Vs: Miten lähettää tavaraa Eurooppaan kannattavasti? Nyt on juttu niin että en juttele lämpimikseni, vaan olen maksanut moniaita kertoja rahaa moniin maihin Eurooppaan ja tiedän mistä puhun. Voipi olla eroja pankkien välillä, mutta siksi oman pankkini eli Nordean manitsin. Eli en kerro mutua. Ei tule mitään ylimääräisiä maksuja näillä em. tiedoilla. Jos et laita pankin osoitetta yms. tietoja tai koodia, niin sitten tulee lisämaksu, kun pankin täti joutuu etsimään ne tiedot. Mutta eipä taida Nordean nettipankki edes nykyään laittaa maksua eteenpäin jos et ole vastaanottavaa pankkia määritellyt. Joo, onhan se hankalaa jos myyjä antaa väärät tiedot, mutta ei systeemin vika. Vähän sama jos kotimaassa joku antaa sinulle väärn, mutta olemassaolevan tilinumeron. Maksusysteemi ei nimittääin millään lailla tarkista, että antamasi nimi ja tilinumero täsmäävät kotimaanmaksussa. Silloinkin rahat lähtevät liitelemään ja palautuvat vasta jos osaat niitä perätä. Tosin täytyy vielä kehua Nordean systeemiä, se kun tarkistaa että IBAN ja SWIFT/BIC täsmäävät toisiinsa. Eli tulee herja. Olen kerran joutunut pyytämään myyjää tarkistamaan antamansa tiedot, kun Nordean systeemi ei niitä hyväksynyt. Ja sain sitten oikeat tiedot. En ymmärrä miksi muilla ei olisi myös tätä tarkistusta. Ehkä sitten ei.
Vs: Miten lähettää tavaraa Eurooppaan kannattavasti? Joo kyllä minullekin on hyvin tuttua tuo ja monien pankkien kautta. Lisäilin edelliseen.
Vs: Miten lähettää tavaraa Eurooppaan kannattavasti? Ja joo, on se rasti siä ruudussa, mutta ei sekään kivaa oo jos myyjä alkaa kovasti valittaa että kymppi lisää tarvis kun maksu on väärin laitettu ;-). Tietysti oma mokansa se luultavasti olisi, mutta kivempi se on välttää sellaiset tilanteet kuitenkin.
Vs: Miten lähettää tavaraa Eurooppaan kannattavasti? Noin en ole onnistunut söhlimään koskaan, mutta kerran myin Japaniin ja siitä sain kärsiä. Painotin ostajalle että hänen tulee huolehtia kaikista tilisiirron ja valuutanvaihdon maksuista vaan kuinka ollakaan, kalliiksi se tuli. Päätin rajata myynnit EU-alueelle.
Vs: Miten lähettää tavaraa Eurooppaan kannattavasti? En mäkään oo onnistunut, voi olla ettei se helppoa edes ole.. Mutta oon kyselly ne osotteet varmuuden vuoks just koska ajatellut että ehkä noin voisi käydä. Vähän samoin kuin sinne Japaniin myydessä... Ruotsiin maksaessa olen pari kertaa siirtomaksua joutunut maksamaan, mutta se on ollut tiedossa etukäteen. Kruunuissa kun maksaa niin ei enää käy ilmaiseksi.
Vs: Miten lähettää tavaraa Eurooppaan kannattavasti? Jos myyjä ei anna kaikkia tarvittavia tietoja niin hänen mokansahan se on. Kun olen ostoksen jälkeen yhteydessä myyjään, niin luettelen aina nuo kaikki tarvittavat tiedot, niin ei jää epäselvää mitä tarvitaan. Ja vielä mainitsen, että ilman noita tietoja ei maksaminen ole mahdollista tai että siitä voipi tulla ylimääräisiä kuluja jotka peritään vastaanottajalta. Tämän jälkeen saan ihan kivutta kaikki tiedot mitä pitääkin ;-) EU:n ulkopuolelle olen myynyt vain Paypalia käyttäen. Siinäkin voi melkoisen helposti turvata taustansa, koska Paypal ei peruuta maksuja ilman asian selvitystä. Tässä selvityksessä tulee olla käytettävissä kaikki se viestintä mitä asian tiimoilta on käyty siihen mennessä emaililla. Ja kun saa sellaisen resolution centerin kutsun selvittämään asiaa, tulee vastata välittömästi ja liittää tuo jo käyty keskustelu siihen mukaan. En ole kokenut että siellä syytöntä hutkitaan. Jos ei vastaa siihen kutsuun, se sensijaan on avoin valtakirja vastapuolelle saada rahansa takaisin.
Vs: Miten lähettää tavaraa Eurooppaan kannattavasti? Sammossa on maksanut 8,5€ kun valuutta on eri. Siksikin olen ruvennut suosimaan PayPalia mm. Britteihin päin. Sammon Visa Electron kelpasi myös PayPalille, Säästöpankin ei. Mutta PayPal on tainnut hiljattain muuttua ja uusia mahdollisuuksia on. Sinne saa kai nykyään ilman korttia tilinsä rekisteröityä? Vai käsitinköhän oikein.. jotain sellaista tarttui hiljattain silmiin..
Vs: Miten lähettää tavaraa Eurooppaan kannattavasti? op:lla tuli vihdoinkin ettei ole pakko käyttää visaa vaan electronia paypalissa!!Eli ottaa tililtä eikä luotolta..opiskelijat ja työttömät kun ei saa luottoa..tai kun jotkut ei osaa käyttää sitä oikein
Vs: Miten lähettää tavaraa Eurooppaan kannattavasti? Sampossa makso juu 8,50 ja OP:ssa oli jotain 6 vai 6,50. Kyllähän se tuntuu varsinkin pienissä hinnoissa, enemmän jopa helposti kuin se Paypal (tosin senhän se myyjä yleensä tosiaan makselee). OP:n Electron käy myös verkossa ja Paypalissa, verkkopankista löytyy ruksi josta saa "Verified by Visa" -ominaisuuden käyttöön. Enpä ole tuohon tilisiirtojuttuun perehtynyt, mutta melko sama kai se on jos on jo Paypalilla suoraa maksellut, niin on tietonsa sinne antanut . En haluaisi turhan päiten Paypal-tililleni siirrellä rahoja jos ne voi suomalaisella tilillä pitää.
Vs: Miten lähettää tavaraa Eurooppaan kannattavasti? Totta, asiakasta arvostavat pienet pankit, kuten Ålandsbanken, eivät lisäile siirtoihin mitään turhanpäiväisiä viiveitä, toisin kuin nämä korkoakin maksamattomat isommat nylkypankit jotka ovat erikoistuneet vain palkansaajien riistämiseen (korko kuukauden alimman saldon, eli 0 euron, mukaan HAH) Tämän huomaa siitä kun saan rahaa Nordeasta käsin, siinä menee päivä. Ei siis kahta. Kun Nordealainen maksaa Sampopankkilaiselle, siinä menee 2 päivää.. Mitä tulee EU-tilisiirtoihin on homma ainakin minun pankissani ihan selvä. EU-maksulle on nettipankissa oma osionsa missä ei kysellä muuta kuin IBAN, BIC, osoite johon voi laittaa mitä haluaa (tosin se pitää täyttää), maksunsaajan nimi ja selitekenttä. Niin ja summa. Mitään vihjeitäkään ylimääräisistä kuluista ei ole, eikä ole koskaan tullutkaan. Jotkut vanhemmat saksalaiset tms. eivät vieläkään tajua IBAN/BIC-systeemiä, mutta jos heiltä saa ihan vaan tilinumeron ja pankkikonttorikoodin (bankleitzahl) niin tämän perusteella voi itse räpeltää sen IBAN/BIC-muotoon erinäisten sivustojen kuten iban-rechner.de avulla. Summa summarum, itselläni on EU-tilisiirto toiminut kymmeniä kertoja ongelmitta ja veikkaan että jos tulee läheteltyä kirjaamattomia lähetyksiä niin laitan ainoaksi maksutavaksi sen. Eipähän käy kuten alussa peloteltiin, että italo hakee paketin postista ja väittää ettei ole saanut mitään, ja vaatii Paypalilta maksun palautusta. Paypalhan on pääsääntöisesti kai ostajan, ei myyjän puolella, kiistatilanteissa. Haukutaan nyt vielä postilaitosten palvelujen nimeämiskäytäntö. Minusta joku parin kilon jööti ei ole kirje, mutta jos leikkii että se on kirje ja lähettää sen sillä nimikkeellä, se on jotenkin maagisesti halvempaa kuin jos väittäisi parin kilon jöötiään paketiksi. Ei tajua. Niin ja EU:han on jo antanut jonkun aikataulun, missä näitä EU-tilisiirtoja tullaan nopeuttamaan. Tässä ihan lähivuosina jo pitäisi viiveen mennä päivään tms. eli sitten on jo maan sisäiset tilisiirrot hitaampia
Vs: Miten lähettää tavaraa Eurooppaan kannattavasti? Toi url täytyy laittaa oikein suosikkeihin sillä tosiaankin kun kyselen etukäteen lähetystä suomeen ja maksu ko. metodilla ja vielä tönkkösaksalla niin tässäpä harjaantuu ainakin saksankieli usein kun kysellään että kukamitähäh ja mikä ihmeen ibanbic.. Tänäkin vuonna on pari tilannetta ollut cd-oston kanssa kun noi tyrkyttää sitä tavallista tilinumeroaan.
Vs: Miten lähettää tavaraa Eurooppaan kannattavasti? No nyt olen niin pitkällä että yritin laittaa myynti-ilmon eBayhin eikä tästä tule muuta kuin hermot repeää. En jaksa raivoissani selittää koko juttua juurta jaksaen, mutta jotenkin näin se menee: 1. yritin myydä ebay.com kautta. Ihan selkeetä, mutta mistään ei saanut valita valuutaksi euroja, tavaran sijainniksi suomea tai maksutavaksi tilisiirtoa. Siis ikään kuin vain jenkeille tms. en tajua en. 2. menin global.ebay.com ja koitin myyntinappia siellä. Sanoi että pitää valita mille saitille laittaa - "most prefer to sell on ebay.com but.." tässä lista saitteja, no huoh, johan mä kävin siellä ebay.commissa ihmettelemässä että most ehkä joo jos olet yhdysvaltain kansalainen. Siispä otetaan ebay.de vaikka kieli on vähän hukassa. 3. Sain räpellettyä myynti-ilmon ja se oli ihan asiallistakin osaksi aikaa. Sitten ilmoitin maksutavaksi Überweisung ja alkoi jo vähän kuumottaa ohimoja - se kysyi tietysti tilitiedot, mutta ihan väärin! Eli ensin valitaan maa, Finnland, ok. Sitten pitäisi syöttää tilinumero ja konttorin numero. Tähänhän kohtaan ei käy mikään muu kuin saksalaisen formaatin tili- ja konttorinumero, joten sorvasin "jotain vaan" - ja selitekenttään IBAN/SWIFT-koodit. selitekentässä muuten ei saa käyttää MITÄÄN erikoismerkkejä, kuten . , : - yms. 4. No niin homma etenee, sitten tulee ilmeisesti maksamisen paikka, mutta sitä ei oikein sanottu. Lävähtää vaan ruutu jossa kysytään taas pankkitilin numeroa ja konttoria ja niin edelleen ja tällä kertaa niiden on ihan pakko olla saksalaisen formaatin mukaisia saksalaisessa pankissa. Tästä sivusta ei pääse eteenpäin mitenkään ilman noita. 5. No menin sitten luovuttaneena my ebay-puolelle ihmettelemään noita maksutapoja enkä oikein päässyt puusta pitkään. Nyt olen joutunut sivulle joka väittää, että minun pitää ensin avata myyjätili ennenkuin voin myydä yhtään mitään. Jos niin on, niin miksei siitä sanottu mitään ALUSSA? Haistakaa home koko firma. Voiko tuolla myydä yhtään mitään jos ei ole SS-järjestön jäsenkirjaa?
Vs: Miten lähettää tavaraa Eurooppaan kannattavasti? tasapelissä eli sana sanaa vastaan ostaja voittaa.
Vs: Miten lähettää tavaraa Eurooppaan kannattavasti? Ja siinä tapauksessa, että Paypal itse päättää, että olet toiminut väärin, Paypal voittaa. Olen itse säännön vahvistava poikkeus, mutta kokemus ei varsinaisesti lisännyt suopeuttani kyseistä maksujenvälitysfirmaa kohtaan. Oman kokemukseni perusteella minulla ei ole mitään syytä epäillä Paypalin vastaisten verkkosivustojen kertomusten todenperäisyyttä. -Topi Kuusinen