Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana markku55, 15 Toukokuu 2015.

  1. motris

    motris Well-Known Member

    4 774
    747
    113
    Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä?

    Ymmärrän, mutta ei tuo nyt ihan absurdi vertaus ole. Ja ei se mun syy ole. :) Ei se mun mielestä ole vastuunpakoilua, jos tehdään lakien, asetusten, määräysten tai ohjeiden mukaan. Mutta sekin on ihan totta, että lakeja jne. tulkitaan myös väärin. Siis kuten se ko. ministeriössä on tarkoitettu. Viimeeksi viikko sitten törmäsin yhteen tällaiseen "mielivallan" käyttöön. Ikäviä juttuja. Vastuunpakoilua tässä on kuitenkin ollut se, että virkamies ei ollut sitten enää vaivautunut vastaamaan/jatkamaan keskustelua fw:nä laitettuun yli[jonkun] selvitykseen.
     
  2. motris

    motris Well-Known Member

    4 774
    747
    113
    Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä?

    Kokonaiskustannuksiltaan kotihoidontuki per lapsi on itse asiassa halvinta verrattuna kunnalliseen päivähoitoon tai ryhmäpäivähoitoon. Kyllähän se sovinistiseen ajatteluun sopii, että pakotetaan (tässäkin) tasa-arvoon.
     
  3. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 240
    211
    63
    --
     
    Viimeksi muokattu: 20 Maaliskuu 2019
  4. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 723
    124
    63
    Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä?

    Kebax voi jatkossa miettiä sitä, että jos ei kykene keskusteluun ilman tämänkaltaisia hyökkäyksiä toisia keskustelijoita kohtaan, niin kannattaako sitä viestiä laittaa ollenkaan.
     
  5. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 709
    10
    38
    Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä?

    Joo on ihan käsittämätöntä miten vasurit kuvittelee että kaikkea kivaa valtion ja kunnan taholta järjestetään. Jos antaisiin vapaat käden ja loputtomasti rahaa, niin joka äidillä olisi assari auttamassa vaipan vaidossa ja jos tekisi mieli lähteä radalle, niin kunnalla olisi yö hoitajia.
    Nyt ollaan oikeasti tilanteessa missä työmarkkinoilla, koulutuksessa, lastenhoidossa ym. on jo älyttömyyksiä riitämiin.

    Omalla kohdalla on kokemiksia kolmesta lapsesta ja heidän saattamisesta täysi-ikäiseksi, ei se nyt vaan ole niin saatanan raskasta.

    En ymmärrä mitenkään että 20h viikossa ei riittäsi, meille riitti muutama tunti kerran viikossa ihan hyvin kun lapset oli ipanoita.

    Sama noissa koulutussäästöissä, jokainen jolla on edes autavaa tietoa koulutusjärjestelmästä, tietää että meillä koulutetaan tuhansia ihmisiä vuosittain ammateihin missä on mahdoton työlistää edes puolia koskaa.

    Helposti voitaisiin priosodisoida 30% koulutusesta hevon helvetiin, ilman että se näykysi missään.

    Ihan lähitulevaisuudessa todelisuus iskee kuin halko päähän ja tämä pelleily loppuu joka tapauksessa.

    Otan vielä kiinni sopimusvapaudesta ja muistutan yleisitovuudesta, mietikää sitä.

    Voin kertoa että mitään suurta nuosukautta ei ole tulossa kymmeniin vuosiin ja tämä on vain alkua, mitä enemmän rimpuilaan, niin sitä nopeammin ja syvemmälle vajotaan.
     
  6. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 709
    10
    38
    Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä?

    Yhden tulkinnan mukaan ihminen on ollut suht. kehittynyt +-12 000 vuotta (kivikausi), subjektiivista päivähoitoa on ollut kattavasti vuodesta 1996, miten ihmeessä on selvitty 11000+ risat vuotta?

    Ryhmäkoko on nousemassa seitsemästä kahdeksaan ja aikuisen ilmeisen täysijärkiset ihmiset selittää, että nyt on lasten tulevaisuus mennyt ja suuri lasku on tulossa.



    Haloo!
     
  7. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 240
    211
    63
    --
     
    Viimeksi muokattu: 20 Maaliskuu 2019
  8. keegan

    keegan Well-Known Member

    8 379
    1 347
    113
    Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä?

    Yhteiskunta jossa laajalti molemmat vanhemmat säännöllisesti käyvät palkkatyössä selvästi kodin ulkopuolella on jonkin verran nuorempi kuin 12 000 vuotta.
     
  9. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 709
    10
    38
    Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä?

    Totta onhan se ollut paljon helpompaa nuotion ääressä keräily taloudessa.
     
  10. arko

    arko Member

    789
    22
    18
    Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä?

    Kyllä mä luulen kaikesta huolimatta elämän olevan helpompaa nykyisin kuin keräilytalouden aikaan. Keräilytaloutta voi testata ihan iisisti menemällä viikoksi ilman safkaa erälle ja vähissä vetimissä...
     
  11. keegan

    keegan Well-Known Member

    8 379
    1 347
    113
    Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä?

    Näköjään ilmaisin ajatukseni paitsi epätarkasti myös puutteellisesti, valitan.
    Tarkoitukseni oli vain muistuttaa, että valtaosan dokumentoitua historiaa suurin osa lapsista on viettänyt varhaislapsuutensa todennäköisesti äitinsä välittömässä läheisyydessä.
    Tarkoitukseni ei ollut ottaa kantaa metsästys- ja keräilykulttuurien elämäntavan vaivalloisuuteen tai vaivattomuuteen (mikä sinällään on mielenkiintoinen ja kiistelty aihe).
     
  12. RDahl

    RDahl Ylläpidon jäsen

    7 892
    116
    63
    Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä?

    Oletko ollut useinkin päiväkodissa töissä? Ilmeisesti omaat jonkinaisteisen pedagogisen tutkinnon? Ryhmäkoon nostaminen ei ole ihan niin yksinkertainen asia kuin voisin kuvitella. Voin mielelläni kertoa Jari sinulle aiheesta lisää jos kiinnostaa, ihan privaattin, ei kaikkien tarvitse asiasta lukea. Päiväkodin arki ei ole ihan sitä mitä lehdistä luetaan ja mitä viranomaiset suoltavat, kentällä on ihan eri meininki :)
     
  13. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 709
    10
    38
    Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä?

    Joo olen päiväkodissa töissä unissani, mutta joo perheesäni on yksi ihminen täysipäiväisesti ja yksi ollut harjoittelussa, ei se kuulemma niin vaikeeta ole.
     
  14. sahe69

    sahe69 Well-Known Member

    10 265
    47
    48
  15. keegan

    keegan Well-Known Member

    8 379
    1 347
    113
    Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä?

    Chomskyn kohdalla olen kyllä taipuvainen olemaan samaa mieltä kanssasi.
     
  16. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 294
    530
    113
    Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä?

    :)
     
  17. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 709
    10
    38
    Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä?

    Niinpä niin se edelline nobelisti jota kovasti lainailit, jeesasi kreikkaa 2008 ja helvetin hyvin menee:D
     
  18. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 368
    6 201
    113
    Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä?

    Ehdotti kreikalle toimenpiteitä joihin troikka ei suostunut, lopputuloshan on näkyvissä, se, että joku on ollut neuvonantajana ei tarkoita, että niitä neuvoja olisi myös noudatettu, Kreikassa noudatettiin lähinnä näitä sun keinojasi.
     
  19. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 709
    10
    38
    Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä?

    Höpö höpö taas kerran, yritä edes auttavsti pysyä totuudessa?
    Niin muuten araneva, taidat olla puppugeneraatori muutenkin, väitit että metallin keskipalkat olisi alle 2500, mutta Riku Aalto eilen sanoin että 2700-3000€.
     
  20. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 368
    6 201
    113
    Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä?

    Ei taida Aaltokaan tietää, mä voin katsoa joka kuukausi tilinauhasta mitä se on ja mulla on maksimilisät, mun ei tarvitse tässä asiassa luulla mitään. Sitten tietysti palkka nousee, jos on hyvät urakat tms. mutta tuskin niitä nykyään pahemmin on.