Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Miten estää windows liven kuvien anastukset ja pilvipalvelun tyrkytykset?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana ilkkis, 4 Elokuu 2014.

Jossain vaiheessa kuviani on joutunut Windows liveen ja suututtaa pirusti toi oikeus käyttää mun kuvia omiin tarkoituksiin. Vakoilutoiminta edennyt jo sikamaiselle tasolle.Seuraava siirto oli ohjaaminen            pilvipalveluun väkisin! Onko ainoa keino kuvien riistämiselle ulkopuolinen muisti levyke? Onko muilla samoja kokemuksia?

1. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113
    Vs: Miten estää windows liven kuvien anastukset ja pilvipalvelun tyrkytykset?

Microsoftin OneDrive-pakkopilvestä voi ainakin kytkeä synkronoinnin pois. Sitten käyttämään Copya tai F-Securen Younited-palvelua. Jälkimmäisessä on salausta yms. ainoana tosissaan otettu yksityisyys, mutta se on vähän kankea käyttöliittymältään. Copy on taas helppo ratkaisu. Jos laitat privana minulle sähköpostiosoitteesi, laitan sinulle kutsun Copyyn (ja saan 5 Gigaa suosittelijan palkkiota). Joka tapauksessa tietoturvallisin ratkaisu lienee F-Secure. Käytän itse kaikkia edellä mainittuja ja lisäksi vielä Dropbox-pilveä. Dropbox on vähän samaa kaartia Microsoftin kanssa.

2. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63
    Vs: Miten estää windows liven kuvien anastukset ja pilvipalvelun tyrkytykset?

Pilvipalvelujen tarjoaminen ihmiselle, joka kiroaa pilveen pakottamista on mielenkiintoinen valinta...

Oikeastihan Windows ei pakota käyttämään Windows Liveä, vaikka saakin varomattoman helposti kirjautumaan siihen, koska käyttöjärjestelmää käyttöönotettaessa se taitaa kovasti houkutella luomaan Live-tunnuksen ja käyttämään sitä koneen kanssa. Kaiketi Livestä pääsee eroonkin. (Käytössäni Windows 8.1 eikä Livestä mitään häiriötä, mutta yritinkin varoa, ettei siihen tule vahingossakaan liityttyä, kun otin koneen käyttöön.)