Tuli tänään katsastettua kameralaukut läpi, ja saldo on seuraava: Laukkuja 7 kpl Reppuja yksi Että silleen. Mites muilla? Kapa
Vs: Montako laukkua? Jaa... Domke f-5xb kulkee päivittäin kyljellä Fujille Billingham Hadley (eläkkeellä) Billingham 335 Nikonin kamoille Lowepro 400 aw reporter jäänyt 'varastoksi' Eli neljä tuntus olevan... + pari pientä taitaa jossain. Ostosten mukana tullut ja ei oo saanut laitettua kiertoon. Eli riittävästi varmaan.
Vs: Montako laukkua? Parikymmentä + kaksi reppua...lasketaanko kovat salkut? Niitä on alumiinisia pari ja yksi jätti-Cavalet salkku Toyolle.
Vs: Montako laukkua? Toistakymmentä + yksi reppu. Muutama laukku on alusta asti tehty itse ja yksi modattu toimivammaksi. Käytössä aktiivisesti kolme, reppu ei ole mun juttuni.
Vs: Montako laukkua? Jokunen olkalaukku ja pari reppua, reppua käytän tietysti eniten, säälin sen verran itseäni, jos on enemmän kalustoa mukana.
Vs: Montako laukkua? 1 reppu joka on aika epäkäytännöllinen, harvoin käytössä. 1 vanha laukku joka on pyhitetty studiosalaman kuskaukseen kun 1 valo riittää. 3 eri kokoista laukkua aktiivikäytössä ja pari vanhaa filmiaikaista eläkelaukkua. Eli 1 reppu ja 6 laukkua.
Vs: Montako laukkua? Täällä 2 reppua ja 2 slingshottia. Repuilla vähän eri funktiot. Toiseen sopii jalusta, toiseen sitten taas ei ja slingshotit ovat eri kokoisia. Toinen isompi rungon, parin obiskan sekä salaman, toinen pienempi yhden rungon ja objektiivin raijaamiseen.
Vs: Montako laukkua? 1kpl ISO reppu 8x10" kameralle, kaseteille, optiikalle filkalle ja muille tarpeille kuvausreissuille. 8x10" koko järjestelmän matkalaukut (Pelican case x2) ulkomaita yms. pidempää reissua varten 1kpl 4x5" järjestelmän reppu Mamiya RB laukku + salkku tarvikkeille Hasselblad laukku + sekalaisia laukkuja päiväreissuille yms.
Vs: Montako laukkua? Pieni ja iso lowepro reppu. Yksi savopakilla teetetty laukku mamiya rz:lle ja kolmelle linssille. Väitän, että yksi Suomen hienoimmista laukuista. Kaksi Billinghamia- 335 ja erinomainen series 3 (Leicalle, kiitos PMU:lle kaupoista) Lowepro pieni olkalaukku fuji xt-1, tarvikkeet ja 3 linssiä. Lowepro Nowa Nikon F2 + kolme linssiä Ja sokerina pohjalla: olympuksen kova laukku, om1:lle ja yhdelle linssille.
Vs: Montako laukkua? Kuvaa? Mulla on yksi reppu missä kaikki roina ihan piukassa ja yksi laukku, mihin mahtuu kamera yhden normaali-primen ja salaman kanssa. Haaveissa Pelicanin iso kova laukku putkille ja rungoille tuota säilyttämistä varten, en oikein tosta pehmeestä repusta siihen hommaan perusta. Reppu kyllä passeli johonkin kuvausreissuun muuten. Useimmiten mä kannan Blackrapid-kopio-olkahihnan kanssa kameraa ja yhtä obiskaa + tossa pikkulaukussa putkea tai kahta - jos viitsin.
Vs: Montako laukkua? ● Minulla on yksi laukku: Marimekon paksusta markiisikankaasta valmistettu musta olkalaukku, Taitaa olla yhdeksäs tai kymmenes laukku menossa. Laukun sisällä on irtonainen taitettu solumuovinen istuinalusta suojaamassa kuvausvälineitä. Mukaan mahtuu kamerarunko + kaksi linssiä, muutama kinofilmi ja tarvittava kaupunkikartta. Lisäksi kolmeen ulkotaskuun sijoittuvat lompakko, kännykkä, savukeaski, sytytin, avaimet ja irtokolikot.
Vs: Montako laukkua? En tiedä onko ideaani koskaan toteutettu kaupallisesti, mutta ne minun tekemäni laukut perustuu ajatukseen jossa objektiivit on kiinnitettynä omiin bajonetteihinsa joko kovan laukun pohjalle tai sen seiniin, ei tarvitse vaihdella takatulppia ja pidellä kahta objektiivia käsissään, pistää käytetyn omaan vapaaseen bajonettiin ja ottaa uuden kameraan pistettäväksi. Ei tarvita pehmusteita, koska kaikki on kiinni ja paikoillaan. Saman idean voisi yhdistää olemassa oleviin laukkuihin kamerakohtaisilla bajoneteilla varustetuilla pohja- tai välitasoilla. Pitääpä pistää jotain kuvia noista laukuistani, kunhan kerkiän ;D
Vs: Montako laukkua? Hmm...jotenkin tuosta saa mielikuvan, että odotat minun munaavan itseni - mutta tulet pettymään;D