Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä? Karkeasti 40% töissä, joista noin 50-60% nettoveronmaksajia... Eli jos sinulla esim lapsia niin olet saamapuolella reippaasti. Itse kun olen koulussa ollut, niin tuskin vielä olen saamisteni edestä veroja maksanut..
Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä? Ei ole ipanoita, en ole myöskään käynyt pahemmin kouluja joten en ole rasittanut sitäkään sektoria, sairaalassa en ole ollut ikinä potilaana, lekurissa terveyskeskuksessa kai muutaman kerran joskus, yksityisellä muuten, tokihan kela korvaa niistä jotain. Töissä olen ollut nyt n. 42 1/2 vuotta, enköhän ole velkani maksanut?
Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä? Totta kai, kuka tahansa olisi niillä tuloilla, ei se heistä mitään sankareita tee, esim. Halmesmäki, mihin ne palkat perustuivat, ei ainakaan tuottavuuteen, ei Kesko mitenkään varsinaisesti porskuttanut Halmesmäen johdossa.
Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä? Entä sitten? Jos se sama varallisuus olisi jaettu useammalle ihmisille, maksaisivat hekin veroa. Lisäksi siten jaetusta varallisuudesta varsin juuri osa menisi kulutukseen ja siten vauhdittaisi taloutta. Edelleen "veikkaan lähes 90 prosenttia". Veikkailla voi kuka tahansa mitä tahansa. Onko sinulla asiasta jotakin tietoa?
Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä? En pidä minään uhkana, tuskin näille kavereille suurempaa kysyntää ulkomailla on. Yrittäjät ovat yleensä tulonsa ansainneet, nämä "ammattijohtajat" joita meillä on, tuskin missään muualla uraa tekisivät. Nuoremmat ovat sitten asia erikseen, mutta näiden vanhojen jäärien miljoonapalkat ovat naurettavia, Kiinasta tai Intiasta olisi saanut paremman huomattavasti halvemmalla.
Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä? Ilmeisesti kaikilla paperitehtailla seisokki Suomessa? En tiedä, mihin ennustuksesi pohjaa, mutta Britannia on oiva esimerkki siitä, mihin hallituksen sanelupolitiikka johtaa. Toisekseen. En ymmärrä tätä viime päivinä joka vtun somefoorumilla viljeltyä sanaa ulkoparlamentaarinen. Voi olla, että olen vain niin vtun tyhmä, mutta ainakin minun käsittääkseni Suomessa valta kuuluu kansalle. Ja vaikka kävisin tarkistamassa, onko näin, en tule yhtään hullua hurskaammaksi. Olenko minä idiootti, ehdotellaanko tässä jo kohta yhdistymisenvapauden rajaamista?
Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä? Niin mikä nyt on höpö höpö? Sekö että vähemmän rikkaat myös maksavat veroja vai sekä että heillä tuloista suurempi osuus menee kulutukseen? En ryhdy mitään arvioita esittämään. Jos riittävästi asiasta kiinnostun, etsin asiasta _tietoa_. Missään tapauksessa en ala esittää veikkauksia ilman mitään perusteita. Sellainen on tyhjää lööperiä.
Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä? Suomen perustuslaki 1. luku 2§: Valtiovalta Suomessa kuuluu kansalle, jota edustaa valtiopäiville kokoontunut eduskunta.
Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä? Muista en osaa sanoa, mutta mulla menee jotakuinkin kaikki kulutukseen, suurituloisilla taas usein tuntuu olevan kova tarve kasvattaa pankkitiliään ja siellä ne ei kauheasti kansantaloutta paranna.
Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä? Tähän asiaan en muuten puutu, mutta kyllä pankkitileillä olevat varat ovat pääosin pieni- ja keskituloisten varoja. Suurituloiset keksivat kyllä varoilleen parempia ja eritoten tuottavampia paikkoja kuin nollakorkoiset pankkitilit. Ja niissä kohteissa ne usein ovat myös kansantaloutta vauhdittamassa.
Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä? http://www.hs.fi/politiikka/a1441946972299?ref=hs-nprio-A11
Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä? Osittain joo. Ja osittain ei. Eli siis välttämättä ei suhteessa tuloihin. Kun tässä on nyt on alettu rehvastelemaan ja nöyristelemään omillakin tuloilla. Täältä löytyy yksi "nahkapokaali". Tulot koostuu ansiotuloista, lapsilisästä, työ- ja lapsen perhe-eläkkeestä. Kyllä meillä ainakin jatkuu edelleen kulutuksen vähentäminen. Ei muuta kuin varjobudjettia kehiin, jotta aiheessa pysytään. Sitä saa mitä tilaa, niin kuin erään puolueen vaalislogan lupasi. Ihan kuin lappareiden sketsejä nyt katselisi. Ja ihmiset nyökyttelee sanoille... "Tämä on ainoa paikka, jossa voidaan vaikuttaa". Kaksi fiksumpaa yrittää huutaa kansalaisia apuun... kyllä vtuttaisi olla just nyt porvaripoliitikko.
Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä? Kiitos tästä. En työoikeuteen ole joutunut onneksi perehtymään. Onko julkisella sektorilla sama? Voisin kuvitella, että ei.
Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä? Juu, varmaan siellä mennään vaan tiukasti asetuksien mukaan.
Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä? Juu saatte kyllä mitä tilaatte, tässäkin ketjussa olijoista on moni työttöminä lähivuosina. Sitten on hyvä muistella kun Hakaniemen parasiitit, järjesti teille niukkuutta. Sinänsä huvittavaa että satamissa trukkikuskit pääsi kateusveron piiriin.
Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä? Mikäs sun työtilanteesi on? Trukkikuskien palkat on ahdistanut sua jo vuosia, sun kannattaa varmaan lähteä trukkikuskiksi, kun tienaa niin helvetisti eikä vaadi mitään. Mistähän tuo katkeruus kaikkia työntekijöitä kohtaan sikiää, varmaan vaikeaa elää tuolla luonteella.
Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä? Pätevyys on luultavasti samaa luokkaa kuin muidenkin täällä olevien kompetenssi arvioida suomen palkkatasoa, lomia ym. etuja ja verrata sitä esim. Saksaan.
Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä? Kun hallituksen julkilausuttuna ja aivan oleellisena päämääränä on vientiteollisuuden kilpailukyvyn parantaminen, niin selittäkää minulle millä mekanismilla vuorotyötä tekevien sairaanhoitajien ja poliisien kurittaminen on niin erinomaisen hyvä keino parantaa _vientiteollisuuden_ kilpailukykyä?