Vs: Miten otetaan valokuva Kertakaikkiaan hieno kuvauskoulu! Vihdoinkin selvisi miks mä en osaa kuvata. Kovasti oon yrittänyt filmin kanssa opetella, mutta sen kanssa oppiminen ei ole mahdollista. Eikä mulla oo yhdessäkään kamerassa montaakaan nappia, saati sitten kyseisiä asetuksia. Miten kuvistakaan siis vois mitään tulla! Kiitos tästä valaistuksesta Jari.
Vs: Miten otetaan valokuva Ole hyvä, minulta saa hienoja diploomeita parilla sadalla siitä että tietää miten kamera toimii. Niissä lukee kamerankäyttäjän tutkinto saa valita kissa tai koiran kuvalla ja tietysti allekirjoitan, satanen lisää niin saat saman anttilan A4 kehyksissä.
Vs: Miten otetaan valokuva Mikä on tämän koko ketjun ensimmäisen viestin tarkoitus? Kirjoittaja lähinnä tuntuu pajauttavan ulos omaa ajatusvirtaansa jollain kummalla luettelointitekniikalla, joka vielä kaiken lisäksi vilisee ärsyttäviä lappeen ranta -tyyppisiä kirjoituslapsuksia. Ja näemmä sama meininki jatkuu myös ketjun muissa postauksissa. Onko tämä joku trolli? Näitä samantyyppisiä posteja on nyt näkynyt tällä boardilla muutamana päivänä. Jos viestin tarkoituksena oli kysyä, että "miten otetaan hyvä valokuva", niin kannattaisi pukea se kysymys oikean kysymyksen muotoon - sellaisen, joka oikeasti herättää validia ja hyödyllistä keskustelua - ja ihan jo vaan sen takia, että tyhmimmätkin tajuaa sen mistä on kyse. Joku taisi jo aiemmassa threadissa tokaista, että kannattaa joskus jopa pysähtyä miettimään mitä oikein haluaa kirjoittaa. Ja jos ei oikeasti ole mitään "oikeaa" asiaa, niin jättää asian vaikka sikseen.
Vs: Miten otetaan valokuva Jaaha sitä ruvetaan nimittelemään ja dissaamaan toisen kirjoitus taitoa? Tällä ketjulla on funktionsa taitaa vain olla hiemn vaikea ymmärtää? Kamerahan toimii noin kuten yllä selitän, vain onko sinulla jotain lisättävää asiaan, vai tulitko vain purkamaan närästystäsi? Pahoititko mielesi mielipiteestäni että filmi ei ehkä olekkaan se paras mahdolinen kaikille?
Vs: Miten otetaan valokuva aiheensa puolesta tämä ketju on aika turha. eiköhän jokaiselle aloittelevalleKIN kuvaajalle kyseiset asiat ole tuttuja? kuva otetaan silleen että tähdätään ja laukaistaan. vähän niinku ampuis impparilla peltipurkkeja.
Vs: Miten otetaan valokuva [QUOTE> [/QUOTE] Lähinnä sitä kirjoitetun tekstin tarkastamista. Jukka Korpela auttaa ymmärtämään suomen kielioppia; suosittelen! (Yhdyssanat yhteen) [QUOTE> [/QUOTE] Olet varmasti tässä lauseen jälkimmäisessä osassa sataprosenttisesti oikeassa - koska en todellakaan ymmärtänyt ketjun tarkoitusta. [QUOTE> [/QUOTE] Itseasiassa kameran toiminta riippuu hyvin paljon käytettävästä mallista, mutta pääperiaatteet olet saanut kohdilleen. En silti näe tästä ketjusta mitään hyötyä. [QUOTE> [/QUOTE] Itseasiassa en. En edes huomannut moista kaneettia; sillä en juurikaan perusta digi/filmi -erotteluun.
Vs: Miten otetaan valokuva Voisitko tehdä vielä pari "digi vs. filmi" -aiheeseen liittyvää keskustelua ja provoa?
Vs: Miten otetaan valokuva Olet varmasti tässä lauseen jälkimmäisessä osassa sataprosenttisesti oikeassa - koska en todellakaan ymmärtänyt ketjun tarkoitusta. [QUOTE> [/QUOTE] Itseasiassa kameran toiminta riippuu hyvin paljon käytettävästä mallista, mutta pääperiaatteet olet saanut kohdilleen. En silti näe tästä ketjusta mitään hyötyä. [QUOTE> [/QUOTE] Itseasiassa en. En edes huomannut moista kaneettia; sillä en juurikaan perusta digi/filmi -erotteluun. [/quote][/QUOTE] En minäkään perusta digi vs filmi eroitelusta. Ok tämä ketjun tarkoitus on selventää miten yksinkertaisesta asiasta on kyse mistä filmi miehet perustaan oppimisen edut filmillä ja siten juuri tämä ketju ymmärtäen olisi hyvä lopettaa tuo sönköttäminen että filmillä oppii paremmin. Tämä alustus myös pitää sisällä joidenkin käsityksen valokuvauksesta, niin selaisen kuva olen saanut, vaikka minusta tästä vasta alkaa valokuvaus ja tämän jäljeen ei formaatilla ole väliä. Sillä noissa tästä eteenpäin menevissä ja tätä edeltävissä toimenpiteissä on merkityksetöntä mikä kamera on kädessä. Niin ja minulla on kaksois konsonatteihin ja yhdyssaihin lukihäiriö, ikäväkseni oikolukuohjelmat ei tunne yhdyssanoja oikein
Vs: Miten otetaan valokuva Tällä et kyllä huijaa ketään! [QUOTE> [/QUOTE] Oho, nyt jo puhutaankin filmillä oppimisesta ja filmimiehistä . Mä luulin että tässä puhuttiin siitä miten otetaan valokuva??
Vs: Miten otetaan valokuva Olen kyllä eri mieltä siitä, että on aivan sama millä formaatilla kuvaa. Aitoa pimiössä vedostettua MV kuvaa on melko vaikea päihittää digillä. Mutta samalla on sanottava, että jos haluaisin kuvata värikuvia pääsääntöisesti, kuvaisin todennäköisesti digillä. Mutta pääpainon ollessa MV:ssä, myös satunnaiset reissukuvat päätyvät dialle.
Vs: Miten otetaan valokuva Siinäpä se, digillä saa tiedostot koneella ja niistä tulosteita. Filmistä saa samat + pimiössä (itse)tehdyt kuvat tai diaprojektorilla kunnon diakuvat (joille ei peruskuluttajan videotykki pärjää).
Vs: Miten otetaan valokuva Tähän vinkkiin haluaisin puuttua, koska zoom ja jalka on eri asia. Perspektiivi löytyy katsojan näkymästä ja sitä voidaan rajata (polttoväli - vaikka zoomi). Heti kun liikut, perspektiivi muuttu ja kuvasta tulee erilainen, koska näkymä (mulle = perspektiivi) muuttuu. Täytyy myöntää, että mulla kesti 20 vuotta ymmärtää, miksi zoomobjektiivi on hyvä asia. Asiaa auttoi teknisesti kohtuulliset zoom-lasit. Toinen asia on, että kiinteällä polttovälillä voi saada parempia kuvia - teknisesti ja visuaalisesti - mutta tavallaan zoom on kova juttu. Jalat ei. Muuten lista lienee ihan ok ja ihan näppäilijöille hyvä ajattelemisen paikka. Vähänkin enemmän kuvanneelle "miten otetaan valokuva" on tietenkin, että painetaan laukaisinta.
Vs: Miten otetaan valokuva Kannattaa varmaan lukea ensin sen oman kameran mukana tullutta käyttöopasta. Siinä on yleensä parempaa kieltäkin kuin näissä ohjeissa täällä.
Vs: Miten otetaan valokuva Joo zoomien laatuerot on käsittämättömät, mä kuvaa 99% kahdella obbarilla 16-35mm 2,8 ja 70-200mm 2,8 is. Kuvanlaatu parani aivan järjettömästti kun vertaa esim 28-135 os usm. Ja tietyasti se tarkenuksen nopeus.
Vs: Miten otetaan valokuva kiirelliset kuvat näppäilään sormi pystyssä digillä ja kun halutaan naatiskella ,kaivetaan erilliset mittarit esiin ja rauhassa tutkitaan kohdetta,siinä vaiheesa voi histogramilla pyyhkiä persettä,ja kun on saatu nautiskeltua sen 10-12 kuvaa täyteen,nautinto kasvaa kun saa pyöritellä pönikkätä wc pytyllä,2 tuntia tuijottaa kuivuvia negoja kunnes pääsee hypistelee <COLOR color="red"] ITSE KEHITTÄMIÄ NEGOJA</COLOR> ja ehkä jo hääräämään pimiöön lähiaikoina,ei siinä nippeleitä kaivata,tämä on vain oma mielipiteeni
Vs: Miten otetaan valokuva Juu juu joo joo, nyt onkin vain puhe siitä teknisenä suorituksena, jokapitäisi olla harastajalla hanskassa, kuten että jääkiekoilija osaa luistella. minusta tämä on kuvan ottamisen suritus teknisesti on sellainen mihin ei välttämättä kannataisi joka keskustetulla mennä, vaan voisi puhu valokuvauksesta luovana tapahtumana. Ei jääkiekkoilijatkaa puhu että osaako takaperin luistella vaan puhutaan pelistä ja kun puhutaan pelistä niin on kaisama mitkä luistimet on jalassa?