Vs: Miten otetaan valokuva Teknisenä suorituksena? No huh. Mutta olkoon, mulle riittää että osaan ottaa omat kuvani itseäni teknisesti miellyttävästi ja mulle on ihan sama osaavatko muut. Sori, mulla ei ole sanottavaa tähän keskuteluun. *poistuu takavasemmalle*
Vs: Miten otetaan valokuva Öööö jos näin ajattelet, niin miksi herättää keskustelua tästä aiheesta? Itse nautin kuvaamisesta sen verran, että en todellakaan halua pitää kiirettä sen kanssa. Jos joku vaivalla otettu kuva epäonnistuu, niin sittenpähän muistaa seuraavalla kerralla tehdä asian huolellisemmin, ja ajatuksella. Tuo luistinvertaushan on suoraan sanoen vertaansa vailla (kuten kaikki puuvene yms. vertauksesi) ...
Vs: Miten otetaan valokuva Hieman eteen päin siitä kun tietää mitä mikäkin nappi tekee..... Tapahtuman ymmärtäminen autaa useassa tapauksessa suorittamisen optimointia. Kuten esim. jousi ammunnassa on hyvä ymmärtää ensin mitkä asiat vaikuttaa ja sitten miten noita muutujia hallitaan ja mitä painotetaan milläkin osaamisen tasolla. Kun ollaa dokumetoimassa tai ohjaamassa tilannetta pitää ymmärtää, tapahtuman kulku ja mikä on siinä se halutun informaation tuotama hetki. Tai kun rajataa / somitellaan niin missä menee se sopivan/optimaalisen informaation raja ja niile sijoille yleisieti kannataa laittaa tai sitten hieman yli sillä useimiten saa pois, mutta lisääminen on vaikeaa tai jopa mahdotonta. Näitä ohjeita kun noudattaa on edellytykset hyvään?