Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Molly aikuistuu

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana gerbera, 15 Huhtikuu 2006.

1. Vähän on tasasen harmaan olonen, joka ei miellytä minun silmääni

2. jep,hiukan lattea,suora salama ei ole tappanut.Kuvakulma mielyttää.vai turun nouseva voima.

3. tasasen harmaa!? Mun mielestä just päin vastoin. Onhan tässä nyt kontrastia vaikka muille jakaa. eikä muuten todellakaan ole suora salama.

4. puolileikillään heitetty"suora salama tappaa",eräs veikko käyttää sitä usein.

5. no ei sillä ole mitään tekemistä tämän kuvan kohdalla kun ei ole suoraa salamaa ja jos viittaat minuun, niin muistaakseni olen kahteen kuvaan niin sanonut. Ja suora salama tappaa, aina.

6. Tero Leponiemi

Tero Leponiemi Member

285
    0
    16
    Kyllä tuo aika tasaisen harmaa on paria valkoista piikkiä lukuunottamatta:

7. Anonymous

Anonymous Guest

Ei pidä paikkaansa, aina. Vähän sama kuin sanoisi, että "keskisommittelu kusee, aina".

8. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38
    Valittu kuvakulma ja sommittelun alokasmaisuus ovat tämän kuvan suurin heikkous -tuhnujen ja raskaiden tummien keskisävyjen lisäksi. Tyypit eivät tunnu olevan mitenkään läsnä. Laulu ja soitin yhtyeen nimi on oiva.

9. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63
    Minusta tuo harmaampi versio, siis alempi on parempi.

Kuvan keskeinen sisältö rakoilee, kun tuo lamppu taustan katossa sotkee kuvaa ja sen tasapainoa. Vaaleimpana elementtinä se vie huomiota, mutta kun on olemukseltaan ihan totaalisen ulkopuolinen, niin kestää kaukan ennen kuin oivaltaa, että juuri se sotkee. Sen sijoitus on kuvan lähes tärkeimmässä kohdassa (se on melkein kultaisessa leikkauksessa).. Kannattaa varoa oikeaa yläreunaa sivuroolinesittäjien suhteen ihan noin muutenkin ;)

Ilmeet ja bändi on ihan ok, ehkä vähän ulkopuolisen olon tekee turhan suuri etäisyys heihin.. Lähemmäksi ja muuta tiivistäen tuo paremmin heidät esiin ja taustan tummentaminen ihan vaikka pikkuisen enemmän.

Ei minusta silti mikään huono kuva

ps. saako laittaa korjailuehdotuksen esille?

10. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63
    Kuvasta saa toki jyrkemmänkin. Olennaista on niiden kahden kuvassa olevan kohdan väinen suhde, jotka ovat kuvan vaalen ja tummin paikka, joilla on merkitystä ja joissa pitää näkyä yksityiskohtia (eli eivät saa olla tukossa). Vaalein näistä on tällä kertaa olennaisin, ja se on mielestäni etummaisen henkilön otsan kirkkain kohta. Se on edelleen tummempi kuin olisi mahdollista ja tälle kuvalle suosiollista.

Kurvit eivät ole paikka histogrammin tarkasteluun. Tietääkseni mm. Photoshop (ainakaan minulla olevat versiot) ei siinä toiminnossa näytä valoisuusasteiden jakaumaa. Joka tapauksessa olet ymmärtänyt asian väärin "toisinpäin"-väitteen osalta.

11. en tiedä oikein mitä sanoa tai miten suhtautua. Ite kun katon kuvaa, kokonaisuutena, olen siihen tyytyväinen. Tietenkin erilaisia mielipiteitä asiasta on ja pitääkin olla, mutta kummallista kun ite pidän aina sellaisista kuvista mistä muut taas eivät pidä. Pitäisi kuitenkin löytää joku sellainen keskimääräisen katsojan mielestä hyvä kuva, koska nämäkin kuvat menevät "yleiseen käyttöön". Laitan myöhemmin lisää kuvia sessioista niin katsotaan mistä laukkulaiset pitää vai pitävätkö mistään.