Mulle melkein myytiin tämmöinen kamera. Ja juuri tämän värinen. Pidin kyllä väriä outona mutta en uskaltanut 75€ siitä maksaa. Olisko pitänny? http://collectiblecameras.co.uk/mediac/450_0/media/DIR_31001/44_S5O3915.JPG Kuvan linkitin netistä suoraan. Saiko niin tehdä?
Vs: Mitäs mieltä ootte? Miksi ei saa? Siinähän kaikki tekijän oikeudet yms näkyvillä. EDIT:Mä uskon mvuorta ja muutan sen linkiksi. Nyt joku valvoja voi antaa mulle banaania kun poistan kuvan ja muutan sen linkiksi. Silläkin uhalla teen sen jos kerran kuvan linkitystä ei sallita.
Vs: Mitäs mieltä ootte? Se on täysin henkilökohtaista. Miksi melkein ostit eli mikä olisi omistustarkoitus?
Vs: Mitäs mieltä ootte? Ei kai nyt valvoja/mode tälläistä käsi napilla kyttää .Pikkujuttu näihin henk.koht vittuiluihin jota täällä saa lukea.En puhu itsestäni.
Vs: Mitäs mieltä ootte? Kodak Brownie Flash B 620 rullaa tarttis. Ilmeisesti yksi suljinaika. Brownie (camera) - Wikipedia
Vs: Mitäs mieltä ootte? No en aatellu ostaa kun en tykkää kehittää kinorullaa kummepaa. Keskikoon filkat ei oo mun juttu, menee hermot niiden kanssa ja saa taas muut kärsiä. Mutta sitten kuitenkin päähäni tuli IDEA. Ja mietin että sen idean kautta voisin ostaa ja kokeilla tuota. Mä pidin sitä aika kalliina vain, ja en sitten ostannut. Joku 30€ olis ollu ehkä sopiva hinta. Olihan se melkein mint kuntoinen ja laukkukin mukana, joka ei taas ollut niin mint kuntoinen. Mä en taida sitä ideaa nyt sitten kuitenkaan toteuttaa joten paljastan sen ja annan ideani vapaaseen käyttöön. Ehkä joku on jo joskus näin tehnyt ja se ei näin ollen ole lainkaan uusi idea. Jokatapauksessa en ole missään sellasta nähnyt, ainakaan vielä. IDEA: Teippaa kaksi kinorullaa vierekkäin yhteen ja pojottelee ne tohon ja ota kuvia. Filmi laskuri ruutu pitää muistaa teipata tietty. Tulee komeita kuvia kun yksi ruutu onkin kaksi ruutua. Hiukan sama idis kun se kapan yritelmä mutta paljon komeemmin toteutettu. Saa varastaa idean jos sitä ei ole vielä tehty. Jos on tehty olkoon puheeni mitätön. EDITigikuvana mä aijon ton toteuttaa, tai ainakin yritän opetella asiaa. EDIT2: Minkä kokoinen nega ruutu tuolla kameralla tulee?
Vs: Mitäs mieltä ootte? Jos huvittaa kokeilut niin hommaa jokin 120 puolia käyttävä valokuvauskone. Tai mikäs siinä jos saisi kaksi puolaa mukana, mutta harvemmin. 620 puolat taitaa kuitenkin olla aika kiven alla. Toisaalta joihinkin mahtuu 120 puolakin.
Vs: Mitäs mieltä ootte? Löyty koko...nyt ku osais vaan laskee. Picture Size: 2 1/4 X 3 1/4" Oisko 57mm x 82mm ?
Vs: Mitäs mieltä ootte? Niin, siellähän se linkissä jo oli. Ilmoitettu tuumina. Tuuma on 25,4mm, joten varmaan jokainen osaa laskea siitä?
Vs: Mitäs mieltä ootte? Ai ai...menee kinofilkat pahasti päällekkäin. Pitää olla leveempi kamera...ei onnistu tällä.
Vs: Mitäs mieltä ootte? Kuulostaa ainakin melko tyypilliseltä "6x9" koolta. Esim Hasselissa (6X6) muistaakseni 56X56mm.
Vs: Mitäs mieltä ootte? Brownieen yleensä riittää yksi 620-puola. Toinen voi olla muovinen 120. Saattaa vähän riippua mallista tietty. Enkä nyt muista pitikö se olla antopuola vai ottopuola, mutta ensimmäisen tapauksessa tosiaan pikkasen ärsyttävää voi olla että ennen kuvaamista filkan joutuu pimeässä kelaamaan ("respooling") 620-puolalle. Olen joidenkin vanhojen kameroiden kohdalla myös ihan vaan saksilla nirhannut 120-muovipuolaa pienemmäksi, mutta en nyt mene vannomaan että Browniesta oli kyse. Sen kyllä onnistuu ilman että filkkaan tulee valovuotoja ja etuna tosiaan tuo ettei pimeässä tarvitse äheltää filkkaa toiselle puolalle.
Vs: Mitäs mieltä ootte? Muistan joskus noin vuonna 1980 hioneeni 120 puolan päätylaippoja kun jostain sain käsiini vanhan rullafilmikameran. Filmin siirtäminen puolalta toiselle lie aika vaivalloista, koska filmi on teipattu vain alkupuolelle taustapaperiin ja siksi pitää ensin laittaa filmi taustapaperin kanssa tiiviisti puolalle ja lopuksi (ensimmäisenn ruudun päästä) teipata se kiinni taustapaperiin. Rullafilmien historiaa löytyy aika hyvin Wikipediasta erilaisten puolien mittoineen.
Vs: Mitäs mieltä ootte? Ero on kuitenkin siinä, että yritelmäni on toteutettu, mutta sinun jää vain kysymyksen asteelle. Joten se siitä komeemmin toteutuksesta. kapa
Vs: Mitäs mieltä ootte? Sisänsä totta kun emme ole nähneet sitä toteutusta.Sitku minä hommia on monenlaisia.
Vs: Mitäs mieltä ootte? Rullafilmi näyttää olevan 61mm leveää. (Pyöristettynä lähimpään millimetriin.) Mutta onhan se hieno kamera. Eikä vähiten värinsä takia.
Vs: Mitäs mieltä ootte? Taitaa olla aika tarkalleen sen verran päällekkäin kuin se välttämättä menisi.