Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Miten parempi?

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana FreakOut, 1 Heinäkuu 2013.

Elikkä tässä tämmönen kuva, jota en oo vielä muokannu, (en oikeen taida sitä jaloa taitoa vielä:D) ja siks aattelinki kysyy teiltä, miten te sen muokkaisitte:

Liitetyt tiedostot:

• Kukka.jpg
      Kukka.jpg
      Tiedostokoko:
      206,9 KB
      Katsottu:
      210
  1. markku55

markku55 Active Member

Vs: Miten parempi?

En oikein keksi mitään ratkaisevaa, kapeampi rajaus ehkä, hieman lisää värikylläisyyttä?
    Kiva kuva, mutta jotenkin pliisu.
    Aika hyvin rajattu jo kuvatessa jos ei tehty mitään jälkikäteen.
    Lisää kuvia vaan kehiin, siitä se lähtee.

2. Vs: Miten parempi?

Olen samaa mieltä pliisusta, ja pääkohde on turhan sievästi aseteltu keskelle kuvaa, molemmilla reunoilla on vähän turhaa kamaa. Isomman aukon käyttö olisi myös erottanut kukkaa enemmän taustasta - valoa näyttää olevan (f8, 1/1600 s, ISO800). Eli ISO 100 ja aukkoa reilusti isommalle.

Minä näen tuossa klassisen mustavalkoisen neliökukkakuvan ainekset. Koska selittäminen on vaikeaa, näytän mielummin - mutta tiedän että toisten kuvien luvaton retusointi on rumaa, joten poistan tämän tekeleeni oikein mielelläni :)

Liitetyt tiedostot:

3. Vs: Miten parempi?

Juu, kyllä tuo mustavalkoisena on kivempi. Olihan kuva vähän pliisu myönnetään, mutta kun vasta kuvauksen aloittelija olen, niin minusta ihan onnistunut otos, vaikka itse sanonkin :D(tietysti kuvasta saa kauniimman esimerkiksi muokkaamalla sen juuri mustavalkoiseksi, niinkuin sanoitkin, mutta varmasti jo rajaamalla siitä tulisi parempi. ;)

4. Vs: Miten parempi?

Mustavalkoisuus ei ole mikään itseisarvo, mutta tuntui sopivan tuohon kuvaan koska siinä tuo värimaailma on muutenkin niukanlainen.

5. c

c Well-Known Member

5 391
    109
    63
    Vs: Miten parempi?

aikasempi mv versio oli vähän suttunen, niin täs oma... vetäsin ihan vaan rohkeesti valkosta puhki ja jättäsin rajauksen ennalleen...

mut en usko että kuvaa voi näin kattoa, tai antaa muiden sörkkiä... esim. tää kuva ois oma fiilis, ei sun enään... ehkä se alkuperäinen oli silti lähimpänä sun sielunmaisemaas?

toinen viel väreis, skidi kontrasti ja ylimäärästä saturaatiota poies

Liitetyt tiedostot:

• index.jpg
      index.jpg
      Tiedostokoko:
      234,5 KB
      Katsottu:
      116
    • index1.jpg
      index1.jpg
      Tiedostokoko:
      226,8 KB