Siinäpä se kysymys tulikin Vuosia olen silloin tällöin kuvaillut häitä, mutta nyt on selkeästi kysyntä taas lisääntynyt, mutta vieläkään en tiedä minkälaista vaatetta sitä pitäis oikeasti laittaa päälle?! Pukeudun "luonnossa" hirmu värikkäästi ja housut ei ole siisteimmästä (?) päästä, juhlavia vaatteita, hameita sun muita löytyy kyllä, mutta tunnen olevani niissä jotenkin ylipukeutunut, kun en varsinainen vieras ole kuitenkaan.. Viime kesä meni hienosti, kun olin raskaana, niin kukaan ei pitänyt hassuna kun olin hameessa. Mielipiteitä? Ekat häät ensi lauantaina joten ressiä pukkaa..
Vs: Mitä päälle naisvalokuvaajalle häihin? Mä olen nähnyt naiskuvaajilla ihan semmoista hillittyä tummaa "pukua" (en tiedä mikä tuon naisten housu-puvun virallinen termi on).
Vs: Mitä päälle naisvalokuvaajalle häihin? Jakkuako usagi hakee? Semmonen oli frendin häissä paikallisen srk-lehden kuvaajalla eikä se silmään sen kummemmin pistänyt. Mä varmaan aiheutin enemmän hälyä heilumalla joulukuusen alla.. Kaippa vaatteita enemmän vaikuttaa se kuinka osaa liikkua ja olla tilanteissa. Kovin ikävää, kun kaksi nyrkkisääntöä ovat toisiaan ristiin ;D "Kuvaajan paras paikka on tapetin ja seinän välissä." "Niin lähelle kuin kehtaa mennä ja vielä askel."
Vs: Mitä päälle naisvalokuvaajalle häihin? Entäs kun pelkkä ajatus jakkupukuun änkeytymisestä saa voimaan pahoin?! ;D En tiedä mitä siitä kuvaamisesta tulisi jos en tuntisi oloa millään tavoin kotoisaksi niissä kuvausvaatteissa...?? Toinen ongelma on päällä olevat raskauskilot jotka toivon mukaan sulavat marraskuuhun mennessä kun kaasoilen häissä, mutta näitä kuvauskeikkoja on siis tasaiseen tahtiin sinne asti.. Eli jos nyt ostaa jotain kallista se ei välttämättä olekkaan enää istuva parin kuukauden päästä... toivon mukaan..
Vs: Mitä päälle naisvalokuvaajalle häihin? maanläheisen värinen hame + samaan sävyskaalaan tippuva kauluspaita/toppi/whatevs. what's the big deal here? Miks pingottaa kuvauskeikan vetimistä - jos ei o tuttu, ni ei kai sitä yltiöedustava tarvi olla? ;D
Vs: Mitä päälle naisvalokuvaajalle häihin? Ei varmaan yltiöedustava... mutta tyylikäs ja sopivan huomaamaton (=ei yli- eikä alipukeutunut). Housupukua minäkin olisin ehdottanut. Mielestäni kesällä ei tarvi olla niin tummakaan.
Vs: Mitä päälle naisvalokuvaajalle häihin? Pelkään enemmän olevani aliedustava..... Jos pistän päälle farkut (tummat tai vaaleammat kuin se perussininen) ja jonkun hiukan hienomman paidan, niin oisko paha? Nykyistä päälle mahtuvaa vaatevarastoa katsoessa ei sieltä mitään muuta löydy, ellei sitten tosiaan toiseen suuntaan lähde ja pue hienoja, mutta sielläkin sitten tulis hameen väriksi vaaleanpunainen... Tai lähde sinne vaatekauppaan.. Ahdistus..
Vs: Mitä päälle naisvalokuvaajalle häihin? Kyllä miehillä on helppoa... Mulla on sama musta puku kesät talvet Tosin kesähelteellä ei mikään mukava vaihtoehto sekään, jo viikko sitten oli ensimmäinen todella lämmin hääkeikka.
Vs: Mitä päälle naisvalokuvaajalle häihin? Onneksi olen mies enkä tee hääkeikkaa ;D Jos asian ajattelee, että vain kuvilla on merkitystä. Hyviä kuvia katsoessaan asiakkaat tuskin edes muistaa miten kuvaaja oli pukeutunut. Kunhan ei kuvausliiviä pistä päälleen ;D
Vs: Mitä päälle naisvalokuvaajalle häihin? Sitä voisi pitää tavoitteena, että sen enempää asiakas kuin vieraatkaan eivät muista, miten kuvaaja oli pukeutunut. Jos muistavat niin jotain on mennyt pieleen.
Vs: Mitä päälle naisvalokuvaajalle häihin? Vaikka kuinka olet siellä "töissä" niin jos et kuitenkaan farkkuja...
Vs: Mitä päälle naisvalokuvaajalle häihin? Farkut häissä on kyllä kuin tumma puku ongella, paitsi päin vastoin. Housut ja joku tunikamallinen toppi voisi olla huomaamaton, väristä ja materiaalista riippuen kohtuullisen juhlava, mutta ei liikaa.
Vs: Mitä päälle naisvalokuvaajalle häihin? Mun mielestä hääkuvaajan on hyvä kunnioittaa bilekansaa pukeutumalla korrektisti, mutta silleen että saa työnsä tehtyä mukavasti. Minä olen kavereitten häissä kuvatessani jättänyt suosiolla kravatin pois, eli tumma puku ja sininen paita. Mutta minä olenkin mies. Naispuolinen duunari saanee hitusen juhlallisella koltulla housujen kanssa hyvän satsin aikaiseksi. OT. Aikanaan kun oli päivälehdessä hommissa niin huomasin melkein univormuksi muodostuneen itselleni mustat suorat housut vähän paksummasta kankaasta ja joku haalee neule, poolo tai villapaita. Kesäkelillä tietysti piti keventää, mutta töihin en mennyt shortseissa kertaakaan, jotenkin ei sovi semmonen. Siinä oli se hyvä puoli että villapaita tai poolopaita päällä ei ollut mihinkään höpökeikalle ylipukeutunut ja mustat housut päällä taas saattoi marssia Kataisen haastoon kainostelematta..
Vs: Mitä päälle naisvalokuvaajalle häihin? siistit ja hillityt vaatteet. ei mustaa eikä liian kirkkaita värejä, eikä farkkuja. ja miksei kuvaajan vaatteet vois olla juhlavatkin, kunhan on riittävän hillittyä.
Vs: Mitä päälle naisvalokuvaajalle häihin? Muistui tuo asia sitten 3.5 hiton hyvin mieleen, kun kokeilin reilua viikkoa aiemmin vaalean vihreää 2 rivistä ja se kun ei sattuneista syistä oikein istunut, niin jouduin hankkimaan uuden puvun. Tuli sitten tehtyä paha virhe ja unohdettua, miksi ei mustaa pukua pitänyt ostaa. +20 ja ripaus yli = aika 'uinut olo'. Vaaleaa/joustavaa + edustavan näköistä housupukua, pää-asia on, että se on kevyttä. Kirkossa tulee aina lämmin, vaikka ulkona ois viileämpikin. Älä mieti puvun näyttävyyden kannalta, että olet vieras/töissä vaan ajattele että olet kutsuttu. Miten pukautuisit sitten, tarviiko erota jalkineosastoa (käytännön syyt, ettei korkkarit ole ehkä parhaat) lukuunottamatta paljoakaan ?
Vs: Mitä päälle naisvalokuvaajalle häihin? Mulla oli eilen kuvauskeikalla farkut jalassa. Ne nyt sattui olemaan mustat niin ei niistä kukaan pillastunut. Hintelää yläosaa peitti valkea pitkähihainen kauluspaita sellaista hieman röpelöistä kangasta. Kravattia en suostu laittamaan ihan pienen hädän takia. En mielestäni erottunut liikaa joukosta vaikka miehillä oli puku päällä ja naisilla jotain essua fiinimpää, kun oli kerran vaatemalliston esittelutilaisuus. Kevyt musta kesätakki oli liikaa kun meinas tulla hiki. Se ei kaunista miestäkään jos hiki virtaa.
Vs: Mitä päälle naisvalokuvaajalle häihin? Housupuku on munki mielestä ok, mutta jos se ahdistaa, niin en tiedä, miksei joku mekko tai siisti hamekin kävisi. Ei mielellään farkkuja, mutta jos on pakko, niin varmaan sitten tummat tai muuten mahdollisimman vähän farkkujen näköiset. Eikä repsahtaneet. Ja mahdollisimman pitkän yläosan kanssa, jottei ne näkyis paljoa . Jotkut muut housutkin vois ehkä ennemmin tulla kyseeseen. Enkä mä nyt siitä väristä niin stressais, onhan noissa kesähäissä vaikka minkälaisia sateenkaaren värejä muutenkin liikkeellä.
Vs: Mitä päälle naisvalokuvaajalle häihin? Jos hameessa on kiva olla niin siisti hame ja joku siihen sopiva paitis. Värillä niin liene väliä kunhan ei ole räikeä kuitenkaan . Ei kopisevia kenkiä eikä tosiaan välttämättä niitä farkkuja...
Vs: Mitä päälle naisvalokuvaajalle häihin? Kiitos kaikille kommentoijille ;D Eipä sitä sitten muu auttanut kuin lähteä kaupoille.. Kovin suuret valikoimat ei olleet ja parhaiten tähän tilanteeseen sopiva löytö oli tummat raidalliset suorat housut. Hameet olivat ihan liian lyhyitä kuvauskeikalle Housujen kanssa sopivaksi sitten kotoa löytyi tunika mittainen lyhythihainen juhlava paita, joka myös vaalentaa tuota kokonaisolemusta.. Että eiköhän sitä tällä varustuksella nyt kehtaa mennä kirkkoon kuvaamaan ja tuntea olonsa kutakuinkin hyväksi . Ja hintaakin tuli sitten vain 30€ ettei vararikkoon kuitenkaan, vaikka housut toivottavasti jäis pian isoiksi .
Vs: Mitä päälle naisvalokuvaajalle häihin? Pääasia kai jättää päivän kuningattaren osa ja myös se valkoinen väri dominoivana puvun värinä morsiamelle.