paidan. Juustoraastepäällysteinen Minestronekeitto - niin hyvää kuin se taas talvella onkin- ei kuulu puolestaan meikäläisen kesään eikä lämpöön. Joo, mun kesäruokaykkönen on kesäkeitto. Kakkosena tulee juustolla uunissa kuorrutettu kukkakaali, ja kolmonen voisi olla äitimuorin valmistama "Pormestarin kuha", vai olisko sittenkin saman kokin huolella tekemä tomaatti-sipulisalaatti? Mitenkäs muualla? Saa makkaratkin kertoa (mutta nehän on vaan pikkusuolaisia tai välipaloja :-I)
Vs: Paras kesäruoka? Mustalehmä-Koskenlaskijalla täytetyt ja pekonilla käärityt grillatut herkkusienet.
Vs: Paras kesäruoka? Tuommonen on pirun hyvää. Ite oon hullaantunu jostain syystä tänä kesänä grillattuihin maissintähkiin.
Vs: Paras kesäruoka? mikä tahansa grillattu, kunhan se ei ole asunut vedessä, ei ole sieni tai ei ole valmiiksi homeessa.
Vs: Paras kesäruoka? Puulan muikut Kakolassa tehdyssä savustuslaatikossa savustettuna. (Ei nimittäin Kyyvedestä tullut kalaa.)
Vs: Paras kesäruoka? Aluksi ajattelin että sen täytyy olla MAKKARA, mutta tässäkin on ajatusta! Itse olen todellinen kalojen ystävä, olkoon ne siellä missä niiren kuuluu ollakkin, siis vedessä.
Vs: Paras kesäruoka? toi noin Rainbow maitosuklaa ja Hellefors pullovesi. ei helteellä paljon oikea ruoka maistu
Vs: Paras kesäruoka? Avotulen päällä pannulla paistetut ohuet possupihvit ja kasvikset. Lisäksi pottuja, voita ja olutta. NAMIA!
Vs: Paras kesäruoka? Oikeastaan sama kuin syysruoka, kevätruoka, tai talviruoka. Olen niin kaikkiruokainen, mutta etnoruoat on tosi jees, ja etenkin kun ovat voimakkaasti maustettuja. Intialainen keittiö, thai-keittiö, kiinalainen, meksikolainen, monet arabimaat, monet Afrikan maat... nämä tulee päällimmäisenä mieleen. Intia naapureineen on varmasti ihan ykkönen? Kai.
Vs: Paras kesäruoka? Alkaa mössö kypsyä... Huonona puolena voinee mainita että jo pelkkä kattilan katsominen närästää ;-)