Vs: Mitä hallituksen pitäisi nyt tehdä? " täysin opettajasta kiinni millainen rasite duuni oikeasti on." Ymmärtääkseni niin perusasteella kuin toisella asteella ja korkeakouluissa opettajien työtehtävät määritellään lain ja asetuksen tasolla. Mutta ehkä sinulla on tästä parempaa tietoa? Jännää että sinun lapsiasi opettaa tolkku opettaja eikä laiska lusmu. Kas kun minun lapsianikin ovat aina opettaneet tolkut opettajat eivätkä laiskat lusmut. Keidenkähän lapsia opettavat ne laiskat lusmut?
Vs: Mitä hallituksen pitäisi nyt tehdä? Vaimoni on siis yli 17v nuorempi kuin minä, en osaa arvioida mikä hänen eläkkeensä tulee olemaan, mutta yli 65v vanhaksi duunia tehtyäni, en voisi kehua eläkettäni, päinvastoin. Ja kerran vielä, minä olen tyytyväinen tilanteeseen, en valita. Kun sinä lähdet eläkkeelle, saatat saada selkeästi minua suuremman eläkkeen, mutta olet sen varmaan ansainnut. Yritä nyt irrottautua sinusta ja minusta ja miettiä Suomen tilannetta, missä voidaan nostaa tehokkuutta ja nousta kannattavammalle tasolle kansakuntana. Tämän aiheen nosti esille vain ja ainoastaan siksi, että ne joilla on ideoita voisivat kertoa millä tavalla hallitus saisi todella surkean taloudellisen tilanteen paranemaan. Oma mielipiteeni on se, että juustohöylällä ei välttämättä saada kuin haittaa aikaiseksi, joten tehokkuuden lisäys ja kannattavuuden parantaminen on niitä ydin asioita joilla kilpailukykyä parannetaan.
Vs: Mitä hallituksen pitäisi nyt tehdä? Hallituksen pitäisi myös puuttua suuriin eläkkeisiin. Kummallinen avaus valtion ja kunnan työntekijöihin, milloin olet kuullu kunnan työntekijän jäävän viikon-kahden pekkasille tai jouluna saavan niin ja niin suuren kinkku rahan?
Vs: Mitä hallituksen pitäisi nyt tehdä? Kerroin vain opettajasta joka on nyt ekaa vuotta opettamassa poikaani, osassa aiemmista ei välttämättä ole ollut kehumista. Samat sanat tyttären opettajista, itse asiassa pojalla on ollut parempi onni.
Vs: Mitä hallituksen pitäisi nyt tehdä? En tiedä kummallisuuksista, kunhan kerroin asioista joita lähellä olen, mutta joo, mielipiteeni ei ole se ainoa autuaaksi tekevä, kunhan toimi aloituksena keskustelulle KAIKISTA ideoista Suomen saamiseksi nousuun.
Vs: Mitä hallituksen pitäisi nyt tehdä? En oikein osaa innostua sinun jutuista, jos minua tarkoitat, niin olin töissä yli 65-vuotiaaksi, oisinko sinun mielestä ansainnut netin ja eläkkeen?????
Vs: Mitä hallituksen pitäisi nyt tehdä? Sinun pohjoisessa maisemassa lienee noita luonnon antimia yllin kyllin, voisko ajatella jotain keräilyn vaatimusrajoja eri alueille, vai ihan samat tulosvaatimukset on sitten hesalainen tai kuusamolainen, ja niin rovaniemeläinen vai mikä se sinun asuinkuntasi nyt olikaan?
Vs: Mitä hallituksen pitäisi nyt tehdä? Me suomalaiset ollaan tasaarvoista porukkaa asuinkunnasta riippumatta, pois lukien sairaalahelikopteri ja terveyshuolto, turvallisuus(poliisi palokunta). Mitä mieltä oot, kyllä siellä etelässäkin metsää riittää.
Vs: Mitä hallituksen pitäisi nyt tehdä? Kyllä, ainakin jos on valmis lähtemään hieman kauemmas kotipihalta. Ja joo, olen samaa mieltä vaikkapa sairaalahelikopterin toteutuneista hälytysajoista, tosin siinä olen sitä mieltä, että ei ole mitään järkevää selitystä sille, että sairaalahelikopterit on yksityisten lahjomien varassa, jotenkin koen tuon yhteiskunnan vastuun välttämisen sairaana piirteenä näinkin hyvässä yhteiskunnassa kuin mitä Suomi edustaa. Ja nyt, nati nati
Vs: Mitä hallituksen pitäisi nyt tehdä? Lääkärikopterien suhteen kannattaa päivittää tietojansa; paitsi jos asuu täällä. Mutta mehän ollaankin niin riskejä, että kävellään itse sairaalaan.
Vs: Mitä hallituksen pitäisi nyt tehdä? Hyvä huomautus, tosin kun sitten luin nykyfarssista, en ole oikein vakuuttunut valtion kyvystä hoitaa tällaistakaan hommaa oikein: http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/laakarihelikopterit-toiminta-siirrettiin-pois-tukiyhdistyksilta-lentohinta-kaksinkertaistui/ Lopussa muutama hyvä kommentti, kaikkein mukavimmasta tässä lainaus: "Finn Hems lääkärijohtajineen veteli hatusta kustannuksia, hyväksytti ne asiasta täysin ulkona olevalle STM:llä ja koko jutusta oli tullut peruuttamattomasti todella tuottavaa liiketoimintaa operaattoreille ja mikäs siinä on ruotsalaistenkaan olla mukana kun Suomen veromarkoilla uusitaan heidänkin kalliit kopterinsa."
Vs: Mitä hallituksen pitäisi nyt tehdä? Tarkoitetaanko otsikossa mainitulla "hallituksella" Stubbin hallitusta? Mitään muutahan meillä ei ole...
Vs: Mitä hallituksen pitäisi nyt tehdä? Ok, otsikko korjattu, sorry, olin hieman hätäinen otsikon osalta
Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä? Jos vapaa suomalainen mies saa katsella Tenon virtausta, niin onhan silloin ihan pakko tukea julkisen sektorin kassaa ;D
Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä? Jos ollaan tylyjä, niin tilannehan on sellainen, että julkisen sektorin taantunut byrokratia ja sen ylläpitäjät pitäisi pistää uudelleen arviointiin koko laajuudessaan. Miettiä alusta asti mikä homma on tarpeellinen ja mikä turhake tai mitä hommia hoitaa liian raskas organisaatio jota voitaisiin laihduttaa vaikka yhdistämällä toimintoja. Selvää on, että varsinkin isoissa yksityisissä yrityksissä on samoja pulmia, mutta he kun ovat yksityisiä, niin emme voine väkisin vaikuttaa ulkopuolelta. Toisaalta valtio omistaa monista isoista yrityksistä enemmän tai vähemmän merkittävän osuuden, ja silloin tuleekin mukaan ajatus, missä valtion tulisi oikeasti ottaa enemmän ohjaavan aseman ja parantaa tehokkuutta. Suurin ongelma lienee se, että valtiolla ei ole asiantuntijoita hallituksessa, kaikki pölvästit on valittu poliittisin systeemein ja vaalitulokset ratkaisee, ei ammattitaito. Meiltä puuttuu oikeasti ammatti-ihmiset jotka osaisivat johtaa Suomea, aika harvaa poliitikkoa voidaan muistella elämän työn jälkeen visionäärinä ja maan pelastajana ammattitaitonsa perusteella, vaikea uskoa, että tilanne olisi mitenkään muuttunut nytkään, tulevaisuus on yhtä synkkä - minusta. Virkamieshallitus voisi toimia JOS se oikeasti rakennettaisiin ammattitaitoon perustuen, politiikka on se kaiken suurin myrkky mikä maatamme vaivaa. Uskonkin, että hyvä diktaattori ei voisi edes tehdä niin paljon virheitä kuin nykyiset poliittiset hallitukset, ehkä jopa kohtalainenkin diktaattori voittaisi menestyspelissä viimeaikojen hallitukset - valitettavasti.
Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä? Mitä sitten tekee teollisuus ja EK? Olen ollut huomaavinani, että tähän asti on vaan vaatinut veroja ja julkista sektoria ales, suomalaiset työnhakijat ei kelpaa, siispä on rahdattu mamuja intiasta, pakistanista, kiinasta, koreasta, virosta ja mosambikista tänne tekemään innovaatioita jo 15 vuoden ajan. Kun ne on kuulemma niin hyviä. Kuitenkin viimeksi kuukausi takaisin itse totesivat, ettei suomen vienti ole lähtenyt nousuun. Siis jos niistä siirtotyöläisistä olisi löytynyt sitä "voimaa", niin tässä ei tarvitsisi kuunnella valituksia julkisen sektorin koosta. Eikä kait vienti kasvakaan, jos ei kehitetä mitään uutta tuotetta, mitä myydä maailmalle.
Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä? Olen sitä mieltä, että hädässä olevia ihmisiä pitää auttaa, mutta ajatus työvoiman lisäyksen työmarkkinoita tehostavasta vaikutuksesta on sukua sille, että kasvattamalla varastoa lisätään myynnin kannattavuutta.
Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä? Vähänhän tässä on myös sitä että vaikka myydään entisellä hinnalla niin varastoon mieluusti otettaisiin vain ilmaisia artikkeleita.
Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä? Ei kai tuossa ole kauheasti ihmettelemistä, mitä halvempaa työvoimaa tuodaan maahan, sitä paremmin yritykset pärjää, mutta ei itse yhteiskunta, homma vinoutuu ja suomalaiset kärsii. Nyt tarvittaisiin motivoitunutta porukkaa joka kehittäisi tuotteita maailmalle haluttaviksi ja se taas tarkoittaa, että noille kavereille tulisi myös maksaa motivoivaa palkka jotta he sitoutuisivat hommaan. Tämä ei toteutune koskaan julkishallinnon piirissä, mutta toivottavasti yksityisellä sektorilla, jos ei, niin olemme "menetetty kansakunta".