Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana jus_si, 21 Toukokuu 2008.

    Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Monella tuntuu olee toi järki hukas?
     
  1. Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Meikäläisellä ainakin tasaisin väliajoin. Viimeksi silloin kun työkaveri jäi eläkkeelle ja saunoimme hieman. Joskus järjen kadottamiseen ei tarvita mitään ulkoisia ärsykkeitä, se vaan häviää jonnekin.
     
  2. saltikov

    saltikov Member

    529
    0
    16
    Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Ostin yhdistelmäsahan enkä saa laitetta toimimaan edes ohjekirjan avulla - ensimäistä kertaa (pitkään aikaan) tunnen itseni tyhmäksi. Olisi pitänyt tarjota boschille käyttöohjeiden tekoa.
     
  3. jus_si

    jus_si Active Member

    3 150
    0
    36
    Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Ei kai se huolimattomuus järkeä korreloi.

    Juur pistin tilaukseen DK-kilkettä myös kaverille, jolla näyttää olevan tapana noita hajotella.
     
  4. jus_si

    jus_si Active Member

    3 150
    0
    36
    Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Manfrotton pikakiinnityslevy näyttää olevan huolimattomuuteni seuraava uhri.

    Tästä kyllä syytän muijaa, koska kehui sen nähneensä pöydällä. "Siivonnut" tietysti sen johonkin parempaan jemmaan pöydältä. Paikkaan jonne en ikinä keksisi katsoa.
     
  5. Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Hukkasin juuri eilen yhden Fujin F30 -pokkarin -jollaisen myös aijemmin olen hajoittanut.
     
  6. Doe

    Doe

    89
    0
    0
    Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Kerran puotin D200 studiossa betonilattialle. D200 ei kärsinyt ainoastaan vastavalosuoja rytisty ja obiska meni jumiin. Koulun kamoja oli, säästyin laskuilta. Kameroita hukkaan vähän väliä kun en muista mihin ne laitoin, mikä sinäänsä on aika huono asia.
     
  7. Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Kuulostaa kovin tutulta.
    Aika monta kertaa olen joutunut etsimään tavaroita jotka on "siivottu" pois sieltä missä niiden minun mielestäni kuuluisi olla.
     
  8. Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Kai digiaikana myös tietokone lasketaan valokuvaustarvikkeeksi?

    Kuluvana vuonna ollessani purjehtimassa Espoo-Suursaari racessa joku siirsi jossain vaiheessa ekan aamuyön aikana läppärireppuni tyhjästä punkasta lattialle.  No, aamulla tuli muutama aalto sisään luukusta jonka kaveri jätti auki kun meni uhraamaan edellisen illallisensa merenjumalalle. Kajuutan lattialla olikin sitten pari kolme senttiä merivettä. Reppu on roiske- mutta ei upotustiivis ja sen verran oli nurkasta päässyt merivettä sisään että maihin päästyä kone oli kuivatuksen jälkeenkin ns. kuollut. Suolavesi ei tee erityisen hyvää emon piirilevyille.

    Koneessa oleva tuliterä akku onneksi toimi haverin jälkeenkin. Ostin vakuutusyhtiön piikkiin samanlaisen koneen tilalle. Ei ollut iso taloudellinen vahinko ja suuremmalta vaivaltakin säästyin kun kiintolevykään ei mennyt rikki.

    Kyseisellä reissulla 6 hengen miehistöstä 3 oli meritaudissa. Tablettien voimalla selvisin itse, vaikka ruuanlaitto jäi kyllä kahvinkeiton asteelle.
     
  9. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 673
    525
    113
    Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Jokunen vuosi sitten talvella kuvaamassa Aalto Lapissa-kirjaa/näyttelyä. Noblexin panoraamalla 25 asteen pakkasessa päivä kirjastoa ja teatteria. Jätin kameran kuvausten päätyttyä taidemuseoon toimiston tuolille. Aamulla oli tarkoitus jatkaa kuvauksia, mutta tullessani hakemaan kameraa, oli se nätisti piilotettu muovipussiin.
    Yöllä oli hajonnut vesiputki katosta ja kamera killui lammikossa tuolilla. Siitä valpas museoihminen oli sen siirtänyt muovipussiin.

    Saksan reissun jälkeen palasi kamera entistä ehompana takaisin. Myin sen sitten myöhemmin jollekin Italian gigololle.

    kapa
     
  10. Drinkkeri

    Drinkkeri Member

    456
    23
    18
    Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Salamajalustan kantopussi livahti koskeen rautatiesillassa olevasta raosta >:I
     
  11. Est

    Est Well-Known Member

    16 914
    1 745
    113
    Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Ainakin neljä -hyvää- kameraa on mennyt kaput. Oheislaitteista en ole pitänyt lukua (mutta kaukosäätimiä, lankalaukaisimia ja linssisuojuksia ainakin).

    Silmälaseja on hajonnut ynnä hävinnyt ainakin tusina -niitäkin tarvitsee kuvaamisessa. No, tarvitseehan kuvaamisessa vaatteitakin kylmällä ilmalla mut hanskat, hatut ja kaulaliinat (jopa villapaita) vois jättää kait tässä mainitsematta.

    Hirveesti on kaikenlaisia tavaroita kaikin tavoin vahingossa luovutettu pois tai muutoin karsiutunut.

    Ylipäätänsä mulla on aina jotain hukassa, oon tosi törppö.

    - Eero
     
  12. Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Niin no, sitä sentään koitettiin sukeltaa ylös. Ja siks toiseks "heittää" ja "hukata" on kaks eri asiaa.

    Mutta asiaan: kuka nokittaa - 200-sarjaan maahantuojalla modattu Hasselin 2000FCW (kuoret 2000FCW:stä sisukset 200-sarjasta, maahantuojan gurut kertoivat, että tää oli viimeinen modaus) ja lähes iskemätön 160-millinen CB-Tessar Kruunuhaan lumiseen katuun. Koko paska ilman vakuutusta.
     
  13. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Helistä vois tulla tyttöjen moukarin HR-mestari.
     
  14. jus_si

    jus_si Active Member

    3 150
    0
    36
    Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Voi vitutuksen määrää :D
     
  15. higgins

    higgins Active Member

    4 660
    7
    38
    Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    -Se perinteinen ja paras digiIxus ei tykännyt hyvää, kun samassa kassissa oleva Airam- termari meni ja hajosi, maitokahvia sisällä.

    -Panasonic- digipokkari taasen ei välittänyt mitään, vaikka Hangon urheilutalon vessanpöntöstä sen kaivoin- Onneksi tippui vasta pöntön vetämisen jälkeen;) Ja siis toimi ok takanreunalla kuivailun jälkeen.

    - Onko seuraava minun vai Zenitin vika, vaikea sanoa. Nuorena oltiin kavereiden kanssa lappikierroksella, ja minä toimin virallisena kuvaajana uudella Zenit TTL:llä ( hieno kamera, 50mm obiska ja valotusmittarikin löytyi. Hämärässä, missä sitä mitttaria olisi erityisesti tarvittu, ko viisari etsimestä hävisi näkyvistä kokonaan...) ja legengaariset kuvat oli otettu. Filmiä kamerasta poistettaessa karmea totuus paljastui: filmi ei olllut liikkunut ollenkaan, siirrin oli jyrsinyt filminsiirtoreiät rullalta sököksi. Annoin Zenitin faijalle ja ostin Canon AE1- programmin tilalle.

    Higg
     
     
  16. evis

    evis Member

    498
    0
    16
    Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Tätä lukiessa olen säästynyt aika vähällä. Videokameran olen hajoittanut siten, että kompastuin kalliolla johonkin. Kamera otti aika vauhdilla osuman peruskallioon. Edes kovin montaa suojatulppaa ei ole kadonnut, vaikka luonnossa liikunkin. Muutamia sentäs.

    Sensijaan mulla näyttää hajoavan kamerat ihan itsekseen hyllyynsä. A1:sestä hävisi etsinnäyttö ja T90 ei suostu enää toimimaan, naksuttaa vain kun laukaisinta painaa.
     
  17. Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Eipä sievistellä turhaan, kyse lienee kuitenkin lasten moukarista kun kyseessä on Holga. Sitäpaitsi lainauksessa esiintyneistä kolmesta henkilöstä KUKAAN ei ollut siinä määrin selvin päin, että kommentit olis mitenkään varteenotettavia. Minä kyllä muistan varmaan ainoona selvänä miten se kaikki oikein meni.

    Asiaan: Multa ei oo hukkunu vissii muuta kun D70:n näytön suojus....
     
  18. Vs: Mitä olette hukanneet/hajoittaneet?

    Toivomme että kukaan ei "paranna", tylsä tarina tuo.

    K.