Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä? Meinaatko että paranee, jos Hjallis? Siitä sitten tositeevee iltauutisten jälkeen. kapa
Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä? Jos nyt ajatellaan ihan puhtaasti järjellä asioita, eduskunta on instituutio jonka tarkoitus on edustaa kaikkia säätyjä ja toteuttaa kansan valtaa. Meillä on puolueita jotka edustavat eri kansan osia ja ajavat joidenkin etuja, vasemmistoliito on puhtaasti kommunismin perillinen ja ajaa vasemmistolaisista näkökohdista asioita, mm tulojenjakoa. SDP edustaa duunareita ja toimii yhteistyössä ay-liikkeen kanssa, demareille oli tilausta kun hyvin vointiyhteiskuntaa luotiin ja oli jaettavaa. Vihreät joka syntyi ympäristöpuolueena jolle oli tilausta ennen kuin ympäristöarvot tuli muiden puolueiden agendoihin. Nykyisin vihreät on sekoitus vasemmistoliittoa ja yleistä hapuilua ei ympäristö asioiden ympärillä. Maalaisliitto eli keskusta, keskusta osuus on silkkaa silmän lumetta koska keskusta ei asetu minkään asian keskustaa, tuolla vaan saadaan kaupunkilaisten ääniä ja rahat maakuntiin. Kristilliset ajaa kristillisiä arvoja ja milloin mitäkin, on kuitenkin niin pieni puolue että ei kykene muuttamaan asioita omien arvojensa mukaisiksi ja jää lähinnä vastarannankiiskiksi avioliitto ym äänestyksissä. RKP ajaa ruotsinkielisten asiaa ja on onnistunut siinä pirun hyvin, se ajaa myös rahoittajiensa suuromistajien etua ja yleisesti ruotsinkielisten seutujen ja ammattien kuten kalastajien etuja. Eli puhdas kielipuolue joka saa jatkuvasti enemmän ääniä kuin on ruotsinkielisiä. Persut sekasikiö joka ottaa kaikki äänet mitä mistäkin saa ja saa lähinnä tyytymättömien ja kyrpiintyneiden äänet. Puolue ajaa Timo Soinin etua. Kokoomus joka edustaa yrittäjiä, toimihenkilöitä ja elinkeinoelämää, on paras vaihtoehto suota ylösnousemiseen ja ainoa vaihtoehto sen todellisen kivijalan millä nyky maailmassa saadaan leipä pöytään kaikille, eli toimivan ja kilpailukykyisen yrittäjä ympäristön luomiseen. Raha on ainoa perusta millä voidaan ylläpitää hyvinvointia ja sen voi vain oikeistolainen politiikka taata. Sitten kun on perusta kunnossa ja jaettavaa löytyy, niin vasemmisto voi keksiä mitä kivaa sillä sitten tehdään. No jotta kokoomus voisi toimia, niin ensiksi pitää saada tuo Stubin narsisti ääliö muihin hommiin, vaikka hammastahna mainoksiin?
Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä? Kokoomus = kaikki rahat ja ihmiset pääkaupunkiseudulle, tykkääkö siitä enää aidot helsinkiläisetkään? Firmat voitais myydä ulkomaille, ja samaten kaikki mistä vähänkin saadaan rahaa.
Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä? Näissä Niffen impivaara fantasioissa asiat tapahtuu kuin ei olisi muita toimijoita ja että teoilla ei olisi seurauksia. Hyvät johtajan ominaisuudetko toisi meille rusinat pullasta ja päästäisiin netto saajiin eussa;-) Katainen oli ihan pätevä kaveri, totesi hänkin että Suomen politiikassa nuppi räjähtää ja meni parempiin hommiin. Stub on oma lukunsa. Mutta on vähän sama kuin valittaisi että Kiihtelysvaaran edut ei näy selvästi valtakunnan politiikassa ja se johtuisi tyhmästä kunnanjohtajasta;-)
Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä? Näihin sinun höpötyksiisi ei voi oikein vakavasti suhtautua. Suomi voi käydä kauppaa ETA:n jäsenenä aivan kuten nykyäänkin. Lisäksi saisimme itse päättää lainsäädännöstämme, ei tarvitsisi osallistua saksalaisten ja ranskalaisten pankkien bail-outteihin ja omalla valuutalla saisimme talospoliittiset työkalut omaan hallintaamme. Onko sinun mielestäsi esimerkiksi Sveitsi Impivaaralainen? Onko Monaco Impivaaralainen, Ruotsi, Norja tai Islanti Impivaaralaisia, vaikka päättivät toisin kansan tahdon mukaisesti. Minusta ne ovat ennen kaikkea demokratioita Kokoomus-Suomeen rinnastettuna. Kyllä ne haluttavuus- ja kilpailukykytekijät muodostuvat jostain muusta kuin pelkästä EU-jäsenyydestä. Katainen on väärä mies väärässä paikassa. Paukut ei riitä vinttikerroksessa. Yksi Suomen historian kalleimpia poliitikkoja, ellei kallein. Katainen pääsi aikanaan ehdokaslistoille värentämällä Siilinjärven Kokoomusnuorten äänestyspöytäkirjoja kaverinsa Romakkaniemen kanssa ja saadakseen komissaarin pestin hylkäsi Suomen edunvalvonnan Euroopan Yhteisön kehysneuvotteluissa vuosille 2014-2020. Nämä ovat faktoja. Valitettavasti.
Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä? Kukin suhtautuu muiden höpötyksiin miten haluaa, mutta olisi ihan hyväksi tuntea edes perusteet miten ja kuka asioita hoitaa, saati kuka on sopinut ja mitä. Suomen ja Euun toiminta periaatteet on aikalailla monimutkaisempia, kun annat minun ymmärtää sinun ymmärtävän. On toki helpompi pienen ihmisen syytellä joitain henkilöitä, kuin ottaa selvää ja hankkia ymmärrys miten ne sopimukset todellisuudessa syntyy.
Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä? Turha noita neuvotteluja on mystifioida. Ne ovat aivan normaalia valtioiden välistä edunvalvontaa, johon kaikki lähettävät kyvykkäimmät poliitikkonsa. Olen ollut itsekin tekemässä kansainvälisiä sopimuksia vastaavilla kinkereillä, missä edellä mainitut maat ovat olleet edustettuna, joskin kyseessä ovat olleet korporatiiviset sopparit. Joka tapauksessa kaikki sopimukseen tähtäävät neuvottelut noudattelevat traditionaalisesti samaa draaman kaarta. Ensin jokainen osallistujataho punnitsee ja määrittelee omat tavoitteensa. Sitten neuvotellaan jokaisen pyrkiessä maksimoimaan, optimoimaan etujaan sekä valvomaan saavutettuja etujaan ja lopuksi katsotaan millaiseen sopimukseen päädytään joko suoraan tai neuvoteltujen kompromissien kautta. Suomalaisilla oli vain jaettu huonot kortit, koska neuvottelijamme oli Katainen ja lopputuloksena Suomesta tuli suhteellisesti unionin suurin nettomaksaja kaikilla mittareilla ja melkein joka osa-alueella. Suomi jatkaa Euroopan sosiaalitoimistona ja hyvän tahdon suurlähettiläänä siis ainakin vuoteen 2020 asti. Tuntuu jotenkin kohtuuttomalta, että suomalaiset ajavat täällä yliopistojaan alas, että kykenisivät muutaman mutkan kautta subventoimaan irlantilaisille tai englantilaisille lapsille hyvän koulutuksen. Siitä näissä neuvotteluissa on raadollisimmillaan kyse.
Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä? Kyllä se on virkamieskunta joka esineuvoitelee nuo sopimukset, eikä kysy ole mistään kahden välistä neuvotteluista. Isot maat vie ja pikkumaat yrittään parhaansa mukaan, ei noita sopimuksia on Suomenkin puolesta ollut vääntämässä kymmeniä jollei satoja henkilöitä, jonka jälkeen on jäljellä joku pieni marginaalin mistä muka isot herrat neuvottelee. Tämän jälkeen kaikki tulee vielä eduskuntaan erikseen, se joka väittää että yksi mies olisi vastuussa jostakin, on vain ihan pihalla ja ilmaimaisee vain sen että ei tiedä tai ei ymmärrä.
Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä? Juuri niin, mutta kyllä sen neuvottelijankin on oltava tehtäviensä tasalla tai sitten käy näin, kuten nyt on toistuvasti käynyt. Tämä johtuu juuri neuvottelujen ja sopimuksenteon kaupankäynninomaisesta luonteesta. Ei noihin miitteihin valitettavasti mennä aina valmiilla konsepteilla ja jos mennään, on oltava ennen kaikkea kyky saavuttaa omia päämääriä ja joka tapauksessa kyky tehdä ne kompromissitkin omia tavoitteita uhraamatta täysin uhraamatta. Nyt ollaan oltu jatkuvasti kaikissa neuvotteluissa aivan tuuliajolla ja hyväksytty aivan väärä rooli unionissa. Ilmeisesti keskiverto kokoomuksen äänestäjä ei sitä ymmärrä, koska nuo samat taivaanrannanmaalarit yhä uudelleen ja uudelleen tulevat äänestetyiksi vieläpä puolueensa ääniharavoina. Sikäli olet tavallaan aivan kuitenkin oikeassa, että kokoomus on politisoinut virkamieskuntaa voimakkaasti ja vaihdattanut omat miehensä joka ministeriöön. Kokoomus on siis kuin syöpä virkamiehistössä ja jälki on sen mukaista taloudenpidossa. Avasin juuri telkkarin ja taas on joku EVA:n masinoima pääomasijoittajille suunnattu valtionyhtiöiden lahjoituskampanja käynnissä.
Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä? Siinä on loistava esimerkki. Kenen asialla meidän valitsemamme poliitikot ovat? Mistä maasta ne saavat ohjeet näihin tihutöihin?
Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä? ETA:n jäsenenä taitaisi kuitenkin napsahtaa tullimaksut viennissä EU:hun ja tuonnissa sieltä. Tullimaksut vaatisivat - nimikkeestä riippuen - jotain 1,5 - 8 % tuottavuusloikkaa vientiä varten. ALV:n vaikutuksenhan voi unohtaa B2B-kaupassa. Vastaavasti kuluttajahinnat tuontitavaroille nousisivat vähintään tullimaksun verran (+ mahdolliset lisääntyneet huolintakustannukset). Toisaalta EU-jäsenyydestä eroaminen aiheuttaisi sen, että kuluttajatuotteiden hinta-arbitraasi keski-Euroopan tasolle loppuisi. Jotkin EU-alueen nettikaupat myisivät edelleen kuluttajille Suomeen ALV0-hintaan, mutta maahantuonnissa Suomessa Tulli nappaisi tullin + Suomen ALV:n. Kohtuuhintaiset kaupat kuluttajalta kuluttajalle voisi unohtaa, sillä yksityinen myyjä ei voisi myydä Suomeen ALV0-hintaan esimerkiksi Ebayssa ja Suomeen tuonnin yhteydessä menisi taas tulli + ALV. Jossain vaiheessa näiden tuotteiden kuluttajahintataso olisi toki noussut Suomessa sen verran, että joitakin hyviä diilejä voisi saada myös yksityisiltä. Tähän liittyvä hintatason nousu tuskin auttaisi esimerkiksi Suomen matkailualaa. Suomesta EU:hun vietävien teollisuustuotteiden pitäisi edelleen täyttää EU:ssa vaadittavat direktiivit ja standardit. Ei eroa siinä suhteessa. Paitsi että ei olisi edes sitä infinitesimaalisen pientä mahdollisuutta vaikuttaa näiden direktiivien sisältöön kuin nykyisin. Talouspoliittisten työkalujen perään haikailu vaikuttaa lähinnä D-vitamiinin kaipailulta. Sekin on viime kädessä tulonsiirto palkansaajalta vientiteollisuudelle. Tokihan devalvaatio helpottaa vientiä, mutta se nostaa myös tuontitavaroiden hintoja ja aiheuttaa siten palkankorotusvaatimuksia/inflaatiota. Ennen kuin palkansaajan liksa nousee, iso vientifirma on kerinnyt niistämään voitot itselleen eikä sitä firmaa enää omista mikään edes jonkinlaista yhteiskuntavastuuta tunteva Valkeakosken tai Noormarkun patruuna vaan kasvoton kansainvälinen eläkevakuutusfirma, joka on ketjuttanut omistuksensa nykymalliin ja ulkoistanut veronmaksunsa ihan jonnekin muualle. Pahoin pelkään, että olet oikeassa arvoissasi Kataisen osalta. Toisaalta minua hiukan kyllä huolettaa; luulin, että Katainen ottaisi selkeän jumbopaikan poliitikkojen etevyyskilpailussa, mutta Stubbilla näyttää olevan todella hyvä kiri päällä tuolle paikalle. Viimeaikoina kykypuolue on todellakin näyttänyt todellisen Midaan kyvyn puheenjohtajien valinnassa. Enpä tiennytkään Romakkaniemen osasta tuohon väärennysjuttuun. Siellähän R. taitaa edelleen olla Kataisen kätyrinä, tällä kertaa Brysselissä. Liksa lienee ihan kiva. Hupaisaa muuten, että ensimmäinen tiedotusväline, jonka kuulin tänään kyseenalaistavan tuon uutisen ja sen välitystavan, oli YleX. Sattui olemaan radio auki, ja siellä siis YleX:n toimittajat hämmästelivät, miten lehti toisensa jälkeen oli uutisoinut enempää kommentoimatta kyseisen *mielipiteen* enemmän tai vähemmän faktana. Valitettavasti vain eräs niistä aloista, joilla Suomen julkisen sektorin track record on huonompi kuin julkisen sektorin tekemät hankinnat, on viime aikoina ollut valtion omaisuuden myynti. Kummastakin on tullut enempi mieleen tämä savolaisten oma supersankari Vituixmän. Topi
Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä? Sanoo mies joka on ruikuttanut maan toiminnasta jo vuosia ;-) ..toki siitä, ettei tuho ole riittävän nopeaa.
Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä? Käytät toistuvasti halventavia ilmaisuja muiden puheenvuoroista. Kun sinä latelet "totuuksiasi", niin jotain muuta mieltä olevat "narisevat", "ruikuttavat" tai "valittavat". Se ei nyt vaan ensinnäkään auta jankata jatkuvasti suuntaa, johon olemme menossa. Se on tiedetty jo viimeiset 6-7 vuotta. Nyt tarvittaisiin sitä rohkeutta, aitoa innovatiivisuutta ja toimenpiteitä takaisin oikealle uralle pääsemiseen, mutta ei näitä nykyisiä toimenpiteitä, jolla tähän tilanteeseen on päästy, eikä myöskään niitä toimenpiteitä, joilla Kreikka päätyi nykyiseen jamaansa. Täytyy oppia oppimaan omista ja muiden virheistä ja toimia sen mukaan semminkin kuin toistella orjallisesti muiden virheitä muita miellyttääkseen. Siinä olet oikeassa, että nämä nykyiset vetovastuussa olevat sumuttavat meitä manipuloiden lukuja ja tilastoja, mutta sillä aikaa meidän on politikoitava yleinen tietoisuus sille tasolle, ettei noita käveleviä katastrofeja nähdä enää seuraavalla kierroksella vetovastuussa.
Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä? Käsitin, että Sveitsi ja Norja ovat jonkin sortin vapaakauppasopparilla mukana. Norja maksaa Etelä-Euroopan köyhemmille valtioille 200 miljoonan kertakorvauksen vuosittain, mutta onhan sekin huomattavasti halvempi kuin esimerkiksi Suomen jäsenmaksu, EKP:n jäsenyydestä ja bailouteista puhumattakaan. Lisäksi maataloustuetkin maksaisimme itsellemme. Olen muutenkin sitä mieltä, että tullit ovat aivan tervetulleita, jos me jollain ihmeen konstilla haluamme tehdä valmistuksen kannattavaksi Suomessa. Hyvä piirre olisi se, että nuo verkkokauppojen tullit ja liikevaihtoverot kartuttaisivat Suomen kassaa, eivätkä myyjämaan, sillä verkkokauppa on melko epäsymmetristä tällä haavaa. Olen muutenkin D-vitamiinin kannalla, sillä se on kertarysäys, itku ja takaisin jaloilleen ilman 30 vuoden heínäsirkkoja. Sitten kun valuutta kelluu, eivät suuret heilahtelut ole enää alkurysäyksen jälkeen yleensä mahdollisia, mutta suomalaisilla on jälleen yksi oljenkorsi käytössä tuotantojen virittämiseen. Tässä kohtaa on hyvä huomioida, että kaiken maailman kilpailukykysopimukset ovat luonteeltaan myös tulonsiirtoja työntekijöiltä omistajille. Kaikki tapahtuu vaan niin paljon hitaammin, että meiltä loppuu se viimeinenkin dynamiikka kesken parempia aikoja odotellessa. Samalla altistumme monelle muulle vitsaukselle, kuten aivovuodolle, näköalattomuudelle ja yleiselle taantumiselle. Voisimme vaihteeksi maksattaa naapureilla yhden kierroksen. Epäilen myös, että teollisuusstandardien muodostumiseen tuskin voimme juurikaan vaikuttaa, ellemme ole itse keksimässä jotain radikaalisti uutta. Suuret teollisuusmaat sopivat yleensä asioista keskenään jo ennen kuin suomalaisille edes kerrotaan. Arbitraasiin en ota kantaa, mutta muistuttaisin, että olemme tottuneet maksamaan myös Ruotsiin siirretystä maahantuonnista korkeampina hintoina ja heikompana palveluna viime vuodet. Samalla meiltä on otettu pois Venäjän ja Baltian kaupankäynti monella alalla.
Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä? http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016033 ... 1_uu.shtml"]http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016033021342341_uu.shtml Hallitus vois tehdä jotain näille kultapojille. Keskimäärin 40-tuntisella työviikolla ihmisellä on 128 tuntia viikossa aikaa ilmaista omaa poliittista ja uskonnollista mielipidettään. Jossei se riitä niin työsoppari purkamalla sitten se loput 40h.
Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä? Eipä työtaistelutilanteessa tehdyt poissaolot ole laillinen perusta purkaa työsuhdetta ja onneksi maa ei sentään vielä ole niin syvällä diktatuurissa, että hallituskaan voisi ihan kaiken vaan sanella. Syystä nuo lakkoilee, vaikka toimenpide sinällään oli laiton, huoli irtisanomisista on aika pinnassa kun junaliikennettä ajetaan alaspäin. Yhtäaikainen työpaikojen vähentäminen valtiovallan toimesta ja osinkojen kasvaminen ei ihan mene jakeluun työllisyyttä lisäävänä asiana. Tyhmintä työpaikkojen alasajoihin säästötoimena on erityisesti se, ettei työttömäksi laittaminen suinkaan säästä valtion rahoja, kun samainen valtio ne työttömyyskorvauksetkin maksaa. Hallituksen hölmöläismatematiikka ei tosin tuota huomaa. Junaliikenteen supistaminen vähentää työpaikkoja lisäksi muiltakin kuin junatyöläisiltä, sillä että suipistukset tekevät kohtalaisen monelle työmatkan mahdottomaksi tai ainakin hyvin vaikeaksi, kun se aiemmin perustui junalla kulkemiseen.
Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä? Hallituksen suunnitelmissa on tietysti myös matkakulujen verovähennyksen rajoittaminen, muutenhan tuo junavuoroilla saatu säästö valuu yksityisautoilun kulujen kasvuun. Verotulot pienenvät enemmän kuin vuorojen vähennyksillä saadaan säästöä.
Vs: Mitä tulevan hallituksen pitäisi tehdä? Konnarin työ on aika rankkaa joillakin vuoroilla. Esim. pääkaupunkiseudun viikonlopun yövuorot saattavat olla hyvin kuluttavia. Yksi tuttu just lopetti ja siirtyi ajamaan bussia. Totesi vain, etteipä tarvitse enää tapella hulluna humalassa riekkuvan nuorison kanssa kaikkia lauantaiöitään.