Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Miten päästä taas alkuun?

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Unto Kurho, 29 Tammikuu 2016.

    Vs: Miten päästä taas alkuun?

    Juu, voihan kuviakin katsella kameran persauksesta. Mitä niitä mihinkään siirtämään...
     
  1. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 240
    211
    63
    --
     
    Viimeksi muokattu: 20 Maaliskuu 2019
  2. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Miten päästä taas alkuun?

    Siis kuka nyt sellaista on että ne olis toiset pois sulkevia. Nyt taisit ite keksiä tän jutun ihan omasta päästäsi.
     
  3. Vs: Miten päästä taas alkuun?

    Itselläni valokuvauksen kipinän palautti kaluston vaihto, mutta tässä tapauksessa haistelisin ilmaa siten, että varaisin ulkomaanmatkan ja ottaisin sen yhdeksi pääteemaksi lomailun lisäksi kuvaamisen.

    Jokin tunnetusti valokuvauksellinen kohde voisi siis olla sopiva.

    Varaa matka Venetsiaan.

    Hyvää viikonloppua myös.
     
  4. Vilmiveikko

    Vilmiveikko Member

    764
    0
    16
    Vs: Miten päästä taas alkuun?

    Mulla sahaa myös valokuvausinnostus laidasta laitaan. Olen enemmän kai matkakuvaaja ja kotona vehkeet seisovat paljon kaapissa. Siksipä mun vinkki on yrittää löytää se OMA juttu, mikä itseä valokuvauksessa kiinnostaa ja ruokkia sitä. On se sitten matkakuvaus, luonto, linnut, urheilu, mustavalko tai tekninen väkerrys filmien kameroiden tai photoshoppauksen kanssa, niin se on se oikea. 

    Mä löysin uutta inspiraatiota, kun myin "muovisen" PEN-järjestelmän pois ja ostin tilalle "rautaisen" Fujin ja kaivoin siihen kaapin pohjalta käyttöön vanhat OM Zuikot. Nyt kamera näyttää ja ja tuntuu taas oikealta kameralta, kun aukko ja tarkennus käännetään objektiivista ja aika valitaan kiertonupista. :)

    Olen myös löytänyt viime aikoina monta inspiroivaa kirjaa mm.
    - Ingmar Holmåssen: luonnonvalokuvaus, 1977
    - National Geographic: Ultimate Field Guide to Photography
    - Michale Freeman: Black&White Digital Photography

    Ja lisäksi netin ja Facebookin valokuvausfoorumit ovat oleet minulle hyvä insipraation lähde.
     
  5. JarzaS

    JarzaS Active Member

    1 980
    0
    36
    Vs: Miten päästä taas alkuun?

    Minua taas vie eteenpäin erilaiset tekniikat. Aina löytyy jotain uutta opeteltavaa tai juuriki n toisten töitä tuijotellessa ja erilaisia näyttelyitä kiertäessä törmää uudenlailla tehtyyn juttuun, näistä sitten aina miettimään miten voisin soveltaa jo osaamiini vai opettelenko jotain ihan uutta. Tämä inspiroi kun useinkaan ei halua vanhoilla kuvilla tehdä uudestaan. Ehkä lähtökohta on mulla väärä mutta joskus lähden todella kuvaamaan ja suunnittelen kuvaa lopullisen teoksen tekniikan pohjalta. Mutta ei kai se väärin ole kun saa joskus jotain onnistumisen hetkiäkin aikaan.
     
  6. Vs: Miten päästä taas alkuun?

    tai ota oppia mark 55:st'ä, niin alussa et koskaan kuvitellutkaan olevasi .
     
  7. Vs: Miten päästä taas alkuun?

    Voisihan sitä miettiä, onko valokuvaus se, mitä välttämättä haluaa harrastaa. Ihmisellä on usein muitakin toiveita, haluja. Yks hyvä vaihtoehto on rakentaa vanerivene, millä pääsee sulan veden aikaan vaihtamaan näkökulmaa ja maisemaa. Tai sitten jotain hazardihommia, vapaapudotusta.
     
  8. Vs: Miten päästä taas alkuun?

    Näinpä. Harva osaa kuvata, ja tavarakulttuuri alkaa jossain vaiheessa aina tympimään. Lenkkeily tai näkkileipien vertailukin voi antaa sisältöä elämään ilman taloutensa tuhoamista.
     
  9. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Miten päästä taas alkuun?

    Mulla on sellanen kutina että taas pääsen uudestaan alkuun. Rolleicord saattaa olla syypää.
     
  10. jhalmu

    jhalmu Active Member

    8 551
    3
    38
    Vs: Miten päästä taas alkuun?

    Rolleicord on hyvä ja kätevä. Mulla on käsveskas pakattuna fuji X-e1 ja Matka 6x6.