8 kpl. Hasseli, Nikon, Canon, Olympus, Yaschica, Kodak, Mamiya ja Agfa. Kodak ja Agfa oli 110-kasetilla. Canon ja Olympus pelkkänä diginä.toki perintönä niistä tullut filmipokkaritkin Löytyy hyllystä Fujin kinojärkkärikin, ei oma mutta mulle jäänyt.
Noista 10. Mut rajoitettu määrä tossa... ... Sittenkin 11. edit. Yks vielä eli 12 ( en nähnyt FED...)
Merkkejä 15 mutta noita kuvan malleja vain kaksi! AE-1 ei sopinut Nikon-ihmiselle, kokeiltu on. Hasselin sijaan mulla oli Kievejä, yhdellä kuvasin Turun Sanomiinkin. FM2 ja K1000 on kulttimaineessa mutta hyppäsin niiden yli, entry-malleja. Oly vain digi, en saanut SLR sopimaan sormiini. Kottaraispöntöt ei oo mun juttu, en vaan osaa sitä etsintä. Minoltaa kiinalaisena, ne teki sitä Seagullin lisäksi Zenitinä! Contax RF'nä, plus tietty Kievejä Fujia mulla oli paljon, sekä filmi että digi, tykkäsin. Mutta 801 jäi väliin. Retina 1b oli faijan eka oikea kamera! Osti Saksasta uutena. Voigtländer sekä RF että SLR. Leica M on vieläkin haave, LTM löytyy kyllä. Vanhin FED tällä hetkellä on #3618 vuodelta 1934. Vanhin Zorki taasen #2593 (1948) jolloin siinä oli vielä FED-Zorki tuplakaiverrukset!
14. Contax, FED, Zorki, Voigtländer (objektiiveja kylläkin, kameraa en) Bronica ja Konica omistamatta edelleen, onneksi… (Hexar Rf on ollut haavelistalla, mutta onneksi pysynyt siellä).
Itse muistelisin, etten ole koskaan omistanut Pentaxia, ja jompi kumpi, Zorki tai Fed on luultavasti myös sellainen, jota ei ole koskaan ollut.
Jk. Mulla on ensimmäinen kamerani, tai pikemminkin isäni omistama kamera, jolla montakin rullaa 50-luvun lopulla kuvailin, vitriinissä tänäkin päivänä; Kodak Brownie Model 1. Toimii edelleen ok.
Simppelisti saittia(mme) yhdistävään kysymykseen simppeli vastaus: - Kosteudesta oikuttelevia Pentax me super.eita (2 kpl) - Hitaasti käynnistyvä Dimage 7, laukaisuviivettä ja matkarepussa (aina) mukana muutamat satsit AA-akkuparistoja - Nikon D70...7100 - Kännykät (ei "merkki"listatuissa yhtiöissä mukana laisinkaan) . . . Siis mainostettavina logoina, 3 kpl