Vs: Mitäs nyt sitten kun britit lähtee? [QUOTE> [/QUOTE] En minä tiedä, mutta olen asiasta kyllä hyvin kiinnostunut. Soppii kait ihan kiinnostuneisuuden pohjaltakin jutustella. Hieman voinee yrittää ennustellakin: Kuten jo on huomattu, May pistää Brexit porukan vetäjät vastuuseen. Se tulee laskemaan heidän kannatustaan (Brexit:n) ja parhaassa tapauksessa britit pääsee vastaan hangoittelevasta sakista suurimmaksi osaksi eroon (saa osan Brexit:ä puoltaneista äänestäjistä ymmärtämään mistä on kysymys). Ehkä lopulta päättävät olla eroamatta ja voivat myös tehdä jatkossa toisenlaista yhteistyötä EU:n sisällä (siis vähemmän tuon harhaan johdetun työväenluokan Brexit-osan sanelemaa vastaanhangoittelua).
Vs: Mitäs nyt sitten kun britit lähtee? Boriksesta tuli Bondin uusi pomo. http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/what-ho-bond-cocking-up-8419786
Vs: Mitäs nyt sitten kun britit lähtee? Olen joskus seurannut valuuttadiilerien työtä. Oston ja myynnin välillä voi minuutti olla liian pitkä... arbitrage rules...
Vs: Mitäs nyt sitten kun britit lähtee? Joo, kyllä se vähän hidasta on. Kaupankäyntibotit haistelevat mistä aletaan käydä kauppaa ja ottavat löysät pois millisekunneissa ...
Vs: Mitäs nyt sitten kun britit lähtee? Missä päin reutersin ja bloombergin pörssit ovat? Taannoinhan oli vähän nurinaa, kun GS ja MS käyvät säännönmukaisesti kauppaa -30 min ennen uutisia New Yorkissa.
Vs: Mitäs nyt sitten kun britit lähtee? tavan kansalaisen ainut tapa osallistua pörssikaupaan on pankkien kautta toimiminen ja se tarkoittaa vähintään vartin viivettä, eli ei siinä mitään hätäisiä päätöksiä tehdä. Idea pörssimeklareilla onkin se, että ollaan koko ajan viiveettömästi tietoisia tilanteesta, ja pienikin prosentuaalinen voitto voi olla iso jos sitä veivaa edes takaisin hurjilla summilla, joita pankkikaan ei itse asiassa edes omista, kunhan spekuloi.
Vs: Mitäs nyt sitten kun britit lähtee? Jos valuuttakaupoista on kyse niin ks. esim. https://www.finfx.com/fi/tietoa-meista Osakekauppoja voi hoidella esim. https://www.danskebank.fi/fi-fi/Henkiloasiakkaat/Saasta-ja-sijoita/osakkeet/Pages/lyhyeksi-myynti.aspx
Vs: Mitäs nyt sitten kun britit lähtee? Tällä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Niputat monta asiaa yhteen, joten lopputulos on vähän kuin Perussuomalaisten vaaliteesit. En tiedä onko nykyisin mahdollista aikamatkustaminen, mutta ennen "tavan kansalaiselle" riitti TelNet. Ja nykyisinkin jokaiselle, siis ihan jokaiselle, 15 minuuttia on 15 minuuttia. Mä en niin pörssimeklareista tiedä, mutta ihan jokaiselle salkunhoitajalle on varmastikin intressissä saada mahdollisimman hyvä tuotto hoitamastaan salkusta. Ihan vain siksi, että omat tulot riippuvat salkun tuotosta. Prosentti on aina prosentti jostain. Prosentti yksikkönä on suhdeluku. Salkunhoitajalle voitto on määrällisesti pienempi kuin sijoittajalle (eli asiakkaalle, öh... tavan kansalaiselle). Ja näin se on aina. Ja jotta luonnonlait pysyvät, näin sen kuuluukin olla.
Vs: Mitäs nyt sitten kun britit lähtee? Pidetään nyt kuitenkin mielessä, että esim. Helsingin pörssissä ei käydä valuuttakauppaa...
Vs: Mitäs nyt sitten kun britit lähtee? Joo, sori. Mä ymmärsin markku55:n keskustelevan osakkeista. Mulla jäänyt näköjään muutama viesti huomioimatta.
Vs: Mitäs nyt sitten kun britit lähtee? Mä taas en ymmärtänyt miksi valuuttakaupan yhteydessä alettiin puhua pörssimeklareista...
Vs: Mitäs nyt sitten kun britit lähtee? Mikael Jungner Facebook-päivityksessään [QUOTE> [/QUOTE] Ongelma ei kuitenkaan ratkea tyhmät ja typerät poistamalla. Poisti heitä kuinka paljon tahansa, niin vähemmistö ihmisistä on edelleen avarakatseisia älykköjä. Tai no ... viimeisen kahden kohdalla tilanne muuttuu puoliväkisin. Mutta millä tyhmän enemmistön saa sitoutumaan ja osallistumaan rakentavalla tavalla, niin ettei rajoitteet aiheuta tonttuilua? No ei ainakaan kansanäänestyksillä kaikenkarvaisista aiheista. Pitäisikö meidän ottaa "karismaattiset hahmot" yhteiskunnan "suojelukseen".
Vs: Mitäs nyt sitten kun britit lähtee? Ei tosiaan. Tilastollinen fakta on, että tarkastelee mitä hyvänsä ihmisjoukkoa, siinä on tasan puolet keskiarvoa tyhmempiä. (Pätee kyllä esim. laukun keskustelijoiden joukkoonkin...)
Vs: Mitäs nyt sitten kun britit lähtee? Sorry jos sotkin, puhuin siis pörssissä käytävästä osakekaupasta.
Vs: Mitäs nyt sitten kun britit lähtee? Älykkyys on niin monisyinen juttu, että sillä nyt ei ole yhteiskunnan kannalta juuri mitään merkitystä tällaisessa kilpailuyhteiskunnassa, jonka rakenteet on luhistettu ja jokainen ajaa vain omia etujaan. Sen sijaan sillä voisi olla, miten sitä vähäistäkin älykkyyttä käytetään.
Vs: Mitäs nyt sitten kun britit lähtee? Keksijänä taidetaan pitää mm. muinaisia kreikkalaisia, tosin äänioikeus silloin oli melko valitulla joukolla. Edustuksellisessa demokratiassa kaikki äänet eivät ole ihan samanpainoisia, ainakaan Suomessa sovelletulla laskentatavalla. Niitten vaikuttavuus kun riippuu k.o. listan kokonaisäänimääristä. Tosin äänestäjän ominaisuuksilla ei tietenkään ole merkitystä.
Vs: Mitäs nyt sitten kun britit lähtee? EU direktiiveistä oli tarinaa täälläkin, no nyt uutta pukkaa. http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001226336.html Niin pitäisikö tehdä direktiivi äänestys oikeudesta, joka ei läpäise mensan testiä ei voi äänestää?