Kaikkien muiden kotiaskareiden raskauttamana voisit testata pystytkö näkemään värivalokuvia tietokoneesi näytöltä oikein. Ole virkeä ja varaa aikaa ainakin 10 minuuttia testin tekemiseen, se ei ole helppo! Jos haluat julkaista ensimmäisen yrityksesi tuloksen, niin siitä vaan, tähän ketjuun. Hue Test; X-Rite
Vs: Näetkö värejä? Olen tehnyt saman testin kahdesti aiemmin, kummallakin kerralla virhepisteitä nolla. Nyt tein kolmannen kerran ja yllättäen tuli 3 virhettä. Tosin en oo virkeimmilläni tällai kolmen aikaan aamuyöllä. Testien välillä mulla on aikaa kulunut arviolta vähintään vuosi. Jokaisen testikerran olen tehnyt eri näytöltä.
Vs: Näetkö värejä? Ensimmäinen yritys antoi tuloksen 19, tämä asiakkaan koneella ja monitorilla, jota ei tosiaankaan ole säädetty suuntaan eikä toiseen, joku dellin 22"
Vs: Näetkö värejä? 18 pistettä, Dell 20" vissiin ihan kohtuu hyväkin näyttö... minä myönnän, mulla on päässä vikaa
Vs: Näetkö värejä? Kyllä toi vielä nollaa näytti, että ei vielä tarvi uutta työtä lähteä hakemaan. Olen kyllä huomannut, että vanhemmiten alkaa olla vaikeuksia tuon vihreän värin kanssa, siinä joutuu vähän jo skarppaamaan.
Vs: Näetkö värejä? Sain 19 viimeksi: http://www.kameralaukku.com/portal/index.php/topic,60030.msg444743.html#msg444743 http://www.kameralaukku.com/portal/index.php/topic,27420.msg211732.html#msg211732
Vs: Näetkö värejä? Katsotaas mitä työpaikan työjuhtaläppäri antaa. Haha odotukset oli aika saman suuntaiset. 20 virhettä. Pitänee kotona testata miltä IPS paneelilla ja kalibroinnilla voittaa kun tekee saman testin.
Vs: Näetkö värejä? Kun kahlailin lokeja ja muita, niin mahdollisesti ensimmäisestä testistä 2008 tuli 12 virhepistettä - silloin tais olla duuniläppäri. Tällä kertaa 11 pistettä, siis virhettä. peilaava TN, spyderoitu tosin mutta silti katselukulmalta tosi rankaiseva. Vaikka ei kai tuosta tuloksesta voi näyttölaitetta syyttää... Miehillä nyt väriongelmia on tuon saitin mukaan lähes joka 10:llä, joten tulosta voi pitää onnekkaana =) Naiset ilmeisesti näkevät värit paljon paremmin..
Vs: Näetkö värejä? Jos miehet on olleet ahkerampia metsästämään ja naiset on keräilleet syötävää muuten niin kummassako tarvitsee enemmän tarkkaa värinäköä? Juu en tehnyt testiä tällä kertaa. Käy yhtä kehnosti kuin aikaisemminkin
Vs: Näetkö värejä? Työpaikan perusnäytöllä.. 0 Vaikea tuo on, ei sen puoleen. Minusta hyvä ohje värien erottamiseen on vertailla vaan kahta vierekkäistä, että kumpoaan suuntaan kuuluu, niin lopulta kaikki on järjestyksessä. Joidenkin värien välillä oli minusta suurempi ero kuin toisten ja muutama oli hyvin vaikea kun seassa on muutakin sävyä mitä janan päissä.
Vs: Näetkö värejä? iMacin kalibroidulla näytöllä 0. On tullut joskus aikaisemminkin tehtyä, mutta en muista tuloksia. Ei aivan hetkessä mene palikat paikoilleen ;D
Vs: Näetkö värejä? Huh huh - silmissä vilisee - ikinä tuommoista testiä nähnytkään... Score 16, ja ei todellakaan ole BenQ G2220HD säädetty muuten, kuin "oman maun mukkaan", eli vähä sinnepäin. Eikä nyt kauhiasti jaksanu keskittyä, kun tuo 3 päivää vanha kuvaajan alku huutelee äitiä syöttämään Sähköasentajana nyt tietysti ihan umpivärisokee voi ollakaan ...
Vs: Näetkö värejä? Miehille riittää heikko värinäkö ja putkiaivot Mutta näkyykö tämä ero mitenkään visuaalisessa taiteessa, erityisesti valokuvassa? Vai suuntautuuko se väriongelmainen 8% muihin harrastuksiin tai mv-kuvaan?
Vs: Näetkö värejä? Pikkukuumeessa väsyneenä 2-3 min ja 0. Nokia 445 Pro putkinäyttö pitkään ja hartaasti omilla ja testikuvilla kalibroituna.
Vs: Näetkö värejä? Macbook 13" airilla tehty. En tiedä miten olisi mennyt pc:llä ja benQ yhdistelmällä, mutta siinä en ole ikinä värejä saannut kohdalleen.