Jeesuskoti meni hieman pieleen sillä en kuulu mihinkään kirkkoon, enkä kaiva puolisoni lompakkoakaan sillä saan häneltä rahaa pyytämällä, elän puolisoni rahoilla aivan avoimesti. Mutta rajat meillä tuntuvat olevan hyvin erillaiset. Mutta toivon pitkää ja antoisaa yhteiseloa sinulle ja puolisollesi valitsemallanne tiellä. Minä en tähän enään puutu, sillä kuten sanoin minä olen yksinkertainen enkä hiffaa näitä asioita. Historia on tosin todistanut että yksinkertaiset ovat onnellisia, siksi hymyilen
Mä olen aina kertonut kaiken rehellisesti ja avoimesti pimittämättä mitään nykyiselle vaimolle.. ja tiettyjä hankaluuksia se on tuonut välillä. Ero kuitenkin on siinä, että jos jää kiinni pimityksistä jossain muussa yhteydessä, niin nuo aiemmin mainitut pikkuhankaluudet on aika kevyitä paljastuneeseen nähden. Naiset harvemmin antavat anteeksi, että huomaavat tulleensa kusetetuiksi. Ihan sama mitä selittää kun jää kiinni tahallisesta valehtelusta, luotto menee, eikä yleensä palaa, vaikka toki aikaa voi mennä ennen kuin suuremmat seuraukset on ns. "kädessä" Tää on toki vaan pari kertaa eronneen vaatimaton mielipide (erosin kyllä omasta halustani, ei niin että mut olis pantu pihalle). Jokainen saa tehdä kuinka haluaa, en tuomitse, mutta itse pääsen vähemmällä kun en edes yritä salailla mitään.
Niin, moraalia voi katsella monesta suunnasta. Kyllähan vaimoni sen tietsi että näin tein, ja nauroi asialle makeasti. Yleisellä tasollä häntä kyllä hirvitti kun joka harrastus ja ostos pitää olla aina kuulemma viimeisen päälle, mutta kun moiset toisarvoiset hintakeskustelut jätettiin pois niiin tietämättömyyden tuskaa helpottava vaikutus oli ilmeinen -puolin ja toisin ;-) Tietysti tiukemman moraalin ja äärestrehellisen mielen omaava voisi vaikka käydä kauppaa niin, että vaikka huumorilla houkuttelisi ostamaan tavaran tekaistulla, pienemmän summan kuitilla. Näin 1. myyjällä olisi dokumentoimatonta tuloa verottajan näkökulmasta ja 2. ostaja riitatapauksessa jäisi tyhjän päälle koska hän a) ei ole maksanut koko kauppahintaa b) onkin saanut kuitin arvoisen tavaran. Melko rehellistä ;-)
kyllä se että hyväksyttää vaimolla omat ostoksensa on sitä ettei halua itse kantaa vastuutaan omasta tuhlailustaan vaan pahottaa vielä muitten mielen sillä että ei kestä omaa taakkaansa. mutta tää on tätä päivää. parisuhdekin on jatkuvaa neuvottelua ja sopimusjuridiikkaa ja järki on touhut jättänyt jo ajat sitten. rehellisyydestä sen verran että jos pitää vaimolleen olla niin rehellinen ja tekee niin rottamaisesti että kertoo vieraissa käyneensä niin on syytä laittaa laastari perseeseen.
No katoppa Nieppi ku mä osaan myös käyttää aivojani. Ei kait jokaista sanaa tarvi ottaa niin kuin se kirjotetaan? Rivien välistä voi lukea asioita.
Tää on muuten varsin totta. Ensinnäkin valehtelu aiheuttaisi ainakin mulle unettomia öitä ja sitten kun niistä tahtoo jäädä kiinnikin vielä, niin seuraukset on monta kertaa ikävämpiä ja kauaskantoisempia. Mutta mutta, jokainen taaplaa tyylillään, enkä yleensä tuomitse muiden tekemisiä, kuten Jpu:kin totesi omista näkökulmistaan. Itse oon ainakin sitä mieltä, etten ole niin kehittynyt yksilö että olisi varaa. Valkoiset valheet onkin sitten eri juttu vaiiii ?
No kun mä luulin, että tässä puhutaan jo jostain muustakin kuin kuittien piilotuksesta . Joo, ja sillä yltiörehellisyydellä tosiaan pystytään loukkaamaan toista ihmistä ihan tarkoituksellakin "mä oon niin rehellinen ja suorapuheinen, emmää voi ittelleni mitään"..
[ilmoitus] Etsitään valokuvausharrastukseen (lue: välinerunkkaukseen) suopeasti suhtautuvaa nuorehkoa naishenkilöä jakamaan kustannuksia. Tumma tai vaalea, ei väliä. Savo tai Pohojammaa ei käy. Ruotsinkieli ei este.[/ilmoitus] Jos tärppää ni voin sitte kertoa miten suhtautuu.
Vinkkinä: ei pakollisien asumisen ja ruuan tms. lisäksi kannata paljon kyllä kustannuksia jaella. Ei siitä tule kuin harmia.
Pikkurouva suhtautuu ihan kivasti kuvailuun. Asiallista kaunistelematonta kritiikkiä tulee pimiötuokioiden jälkeen. Kuvaileehan tuo itsekin digillänsä. Ei mitenkään tavoitteellisesti, mutta aika ajoin lopputulos on oikein kiva. ...ja onhan rouvallani neljä akvaariota, minulla neljä kameraa. Tasapeli.
Ykskolmasosakuitti, voi ei. Pelimies tekisi tässä kyllä peliliikkeen. Mikäli ostoksen arvo on 1000e niin kuitiksi hankitaan sellainen missä lukee 1500e. Tästä jäisi näin ollen 500e omaan kivaan jotka voi rällätä surutta hyvällä omallatunnolla vaikka tissibaarissa.
Kotikäyttöön hyvä, mutta verotukseen hoono. Tosin jos saisi rehellisesti ja avomielisesti sitten ilotytöltä taas hyvän kuitin..
Ny meni ohi tai sitten olen vain yksinkertainen Minä ainakin olen yrittänyt syöttää verottajalle mahdollisimman isoja kuitteja. MItä isompi summa sen parempi...
Varsin suopeastihan tuo mies harrastukseni ottaa, onhan hän itsekin jonkinverran kiinnostunut kuvaamisesta. Osaa antaa palautetta kuvistani ja on toisinaan jopa ylpeä musta. Kyselee multa usein valotuksen saloja ja osaa vähän kuvan käsittelyäkin. Nykyään mies pitää jopa enemmän kuin ennen digipokkariaan mukana, kun mä olen siirtynyt mv-filkkojen maailmaan. Kustannuksista ei meillä tule (yleensä) riitaa - miehen harrastukset ovat sitäpaitsi vielä kalliimpia Taidan olla siis varsin onnellisessa asemassa
Haluat myymästäsi tavarasta tai palvelusta maholisimman ison kuitin? Erikoita verotekniikkaa minusta. Itse ajattelisin tekeväni noin vain ostoille.