Kaipa tämä liittyy aiheeseen "Yleistä keskustelua valokuvaamisesta". Nykyisestä Epsonin (Stylus CX5400) printteriskannerikopiokoneesta on musteet loppu ja uudet kasetit maksaa lähemmäs 100 €. Tulipa tuossa mieleen, että voisi olla ihan fiksua ostaa samoin tein uusi monitoimilaite tietokoneen viereen, kun käsittääkseni ihan tyydyttäviä laitteita saa parilla sadalla rahalla. Suurin syy miksi haaveilen uudesta laitteesta on se, että nykyisellä ei voi skannata 35mm negaa tai diaa. Muuten se on kyllä ajanut asiansa ihan kivasti. Erillistä skanneria en kaipaa, koska käyttö on kuitenkin niin vähäistä enkä kaipaa yhtään ylimääräistä vekotinta työpöydän viereen... Olisiko kellään siis jakaa vinkkiä tai kokemusta näistä "edullisista" monitoimilaitteista seuraavilla optioilla: - A4 skanneri negakannella - Väritulostin - (Kopiokone)
Vs: Monitoimiskannerivinkkejä? Tuo on vähintäänkin totta - niin mäkin aina teen (paitsi tän nykyisen kohdalla, kun siitä puuttuu se negakansi ja musteet niin käsittämättömän hintaisia)
Vs: Monitoimiskannerivinkkejä? Mä en, mulla on kaksi Epsonin R300-tulostinta eikä kumpikaan toimi ja nyt on aika tavalla värejä roskistavarana ;-] Pitäisi itsekin hommata printteri...
Vs: Monitoimiskannerivinkkejä? Eli toistaiseksi 100% Epsonin käyttäjistä eivät kehu laitteitaan.. Tarkennetaan kysymystä: löytyyköhän alle kahteen sataan monitoimilaitetta, jossa myös negakansi. Itseasiassa ainoa, mitä itse löysin on Kanonin MP970 - hintaa melki 300 ja sitten tulevaisuudessa kuitenkin se satasen laaki, kun joutuu ostelemaan musteita (mutta niin se taitaa olla kaikkien laitteiden kanssa). Olis kyl kuitenkni oikein testivoittaja ja kaikkee tuo MP970. Toi hakemani feature on jotenkin niin syvälle haudattu noiden printtereiden spekseihin että ei taho löytyy kovin montaa vaihtoehtoa..
Vs: Monitoimiskannerivinkkejä? Ei noita negaa skannaavia monitoimiveiheitä juuri ole. Tuo on itse asiassa ainoa, minkä olen nähnyt. Etsiskelin itse juuri tuossa skanneria ja tulostinta, jolla onnistuisi negan skannauskin, ei löydy (tosin tarve on vähän isompaankin negaan). Nyt on sitten käytetty skanneri ja epsonin valokuvatulostin yhteensä vähän toista sataa euroa. Muutenkin minua kammoksuttaa aina kaikki laitteet, missä on naitettu useampi vehje samoihin kuoriin. Jos toinen hajoaa, niin toinenkin on sitten uusittava. Tuohon R285 tulostimeen, mikä minulla on, maksaa musteet ~60€ satsi (6 mustetta), mutta olen vähän miettinyt continous ink -tyyppistä ratkaisua, kunhan nuo mukanatulleet loppuu. Alotuspaketti kustantaa seitsemisenkymppiä ja siinä on kaikki tarivttava ja 100ml kutakin mustetta.
Vs: Monitoimiskannerivinkkejä? HP:llakin on vissiin joku... Vaan eipä ole suuria odotuksia noiden filmin skannauslaadulle.
Vs: Monitoimiskannerivinkkejä? Päädyitkö mihin laitteeseen? Itse kävin kierroksella tulostinta etsimässä ja pelkästään monitoimilaitetta on hyllyillä -ja ihan muutama vanhentunut pritteri uutuuden hinnalla. Pöh, pakko kai se on sitten tilata netistä joku rutku. Harmittaa tämmöinen kertakäyttökama.
Vs: Monitoimiskannerivinkkejä? No tuota tuota.. Itseasiassa päädyin valovoimaiseen teleen käytyäni verkkokaupassa. Eli tuo monitoimilaite vielä odottaa tuloaan. Ajatustasolla se kyllä varmaankin sitten on tuo PIXMA MP970 kunhan ensin paikkaan edellisen ostoksen jättämän aukon lompakossa... Kertakäyttökama on perseestä - ja loppujen lopuksi vielä kallistakin,.
Vs: Monitoimiskannerivinkkejä? Tuota voisi kyllä miettiä, ainakin periaatteessa ;-) Ostin Canonin Pixma 4600:n, en viitsinyt ostaa Epsonia tällä kertaa kun kokemukset ei mairittele. Katellaan mihin Canoni yltää. Väriä tämän pikkupikkusäiliöissä on naurettavat 9ml kun Epsonin R300 säiliöt olivat sentään 13ml, 17e/kpl. Kuusi noita -ja osa tuomittiin tyhjiksi jo täytenä, osa vasta puolessavälissä ;-] Canonissa viisi joista kuvatulostukseen kai vain neljä (cyberphoto 10e/kpl). Canon on n.4x nopeampi kuin espoo. Siinä tämänhetkiset erot... Edith: Mainittakoon vielä että tulostin ikkunaan Agfan(lidl), Jetttec, Epsoni ja Canon -papruille saman kuvan odottamaan haalistumista...Agfa on huonopintaista, mutta muut Premium-Glossy tyyppisiä ratkaisuja ;-)
Vs: Monitoimiskannerivinkkejä? Tulostuksien valonkestotesti on vielä kesken, mutta se on ilmennyt jotta saturoituneet punaiset ovat tällä Caniinilla heikommat kuin Epsonin R300:lla, eikä oikein järkevää korjaustakaan asiaan ole tullut keksineeksi. Ajuri kun ei tue mitään käyrätyyppistä, joten pitä turvautua photariin tuossa.