Eli olen vaihtamassa canon G vitosesesta digijärkkäriin. Nikonin d70kit tuntui hyvältä vaihtoehdolta(826 € pixmaniassa), mutta nyt kuitenkin alkoi hiukan kiinnostamaan tuo sigma sd-10, hinta olisi aika halpa (uutena 494 € kitti zuumin 18-50/3.5-5.6 DC kanssa). Olisiko kenellä kokemuksia kamerasta? Hyviä puolia/huonoja puolia? Saako zenitaria tai pelengiä toimimaan tuon rungon kanssa? Onko kokemuksia langattoman salamajärjestelmän tai orjasalaman käytöstä ko. kameralla? (ilmeisestikin sigman EF-500 DG Super olisi hyvä salama kameralle) Kuvaan lumilautailua,skeittasta, bleidausta ja bändejä pääasiassa, joten olisi myös aika tärkeää saada toimiaan orjasalama/salamat kameran kanssa yhteen. sarjakuvaus tuossa kamerassa näyttää olevan huono, mutta sitten niitä sekkareita ei kuvailla.. yhtenä järkkärin valintakriteerinä on raha ja sitä on valitettavasti niukasti Kiitos. -pekka
Eipä ole kallis kyllä. Joskus luin kameralehdestä kyllä arvostelun tuota edeltäneestä versiosta. Ihan ok vaikutti. Kenno tekniikka oli erilainen ja kuvasi pelkästään raw muotona. Ehkä pieni tai merkittävä miinus voisi olla että käy vain sigman optiikka. Mutta hinta ei ole paha, ei ollenkaan paha.
eli tuon setin saa AC-FOTO GmbH Onlineshop | Digitale Spiegelreflexkameras, Digitalkameras, Fototaschen und Foto-Zubehör ista 494€ plus postarit hintaan. Itse tilasin tuon kameran jokunen aika sitten.. -pekka-
Jep minä olen kuvannt sigmoilla jo jonkun vuoden. Aluksi SD9:llä joka sai seurakseen SD10:n syksyllä 2004. Selkeä käyttää ei turhia kukkamakro ohjelmia häiritsemässä. Todella hyvä tuntuma kameraan kun se on kourassa. Iso ja painava kamera joka on eduksi sillä silloin kamera on huomattavasti vakaampi käsitellä, toisaalta kamera on raskas kuskata mukana. Kenno tuottaa hyvässä valossa todella hyvälaatuisia kuvia. Huonona puolena vois pitää että ISO 1600 ei oikeasti ole käyttökelpoinen ilman että kuvattaessa ylivalottaa aukonverran. Huonona puolena vois pitää myös objektiivien saatavuutta, sillä suomesta ei oikein tahdo löytyä sigman SA bajonettiin putkia. Ärsyttävä piirre kamerassa myöskin on se että kun kuvaat bufferin täyteen niin sit istutaan ja odotetaan bufferin tyhjentymistä. Tarvitset lisäksi akkukahvan muutoin saattaa tulla virtaongelmia, tai sit kandee hommata Sigman oma akkusatsi. Kamera tosin tuntuu kovin vanhanaikaiselta kun sitä vertaa muihin DSLR kameroihin, tämä tosin ei ole ongelma jos keskityt kuvaamiseen etkä hypettämiseen. Saa, Joko M42 adapterirenkaalla tai ostamalla fisut pentax K-bajonetilla joka käy Sigmaan suoraan Langaton salamasynkka vaatii toimiakseen kaksi EF-500 DG Super salamaa joista toisen pitää olla kamerassa kiinni. Kannattaa ostaa samalla tuo EF-500 DG Super salama sillä se on tosi hyvä ja tehokas salama. Kaikenkaikkiaan SD10 on parhaimmillaan studiokuvauksessa jossa sen vahvuudet tulevat parhaiten esiin eikä kameran heikkoudet haittaa. Enivei jos haluat jotain kysellä ni vastailen kyllä mikäli osaan. T:nieppi