Vs: Suomen kuvalehden kuvakilpailu No ei noi mun mielestä ole ollenkaan sieltä pahimmasta päästä. Mutta se nyt vaan on mun mielipide.
Vs: Suomen kuvalehden kuvakilpailu Juu, Suomen kuvalehti sentään jättää kuvan oikeudet kuvaajalle. A-lehtien lukijoiden nettigallerioiden kuvien lataussivulla lukee: [QUOTE> [/QUOTE] Eli kun kuvan on sinne ladannut, niin jatkossa sen käyttöön muualla pitääkin kuvaajan pyytää A-lehdiltä lupa. Laitoin sinne palautetta asiasta.No, enpähän aio jatkossa lukea edes parturissa A-lehtiä, kun eivät ole vaivautuneet vastaamaan. Todennäköisesti vastaavia ehtoja on muuallakin pilvin pimein. Ainakin likimain jokaisessa eri lehtien järkkäämissä valokuvakilpailuissa. Ilmeisesti aktiiviset harrastajat lukevat ehdot eivätkä lähetä niihin kuviaan, koska palkittujen kuvien taso eivät useinkaan juuri sykähdytä. Muistaakseni Canonin Image Gatewayllä on ihan vastaavat määritykset, mutta hieman paremmin selvitettynä. Canon saa käyttää, muokata ja myydä edelleen Image Gatewaylle ladattuja kuviasi veloituksetta. Mutta aion silti kuvata edelleen Canonilla. Noita muita palveluita ei ole onneksi pakko käyttää.
Vs: Suomen kuvalehden kuvakilpailu Teen töitä edelleen yhtyneille ja yhtyneitten kuvapalvelu levittää "julkkukuviani". Ne on aina kunnioittaneet kuvaajien oikeuksia, kun taas A-lehdet aina polkenut niitä... kaikkien pahimpia on Metro, city lehti ja ulkomailla pirate bay, googlen omistamat youTube ja muut.
Vs: Suomen kuvalehden kuvakilpailu Pahimmissahan vaativat luovuttamaan kaikki tekijänoikeudet, ja lisäksi vielä vaativat että kuvaaja vastaa kaikista mahdollisista oikeudellisista seuraamuksista, joita kuvan mahdollisesta julkaisemisesta missä tahansa aiheutuu. Nämä vaatimukset usein vielä kohdistuvat kaikkiin kilpailuun lähetetäviin kuviin, ja mitättömän korvauksen saa vain palkitut kuvat. Tällöin suurin osa kuvista on vapaata (ja ilmaista) riistaa kilpailun järjestäjälle, ja vielä pahimmassa tapauksessa jonkinmoinen riski itse kuvaajalle. Tässä vaikka rahapalkinnot ovat mitättömiä, ei tarvitse pelätä välttämättä kutsua rosikseen... ainakaan yksin... Lisäksi vaativat oikeuden julkaista vain tiettyä tarkoitusta varten, ei rajatonta julkaisuoikeutta. Eli kuten sanottu, ei ollenkaan pahimmasta päästä.