Ei voi kuin ihmetellä ihmisiä, jotka tilaavat eli ostavat tavaroita, eivätkä sitten lunasta ostoksiaan. Ja nyt aiot sitten vielä antaa ostomahdollisuuden jollekin, joka ei ole edes kaupan jonossa innokkaasti jo pitkään tavaraansa odottaneena. Mitenkään ei liene mahdollista lähettää kauppaan viestiä, jossa kerrot, että et lunasta ostostasi, jolloin he voivat myydä sen jonossa seuraavalle.
Ihmettelen kanssa tätä viestiä. Mitenkäs takuut kun sinä olet sen ostanut? Onko toi kamera niin ihmeellinen vai onko tässä joku ihme mittaetsinhypetys (Leica) nyt niin kuumana että että... Eihän sillä mittaetsimellä ees nää mitä siinä kuvaa. Hirveetä kattoo sellasesta nurkkaruudusta.
Aika provoa! Mittaetsinkameroista yleensä ja tästä uutuudesta, jossa on kai jonkinlainen hybridietsin, on paljon juttua foorumilla. Kannattaisi sellaiseen ketjuun mennä sanomaan ettei niillä näe mitään tai jotakin kysymään.
Ei tuo sitä ole ostanut - varannut vain ja nyt ei olekaan sit kai sitä bloody fyffeä. Moni innostuu - näinä aikoina. Ja ostellaanhan sitä kameroita lahjaksikin ja takuu toimii ? Mittaetsin kamerasta näkee kuvauskohteen -yleensäkin- helvetin hyvin - jos edes tihrustelee suurinpiirtein oikeeseen suuntaan. Etsintäkään ei tarvitse - jos hallitsee hommat. Ja tuossahan on vielä ihan uudenlainen jutska se etsin ... ei se kuvaaminen niin vaikeaa ole kun hieman viitsii nähdä vaivaa ja harjoitella ... Ei pitäisi haukkua, kameroita ja ihmisiä ... Hiukan nyt inhimillisyyttä kehiin ja rähinät pois ... - Tsiisus sentään !!! edit : typoja.
Sanoin oman mielipiteeni. Onko sen kertominen haukkumista? Eikö ole hyvä että tulee niitä muitakin mielipiteitä? Moni aloittelija voi mennä tälläisen hypetyksen alla mennä ihan mettään. En ole ainut tässä maailmassa joka ei osaa mittaetsimellä katsoa. Eikö tätäkään saa sanoa?
Ei kun sun avatarissa/kuvassa on niin törkeä besservisser-ilme, että sen vieressä kaikki mielipiteet näyttää provokaatioilta Saako näin pahasti aiheen vierestä kommentoida? Kunnon mittaetsimestä ei ole paluuta peilikameraan tihrusteluun...
Se on besserwisser. Eikä nää kuulu "myydään" -palstalle... Kuten ei kai tuo ei oman -kameran "myyminenkään" ?
Vs: Fuji X100 Ei mutta sana oli kirjoitettu väärin. Korjasin. Enkä mä väitä että olisit minkäänlainen wisseri ... Mähän vaan aina autan. Oliko sun pakko kirjoittaa "oliko pakko" ? Rauhoitu nyt ... Tsiisus sentään ! edit : tapatko sä nyt mut ?
Vs: Fuji X100 Verkkokauppa.comissa kun ei käy tilausta noutamassa pariin viikkoon niin varaus peruuntuu automaattisesti eikä sitä ole siten pakko lunastaa!
Vs: Fuji X100 Mutta ketjun aloittaja tarjosi vain tilaisuuden. En oikein hiffaa tätä -ajoittaista (melko useinkin esille tulevaa)- kummaa & ikävääkin potkimismentaliteettia. Skoditaan kuin vierasta skottilaista ... Liian piukatko on fledat (- löysätkää nutturoit, pliis) ? - Erska edit : typo.
Vs: Jatkot myyntialueelta: Fuji X100 Minkä takia pitäis rauhoittua jos olen ollut kaiken aikaa todella rauhallinen? Yleensä tämmöiset näkemykset lähtee omista lähtökohdista. Mä en olis ees osannut sanoa kellekkään "rauhootu ny hyvä mies/nainen". Tai, älkää olko niin kireinä.... jne jne. Ihan oikeesti mä en ole nähnyt täällä foorumilla ketään kireenä. Jos olen, niin sehän on vaan mun mielipiteeni joka on varmasti väärä. Olen jättänyt ton tappamisen kokonaan. En enään tee sitä.
Vs: Jatkot myyntialueelta: Fuji X100 No olipas toi hyvä tietää - helpotti aikas paljon .. huhhuh - mitä kauhun hetkiä tässä, jo tovi, vietettiinkään ...
Vs: Jatkot myyntialueelta: Fuji X100 Saa. Mutta millaisiin kokemuksiin ja kuvauksiin mielipiteesi perustuu? Ettei näe mitä kuvaa? Kun mittaetsinaiheita foorumilla lukee, mielestäni niissä säännöllisesti myös palautetaan mieliin tosiasiat missä ne ovat hyviä ja missä eivät. Ja sehän on hyvin rajoittunutta kuvauksen laajalla kentällä, missä ne ovat omimmillaan. Jos joku hankkii mittaetsimen hypen vuoksi ja sitten ihmettelee kuinka niitä kärpäsiä tai lintuja kuvataan? Niin voi voi!
Vs: Jatkot myyntialueelta: Fuji X100 Tää kuuluis jo toiseen ketjuun mutta kun kysytään niin minä vastaan, OMIA MIELIPITEITÄNI JA KOKEMUKSIA. Näkee sieltä "mitään", mutta ei niin että voisi suunitella rajauksia tarkasti tai muuten sommitella kuvaa. Minusta sieltä ei nää yhtään mitään valokuvauksellisesti. Vai johtuuko sen mukavuus juuri siitä että kuvia on sitten kiva katsoa mitä tuli saatua. Mun kuvat on jo päässä kun suljin räpsähtää, ei tartte arvailla mitä tuli. Kokemukset perustuu siihen että olen kokeillut mittaetsin kameraa ja nimen omaan Leicaa, ennen kun omani R kameran hankin. Fujia en ole kokeillut mutta näyttää päälisin puolin samalta kun noi vanhatkin. Joten kerron vielä kerran aloittelijoille. Kannattaa oikeesti kuvata muutamama rulla mittaetsimellä ja tehdä ne kuviksi jonka jälkeen voi tehdä päätöksen onko semmoinen kamera minun juttu. Ettei mee vaan vanhojen jäärien perässä kun ne siitä niin hehkuttaa niin pitäähän sen olla silloin hieno ja upee. Sitten saa niitä pitää hyllyssä pölyttymässä tai myydä pois. Tai kuten tämänkin postauksen alottanut, en mä haluakkaan. Meinaan että joku voi hypetyksen vuoksi hommata jonkun kameran jolla ei tee mitään. OStakaa kameranne omien tarpeiden mukaan eikä muiden.
Vs: Jatkot myyntialueelta: Fuji X100 ^ "Totta toinen puoli", vähintäänkin. Kyllä se on alkeellinen kameramalli, mutta tuntuma on myös tottumuskysymys. Vaan kyllä minäkin nautin slr:n etsimestä mittaetsimen jälkeen - kuin kotiin palaisi. Ei arvailuja, vaan silkkaa täsmällisyyttä. Kunnes taas mittaetsin alkaa kiinnostaa 'kepeydellään' ja eikun filmiä siihenkin.
Vs: Jatkot myyntialueelta: Fuji X100 Miksi yleensä alat puhumaan mittaetsimestä kameran yhteydessä, jossa sellasta ei ole? Se että et osaa kuvata mitaetsimellä, sekään ei liity tähän kameraan. On varmaan paljon mitä et osaa.
Vs: Fuji X100 Kiitos Erska noista sanoista. Kummallisen vihamieliseksi keskustelu tuntuu usein äityvän vähän aiheesta kuin aiheesta. Se on kai se ihmismieli...