Täh? Siis tämä 2 kuvasta vai? No melko kiva enivei. Ei seinälle eikä postikortiksi, mutta 500 kuvan esityksessä puolustaa täysin paikkaansa. Joukossa on aivan varmasti huonompiakin. Lomamatkakuvaksi olisi jopa hyvä, sanoisin.
Mistäpäin kolin lähettyviltä, saatan jopa tietää, jos kerrot tarkemmin, on meinaan Jerolla käyty monesti. Hieno raikas kuva.
Ainoastaan kuu ei ole itse ottama, se on yhdistetty stockista. Polttovälinä oli 24mm itse kuvassa. Ihan päiväreissulla olin Joensuusta käymässä tuola kolin ympäristössä, ei ihan viittäsataa kuvaa tullut otettua jäi kymmenesosaan siitä Kuva on otettu ehkä 3-4km Ukko-Koliin kääntyvän risteyksen jälkeen olikohan sinne lomakolille päin.
Juu ainoa mahdollisuus kun katsoo maastoa minkälainen kuvakulma siinä on tarjolla, että aika laaja pitää olla (olikin sitten 24 mm).. Ja kuu tuohon sovitettuna olisi kooltaan siinä 1/60 kokoa... Tuon kokoinen kuu vaatii 1:1 filkalla kinokoossa ainakin 300 mm ollakseen noin iso.. Pakko olla siis kaksoisvalotus, tai sitten yhdistettyjä osia... Ja lopulta kuulimme, ettei kuva ole kokonaan omaa tuotantoa, vaan kuu on lainattu jonkun toisen kuvasta.. Mistä ei selvinnyt, ehkä oli lupakin. Minusta kuva ei täytä kollaasin määritelmää, jos kuu on vaan poimittu kysymättä sen kuvaajalta lupaa tähän kuvaan, se on kuitenkin melko keskeinen elementti. Kuva sinänsä nätti ja kuun huomaamattomuus pilvien seassa onnistunut, vaikkakin luonnottoman näköinen tuon kokojen suhde-eron takia.
Kuun koko tosissaan on hieman pielessä(tietoisesti) muuhun kuvaan verrattaessa, hain hieman erillaista "maailmaa" tuossa kuun kokosuhteessa muuhun maisemaan. Kuu oli otettu stock kuvasta, kuten aiemmin mainitsin, joita saa lainata omaan käyttöön. Eli lupa on käyttää sitä.