Vs: Mitä pöperöä tänään - minkälaisia ovat mielipiteesi?? Päivän duuni lounaan jälkeen vain leipää ja viiniä.
Vs: Mitä pöperöä tänään - minkälaisia ovat mielipiteesi?? Kalaa.... Jaa, mitähän? Ahventa, muikkua, siikaa, madetta, kuhaa vaiko haukea... Taimenet säästän joulunaikaan. Taidan päätyä ahvenfileeseen, kuten usein ennenkin. Kanttarellikastike - no, suppiksetkin käyvät, tai sitten tatit. Ehkäpä arkisempi suppis tänään. (Kerron sitten kyllä, oliko hyvää...)
Vs: Mitä pöperöä tänään - minkälaisia ovat mielipiteesi?? Paistinpotui sianlihakastikkeel, paistettu muna, punajuuri- ja kurkkuviipaletta...
Vs: Mitä pöperöä tänään - minkälaisia ovat mielipiteesi?? Chorizoa uunissa karkkitomaattipurkkien kanssa. Karkkitomaatti tuli siitä kun olin kohtalaisen isossa kaupassa jossa äiti ohjasi villejä lapsiaan "kuka löytää karkkitomaattipurkit!". JEEEEE! "Kuka tietää mikä tämä kasvis on?" MINÄ MINÄ! Sitä oli hauska seurata.
Vs: Mitä pöperöä tänään - minkälaisia ovat mielipiteesi?? Ajattelin lopettaa jouluhösötykset. Laatikot tulivat uunia vajaa Alvar Aalto-museon kahvilasta taatelikakun ja savusinapin kanssa. Ei ollut ihan yhtä halpaa kuin marketin "äidin valmistamat". Huomenna uuniin. Pakkohan se kuitenkin oli jotain tehdä: saaristolaisleipää pari vuoallista uunista, nyt annetaan jäähtyä, ja sitten muhimaan aattoillaksi. Katsotaan. mitä tuli, en ole ennen tehnyt. Kapa
Vs: Mitä pöperöä tänään - minkälaisia ovat mielipiteesi?? Eilen tehtyjä poropyöryköitä (vaatii sekaan rasvaisempaa sikanautaa), tai oikeammin litistettyjä sellaisia. Lisukkeena joulun jämälaatikoita (jos vaikka jo loppuisi laatikkokuuri). Uunissa paistettuja. Kapa
Vs: Mitä pöperöä tänään - minkälaisia ovat mielipiteesi?? Giardiniera, palluroita, juustoi ja mössöi... sekä vähän aiheeseen sopivaa juomaa. Ei paha.
Vs: Mitä pöperöä tänään - minkälaisia ovat mielipiteesi?? Onko salaatissa marsunlihaa vai mistä nimi...?
Vs: Mitä pöperöä tänään - minkälaisia ovat mielipiteesi?? Lihamurekkeen laitoin äsken uuniin paistumaan. Viereen salaattia, päälle pippurikermakastiketta.