Valokuvauskirja - Ota huippukuvia helposti Readme.fi en asu Suomessa, niin pääse kirjakauppaan selailemaan, tuollaiset salamyhkäiset "ammattilaisten vinkit" kiinnostaisivat tietenkin
Vs: Hot shots- valokuvauskirja, onko mistään kotoisin? Veikkaan että ihan asiallinen eikä tuo hintakaan paha ole varsinkin jos tilaat täältä http://www.adlibris.com/readme/product.aspx?isbn=9789522203595&additem=9789522203595 Täältä löytyy Amazonin sivuilta arvosteluja on näköjään saanut reilut 4 tähteä viidestä. http://www.amazon.com/Hot-Shots-Kevin-Meredith/dp/0811866408/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1336493677&sr=8-3
Vs: Hot shots- valokuvauskirja, onko mistään kotoisin? tekijä pyörii Flickr:ssä nimellä "lomokev" No ei ihan mun tyyliä, mutta lomoilijoille varmaan guru.. http://www.flickr.com/photos/lomokev/with/4594540493/ Ei sisällä todellakaan mitään "ammattilaisten vinkkejä", enempi, "miten saan huomiota osakseni kaveripiirissä"...
Vs: Hot shots- valokuvauskirja, onko mistään kotoisin? Ei oikein nuo tuon tyypin kuvat edusta sitä linjaa mitä itse tavoittelen. Haluaisin sellaisen vanhan koulukunnan perusteoksen, jossa olisi syvemmälle menevää pureutumista valokuvauksen eri osa-alueisiin, trendikäs kikkailu ei niin innosta. Toisaalta mua nyt kiinnostaa lukea vähän kaikkea, joten ehkä käyn täällä kirjakaupassa katsomassa näkyykö tuota paikalliselle mongerrukselle käännettynä ja millaiselta vaikuttaa ja sitten päätän tilaanko suomesta.
Vs: Hot shots- valokuvauskirja, onko mistään kotoisin? John Hedgecoen opaskirjat ovat kaikki hyviä, uudemmat käsittelevät myös Digin näkökulmasta http://www.amazon.com/The-Manual-Photography-John-Hedgecoe/dp/0789496372/ref=pd_sim_sbs_b_1
Vs: Hot shots- valokuvauskirja, onko mistään kotoisin? tiedätkö kuinka paljon tuossa ko. teoksessa on sommittelusta ja noiden erilaisten kohteiden (arkkitehtuuri,muotokuva...) kuvaamisesta? näyttäisi olevan useamman sivun verran,mutta siellähän voi olla vaan isoja kuvia ja jotain ympäripyöreitä korulauseita oon opiskellut valokuvausta ja muitakin taidealoja muutamassa suomalaisessa oppilaitoksessa, niin ihan perusjutut varmaan tiedän, mutta haluasin myös oppia paljon lisää.
Vs: Hot shots- valokuvauskirja, onko mistään kotoisin? Mulla on muutama hedgecoen opus ollut, mutta kaikki lahjoittanut pois.Ainahan nää on hiukka ympäripyöreitä, mutta jotakin osviittaa saa. itse olen siihen tulokseen tullut että varsinaisia taidekirjoja, eri tyylisuunnilta selatessa saa parhaan vinkit, samalla vähän sivistää itseään....
Vs: Hot shots- valokuvauskirja, onko mistään kotoisin? tuo on kyllä totta, että yleensäkin taiteessa ja etenkin kuvataiteessa pätee ne pääosin samat lait kun valokuvassakin. Toisaalta valokuvassa on kuvan muodostamiseen liittyen paljonkin asioita joita ei ole muissa taidemuodoissa. Valokuvausopiskelija luokkakaverini haki joskus johonkin taideyliopistoon ja hän sai siellä kritiikkiä, että hänen pääsykoetöistään ei välity lainkaan se, että hän on valokuvaaja. jäin miettimään siloin ja mietin vieläkin, että miten se valokuvaaminen pitäisi näkyä jossain piirustuksissa ja maalauksissa?
Vs: Hot shots- valokuvauskirja, onko mistään kotoisin? kyllähän valokuvaajat kokee tuon perspektiivin esimerkiksi paljon vapaammin ja monipuolisemmin kuin viivapiirrustusta tekevä piirtäjä.
Vs: Hot shots- valokuvauskirja, onko mistään kotoisin? Uusista suomalaisista kirjoista Kenneth Lehtisen Kuvaa asenteella, Docendolta. Nimestään huolimatta asiallinen ja suht monipuolinen kirja.
Vs: Hot shots- valokuvauskirja, onko mistään kotoisin? Minusta hänen maalauksensa ja piirustuksensa olivat siloin aika naivistisia ja yksinkertaisia afrikkalaishenkisiä ääriviivahahmoja leveällä mustalla siveltimellä tai tussilla piirrettyinä, ehkä siis kyse olsi siitä, että tyyli oli kaukana siitä mitä voisi luulla valokuvajan yleensä tekevän. Jotenkin jäi sellainen fiilis, että jos todella työt eivät miellyttäneet vain siksi, että eivät näyttäneet tyypillisilt valokuvaajan töiltä niin aika kapeakatseista touhua. Itse ymmärrän taiteen paljon vapaammin.
Vs: Hot shots- valokuvauskirja, onko mistään kotoisin? Michael Freemanin trilogia Photographer's Mind, Photographer's Eye ja Photographer's Vision eli suomeksi Parempia valokuvia, Valokuvaamisen taito ja Miten valokuva toimii (tulossa). Näistä olen itse pitänyt paljon.
Vs: Hot shots- valokuvauskirja, onko mistään kotoisin? Kiitos kaikille vastauksista, tässähän tulee jo valinnanvaikeus