Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Montako olet omistanut

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana SakkeM, 2 Kesäkuu 2026.

  1. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    24 186
    4 122
    113
    noista merkeistä?


    Screenshot 2026-06-02 at 8.16.44.png
     
  2. RB

    RB Well-Known Member

    9 683
    1 445
    113
    8 kpl.
    Hasseli, Nikon, Canon, Olympus, Yaschica, Kodak, Mamiya ja Agfa.
    Kodak ja Agfa oli 110-kasetilla.
    Canon ja Olympus pelkkänä diginä.toki perintönä niistä tullut filmipokkaritkin


    Löytyy hyllystä Fujin kinojärkkärikin, ei oma mutta mulle jäänyt.
     
    Viimeksi muokattu: 2 Kesäkuu 2026
  3. Est

    Est Well-Known Member

    19 284
    2 473
    113
    Noista 10.
    Mut rajoitettu määrä tossa...
    ... Sittenkin 11.

    edit. Yks vielä eli 12 ( en nähnyt FED...)
     
  4. cedricfan

    cedricfan Well-Known Member

    1 302
    666
    113
    Merkkejä 15 mutta noita kuvan malleja vain kaksi!
    AE-1 ei sopinut Nikon-ihmiselle, kokeiltu on.
    Hasselin sijaan mulla oli Kievejä, yhdellä kuvasin Turun Sanomiinkin.
    FM2 ja K1000 on kulttimaineessa mutta hyppäsin niiden yli, entry-malleja.
    Oly vain digi, en saanut SLR sopimaan sormiini.
    Kottaraispöntöt ei oo mun juttu, en vaan osaa sitä etsintä.
    Minoltaa kiinalaisena, ne teki sitä Seagullin lisäksi Zenitinä!
    Contax RF'nä, plus tietty Kievejä
    Fujia mulla oli paljon, sekä filmi että digi, tykkäsin. Mutta 801 jäi väliin.
    Retina 1b oli faijan eka oikea kamera! Osti Saksasta uutena.
    Voigtländer sekä RF että SLR.
    Leica M on vieläkin haave, LTM löytyy kyllä.
    Vanhin FED tällä hetkellä on #3618 vuodelta 1934.
    Vanhin Zorki taasen #2593 (1948) jolloin siinä oli vielä FED-Zorki tuplakaiverrukset!
     
  5. Kona

    Kona Well-Known Member

    2 456
    2 940
    113
    IMG_1159.png 14.

    Contax, FED, Zorki, Voigtländer (objektiiveja kylläkin, kameraa en) Bronica ja Konica omistamatta edelleen, onneksi… (Hexar Rf on ollut haavelistalla, mutta onneksi pysynyt siellä).
     
    Viimeksi muokattu: 2 Kesäkuu 2026
  6. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    24 186
    4 122
    113
    Itse muistelisin, etten ole koskaan omistanut Pentaxia, ja jompi kumpi, Zorki tai Fed on luultavasti myös sellainen, jota ei ole koskaan ollut.
     
  7. keegan

    keegan Well-Known Member

    8 980
    1 750
    113
    Merkkeinä 13
     
  8. Kona

    Kona Well-Known Member

    2 456
    2 940
    113
    Jk. Mulla on ensimmäinen kamerani, tai pikemminkin isäni omistama kamera, jolla montakin rullaa 50-luvun lopulla kuvailin, vitriinissä tänäkin päivänä; Kodak Brownie Model 1. Toimii edelleen ok.
     
  9. Keni

    Keni Well-Known Member

    6 432
    1 884
    113
    Tarkat mallit 3, merkit 4.
     
  10. jussident_fluor

    jussident_fluor Well-Known Member

    1 173
    636
    113
    Simppelisti saittia(mme) yhdistävään kysymykseen simppeli vastaus:
    - Kosteudesta oikuttelevia Pentax me super.eita (2 kpl)
    - Hitaasti käynnistyvä Dimage 7, laukaisuviivettä ja matkarepussa (aina) mukana muutamat satsit AA-akkuparistoja
    - Nikon D70...7100
    - Kännykät (ei "merkki"listatuissa yhtiöissä mukana laisinkaan)
    .
    .
    .
    Siis mainostettavina logoina,
    3 kpl