Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Mitä vastaat, kun sinulta kysytään neuvoa parempien valokuvien saamiseksi?

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana kunkku, 22 Syyskuu 2013.

    Vs: Mitä vastaat, kun sinulta kysytään neuvoa parempien valokuvien saamiseksi?

    ;-)

    Entäs mites olisi: "Asenne. Se ratkaisee!"
     
  1. Vs: Mitä vastaat, kun sinulta kysytään neuvoa parempien valokuvien saamiseksi?

    Minusta se lyhyt polttoväli on just se juttu näissä kuvissa, antaa omanlaisensa liikkeen tunnun, josta tykkään. Pidemmällä polttovälillä se olisi erilainen, jotenkin pliisumpi minun makuuni.
     
  2. Vs: Mitä vastaat, kun sinulta kysytään neuvoa parempien valokuvien saamiseksi?

    Oikea vastaus on tietenkin "Järjestämälläni parempia koirakuvia Nicon järjestelmäkameralla-sähköpostikurssilla, hinnasto liitteenä"
     
  3. Nappe1

    Nappe1 Member

    651
    0
    16
    Vs: Mitä vastaat, kun sinulta kysytään neuvoa parempien valokuvien saamiseksi?

    "Mikä on se juttu miksi kuvittelet minun tietävän vastauksen tuohon kysymykseen?"
     
  4. Vs: Mitä vastaat, kun sinulta kysytään neuvoa parempien valokuvien saamiseksi?

    Itse olen kehottanut aloittelevia lemmikkikuvaajia välttämään peilittömiä kameroita, ellei tarkoitus ole kuvata vain rauhallista tai liikkumatonta lemmikkiä. Tietysti myös neuvon hieman kameran asetuksissa, sommittelussa jne ja kerron miten olen onnistuneimmat koirakuvani ja heppakuvani ottanut. Eipä tuon pitäisi iso salaisuus olla jos vaivautuu EXIFit lukemaan ja osaa kuvasta katsoa miltä suunnalta valo on tullut jne. Olen silti auttanut kysyttäessä sikäli kun olen osannut.
     
  5. Japi67

    Japi67

    42
    0
    0
    Vs: Mitä vastaat, kun sinulta kysytään neuvoa parempien valokuvien saamiseksi?

    Mutta juu, itse katson kuvassa aihetta kun en itse ole niin kovin tekninen kuvaaja vaan ihan amatööri.
     
  6. j.montonen

    j.montonen Member

    109
    0
    16
    Vs: Mitä vastaat, kun sinulta kysytään neuvoa parempien valokuvien saamiseksi?

    Vastaan kysymyksillä.. Mistä aiheesta täytyy saada parempia kuvia? Millaisia kuvia on saatu tai otettu tähän mennessä? Mitä kysyjä haluaa parantaa kuvissaan? (värejä..tarkkuutta...sommittelua...valaistusta...) Millä härpäkkeellä kuvataan? Nyt ehkä...voi antaa vastauksia yllä olevaan kysymykseen.
     
  7. Perry

    Perry

    126
    0
    0
    Vs: Mitä vastaat, kun sinulta kysytään neuvoa parempien valokuvien saamiseksi?

    Minä olen niin tyly että kehotan perehtymään valokuvauksen perusteisiin (aukot, ajat, ISOt, polttovälit jne.), sillä niiden opettelu on hyvä investointi ja antaa työkalut ymmärtää kuvaamisen tekniikan. Pikku kikkojen antaminen on pelkkää pintakuorrutusta, jolla voi saada tietyissä tilanteissa parempia kuvia, vaikka kuvaaja itse ei ymmärrä mistä syystä kuvista tuli parempia... Eli pikku kikoilla ei paljoa tee jos ei ymmärrä miten ne toimii.

    Jos jotain filosofisempaa haluaa sanoa aloittelijoille, niin kehotan "kuvaamaan" ilman kameraa, eli että oppisi näkemään asioita. Ja että kuvan voi myös kuvitella mielessään ennen kuvaamista.

    Maitokaupan järkkäri-kitillä kuvaajille suosittelen hankinnoiksi valovoimaista kiinteää lasia (yleensä 50-millinen), erillistä salamaa ja jalustaa.
     
  8. Vs: Mitä vastaat, kun sinulta kysytään neuvoa parempien valokuvien saamiseksi?

    Ongelman ydin on liian halvat järjestelmäkamerat, jos maksaisivat 3x enemmän niin pitäisi perehtyä asiaan tai unohtaa koko harrastus. Kun ostin ensimmäisen Nikkormat FTn:n niin se maksoi yli kuukausipalkkani ja kyseessä oli siihen aikaan halvimman hintaluokan SLR (ei kaikkein halvin).
    Mutta siinä olikin parempi tähyslasi leikkokuvineen ja laukaisin kuin D600:ssa!
     
  9. Vs: Mitä vastaat, kun sinulta kysytään neuvoa parempien valokuvien saamiseksi?

    Etsimet ovat kyllä nykyään huonoja, mutta niistähän olaankin luovuttu turhina, kuvat ovat tärkeämpiä kuin kamerat ja etsimet. Känny vastaa järjestelmäkameraa, sanovat ne jotka jostain vähän tietävät.

    Mutta asiaan: kyllä tuolloinkin niitä kameroita ostettiin saman ongelman takia kuin nykyään: luullaan että kun ostaa kameran: tulee hyviä kuvia. Kalliita kameroita oli kaapeissa aika tavalla, ja niillä otettiin aluksi pari rullaa kuvia ja kyllästyttiin kun ei ollutkaan kuvat sen kummallisempia kuin sillä pak-kameralla.

    Ja sama jengi ryntäsi kauppaan kun tuli ilmaisen kuvaamisen digit. Hikisellä kolmella tonnilla sai kameran, joka pystyi kymppikuvalaatuun, eikä maksa mitään!!!

    Kuvat tosin edelleen pak-tasoa.
     
  10. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 914
    3 374
    113
    Vs: Mitä vastaat, kun sinulta kysytään neuvoa parempien valokuvien saamiseksi?

    Juu, noin se menee, ilman muuta.  Jos kuvat eivät ole hyviä, pitää hankkia kiinteä lasi.

    Kyllä se sitten siitä.
     
  11. JLN

    JLN Active Member

    4 099
    0
    36
    Vs: Mitä vastaat, kun sinulta kysytään neuvoa parempien valokuvien saamiseksi?

    Kyllä kai se Capan "mee lähemmäs" on yleisesti parhaita neuvoja joita voi antaa...
     
  12. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 914
    3 374
    113
    Vs: Mitä vastaat, kun sinulta kysytään neuvoa parempien valokuvien saamiseksi?

    Niin.... Capa tosin kuoli sitä noudattaessaan.
     
  13. JLN

    JLN Active Member

    4 099
    0
    36
    Vs: Mitä vastaat, kun sinulta kysytään neuvoa parempien valokuvien saamiseksi?

    tragikoomista
     
  14. RB

    RB Well-Known Member

    9 324
    1 223
    113
    Vs: Mitä vastaat, kun sinulta kysytään neuvoa parempien valokuvien saamiseksi?

    .....ja sitten joku haluaa siitä canvastaulun eikä ole rajausvaraa...
     
  15. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 326
    536
    113
    Vs: Mitä vastaat, kun sinulta kysytään neuvoa parempien valokuvien saamiseksi?

    Se mene lähemmäs on omalla tavallaan yksi surkeimpia neuvoja. Monta vuosikymmentä meilläkin kaikki henkilö- ja eläinkuvat oli typistetty mitäänsanomattomiksi passikuviksi...
     
  16. Vs: Mitä vastaat, kun sinulta kysytään neuvoa parempien valokuvien saamiseksi?

    Vastaan: Turhaan kuvaat, osta postikortti.
    Kysyjä: miksi kuvaat itse?
    Vastaan: ei ole parempaakaan tekemistä.
     
  17. juhaa

    juhaa Active Member

    8 059
    2
    38
    Vs: Mitä vastaat, kun sinulta kysytään neuvoa parempien valokuvien saamiseksi?

    Peukku!
     
  18. Vs: Mitä vastaat, kun sinulta kysytään neuvoa parempien valokuvien saamiseksi?

    "Käytä englanninkielisiä kuvien nimiä"
     
  19. ola24

    ola24 Member

    140
    0
    16
    Vs: Mitä vastaat, kun sinulta kysytään neuvoa parempien valokuvien saamiseksi?

    "Muuta kuva mustavalkeaksi"
     
  20. Kimo

    Kimo Well-Known Member

    12 411
    1 065
    113
    Vs: Mitä vastaat, kun sinulta kysytään neuvoa parempien valokuvien saamiseksi?

    .