Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana jus_si, 21 Toukokuu 2008.

  1. jus_si

    jus_si Active Member

    3 150
    0
    36
    Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Avonaisesta repusta lensi 80-200 2.8 AF-s katukiville viimeviikolla. Voin sanoa että vituttaa.. toimii,mut..
     
  2. jebm

    jebm Member

    93
    0
    6
    Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    oli 18-200 vr nikoni jotenkin huonosti paikallaa ja kun rupesin
    ihmetteleen et miks tarkentaa näin huonosti, niin asfalttiinhan se kopsahti. pudotusta n.1m tuloksena vv halki ja käsitarkenteiseks
    pikamodaus.
    onko kennellekkään muulle käyny samoin.
    onkohan se vielä järkihintaan korjattavissa?
     
  3. jus_si

    jus_si Active Member

    3 150
    0
    36
    Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Jos on vakuutus,niin sen piikkiin?
     
  4. Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Lukitus oli jääny painamatta nappiin, ja SB 600 parista metristä ständiltä suoraan studion betoni lattialle ADIOOOS.. ei hirveesti sillä enää väläytelty.. kiitos ja kumarrus Pohjolan vakuutuksille, ei menny ku varmaa 4 päivää ni oli uus kourassa. Tosin omavastuu..

    -Late
     
  5. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    62
    48
    Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    fe2 kestää, kokemusta on :)

    Mulla kestohukkumakohteita ovat kaikki typerän mustat kuvaustarvikkeet - varsinkin lankalaukaisimet ja linssitulpat.
    Onneksi nyt olen löytänyt räikeän punaisia lankalaukaisijoita :) Vielä kun linssitulppiin keksis jonkun neonvärisen merkkaustavan joka ei tahraa ja on helppo poistaa (sulkee siis punaisen sähköteipin pois vaihtoehtoista).

    Ja neonväreistä huolimatta yhden hiuspinnin olen hukannut, toimitti tarkennushupun alaosan kiinnipitimen tehtävää...

    Luuppeja ja mustaa valotusmittaria saa aina välillä haeskella.. Räikeen keltasia tai oransseja saisivat olla!
     
  6. sakamies

    sakamies Member

    71
    0
    6
    Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Rävähti tuossa toissapäivänä jalustasta se tukijuttu joka pitää jalan kiinni rungossa kun tipahti mokoma katuun. Tuli halvasta vemppaavasta jalustasta entistä vemppaavampi, mutta kyllä tuolla näemmä vielä kuvaa.
     
  7. jus_si

    jus_si Active Member

    3 150
    0
    36
    Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Cactuksen antenni väänty irti, kun baarissa kävi napsimassa potretteja.. (jos tuo edes oli ikinä kiinni.. toimii vieläkin,kuin mitään ei olisi tapahtunut)
     
  8. sakamies

    sakamies Member

    71
    0
    6
    Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Pitkästä aikaa lisää juttua tänne. Ei parane meikän ostaa mitään kallista enää. Rysäytin jo vähän paskan jalustan entistä paskemmaksi, nyt on yksi irtojalka pelkällä teipillä kiinni. Samassa rysäyksessä lähti 28-105 Nikkorista suodinkierteestä pala pois. Ihmeeksi ja iloksi taas kerran kamera ja linssi toimivat näemmä moitteetta kovasta kolauksesta huolimatta.
     
  9. jus_si

    jus_si Active Member

    3 150
    0
    36
    Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Olen virallisesti hukannut nyt jalustan. Umpisurkea parin kympin frotto etten sitä kaipaamaan jää. Cactuksen antenni sai pikaliimaa kylkeensä.

    Mitähän muuta..
     
  10. Est

    Est Well-Known Member

    16 914
    1 745
    113
    Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Yöllä meni toisesta nikonin (tai munhan seon eikä nikonin) dikijärkytttimestä vissiin suljin. Erroria pukkas ja suljin jäi laukaistessa auki. Tuli aika kummallisia neffejä :D

    Voi vitt........
     
  11. Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Leica CL putosi takavuosina kivikkoon hiidenkirnuja kuvatessa parin epäonnistuneen koppiyrityksen pyörittämänä. Seurauksena takakansi meni solmuun. Muu osa jäi virheettömäksi. Vakuutus korvasi yli tuhat markkaa maksaneen varaosakannen. Selkäpiitä karmiva kokemus.
     
  12. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Yhden lankalaukaisimen hukkasin lammelle.rolliskass oli kiinni.
    Juhani muisti kuvauspaikkani. Käveltiin takaisin 200 metriä polkua ja sieltähän hänen tarkat silmänsä sen löysivät.
    Säästyi uuden hankinta, 5 euroa.
    TJukka
     
  13. Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Yksi optiikka on mennyt lentokoneen ruumassa hajalle. Zoomi työntyi puoli senttiä ulkoisenputken (taimikäseon) sisään. Olin muka pakannut hyvin, mutta lentorahdin jampat olikin koventaneet otteitaan. Pahasti ei harmita, kun kyseessä oli reissukamerana käyttämäni Ricoh.
    Kerran on jalustan lukitus pettänyt ja kamera tuli opttiika edellä pehmeästi nurmikkoon. Puhdistuksella selvittiin.
     
  14. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Hajalle olen saanut itse korjaamalla.
    Rollei p11 projektoria aloin purkamaan, lopulta osia tippui sen verran kotelon pohjalle, että lähetin mustonen&laineelle.
    Sen jälkeen toimi hyvin.
    T Jukka
     
  15. Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Nyt kun mainitsit, niin itse korjaamalla saa tosiaan hyvin asioita entistä enemmän rikki. Viimeksi uskalsin yrittää fiksata Smena Symbol-kameraa, ja lopputuloksena on rakennussarja. Hyvä muistutus siitä ettei kannata yrittää korjata oikeita kameroita.
     
  16. jus_si

    jus_si Active Member

    3 150
    0
    36
    Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Ulkona pakkasessa? jäätyi vain.. D200 tekee moista vaihtelevasti.
     
  17. Est

    Est Well-Known Member

    16 914
    1 745
    113
    Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Ei kyl tää meni makuuhuoneessani kun laukaisin sen (kameran siis) huvikseni pari kertaa. Tossa kovien pakkasten aikana olin paljon ulkona D80.:sen kanssa ja sillä alkoi sulkimen toiminta vain hidastella, jähmettyä kylmyydestä muttei se "erroroinut". Ja senkin se teki vasta monen tunnin käytön jälkeen. Hassua sinänsä, kameranhan ei edes pitäisi kestää niitä pakkasia (käsittääkseni), eihän se ole edes proo, pätkääkään. Itse asiassa, ainakin tuossa mielessä,  parempi kamera kuin mainostettu on. Kerrankin niin päin.

    Vai että D200 valittelee pakkasesta ? Minä kun olen harkinnut siirtymistä noihin sitä vastaavan luokan malleihin jo kauan. Kuvailen niin mielelläni surkeissa säissä ja ajattelin että ne kestäisivät paremmin. Ei kai sitten. Yksilöitä, kameratkin, kai ?

    Tuosta mun toisesta digijärkky -kamerasta on suljin yksikertaisesti käytetty loppuun, niin oletan, olen sillä sen muutaman vuoden kuvannut sen verran paljon että aika tuli. jotenkin säälittää, uskollinen pikku kamera, kuin sydän olisi vanhuuttaan lopussa siltä ...


    :[
    - Erska
     
  18. poutaa

    poutaa

    3
    0
    0
    Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Ite en oo hajottanut mutta jotenkin kaikki mun pokkarit päätyy hajoamaan niin, että joku muu pudottaa ne maahan :)
     
  19. Jukka H

    Jukka H Well-Known Member

    1 959
    35
    48
    Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Joillain pikaliimoilla on taipumus kastuessaan menettää pitävyytensä ja
    joissain liimoissa varoitetaankin suojelemaan kosteudelta.
     
  20. Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Multa on päässyt hukkumaan elämä.