Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Ektar 100: pohjaväri - violetti?? :O

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana J.Vuokko, 7 Maaliskuu 2009.

1. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48
    Tuli juuri kehityksestä ensimmäinen testirulla uutta Kodak Ektar 100:sta. Yllätykseksi pohjaväri on violetti eikä tavallinen oranssi kuten muissa saman erän tutuissa filmeissä.

Onko tuo normaali väri ko. Värinegalle?

2. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48
    Vs: Ektar 100: pohjaväri - violetti?? :O

Selvitetty:

<SIZE size="200"]Kiinnitys on jäänyt tekemättä ja/tai tehty huonosti.</SIZE>

Maanantaina reklamoimaan läski tummana. PERKELE.

Ja samalla hankin tetenalin kitin enkä ikinä enää anna minkään firman pilata mun filmejä. Itse pilattuun on helppo löytää vika. Tuollainen todella kyrpii kun maksaa työstä ja työ tehdään ihan sutena ja sekundana.

3. Vs: Ektar 100: pohjaväri - violetti?? :O

Näinhän se menee. Kun aikanani aloin kehitellä itse, ja opin tuhat ja yksi tapaa kehittää väärin, aloin olla vittumainen asiakas värilabbiskissa, kun tiesin heti, missä olivat taas mokanneet.. Värikehitys on aikamoista lottoa. edelleenkin...

4. Vs: Ektar 100: pohjaväri - violetti?? :O

Mä en saanut sillä Tetenalin kitillä ihan kunnollisia negoja aikaiseksi, vaan filmin pohja jäi hiukan tummemman oranssiksi ja ehkä vähän sameaksi jos vertaa labbiksessa teetettyihin.

Ristiinkehitetyt diat sensensijaan tuli hienoja. Viime kesänä kokeilin kehittää ja nyt viikonloppuna yritin niitä ihan vedostellakin.