Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Mitä mieltä Olympuksen M10 tarjouksesta?

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana markku55, 21 Heinäkuu 2016.

  1. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Mitä mieltä Olympuksen M10 tarjouksesta?

    Nyt on käynyt niin hassusti, että armas Olympus tarjosi wanhaan E-P5 uuden firmwaren jonka nimenomaan pitäisi parantaa tarkennusta. Huomasin asian ja päivitin kamerani. En siten kehtaa jatkaa Olympuksen dissaamista ennen kuin olen tarkennuksen toimivuutta käytännössä kokeillut. Hakeutuuko yhä sitkeästi taustaan vai tarttuisiko jo joskus kohteeseenkin.

    Hassuja noi firmwaret, luovat uutta toivoa tilanteisiin jotka jo hetken näyttivät toivottomilta. Vähän kuin virsikirja olisi kirjoitettu uusiksi. Ainoa mitä ihmettelen on, että miksei sitä softaa voinut kerralla kirjoittaa kunnolliseksi. Vai onko tässä kysymys siitä, että Olympus todella välittää ahdingostani? Oi kuinka ihanaa:) 
     
  2. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Mitä mieltä Olympuksen M10 tarjouksesta?

    Minä tiedä yhtään softaa, joka olisi kerralla kirjoitettu "kunnolliseksi".
     
  3. papetsu

    papetsu Active Member

    296
    151
    43
    Vs: Mitä mieltä Olympuksen M10 tarjouksesta?

    Eipäs vedetä hernettä nenuun. Sinulta tulee hyviä ja laadukkaita kuvia mutta ei se kaluston ansiota ole.
    Kirjoitit vielä syyskuussa 2013 seuraavaa, "Itselläni on E-M5 ja E-P5 ja olen niihin tyytyväinen, kummallakin saa parempia kuvia kuin pystyn taidollisesti ottamaan".
    Oletko sitä mieltä että olet kuvaajana kehittynyt noiden ohitse?
    En arvostele yhdenkään dissaajan kuvia kuvina (tilannetta, sommittelua, aikaa, paikkaa, sisältöä jne.) vaan sittä että kalustosta ei kuvan laatu ole ollut kiinni monessakaan tapauksessa.
    M43:ta Järjestelmänä ei ole jokapaikkaan, mutta silti sillä on aikansa ja paikkansa kuvaajien keskuudessa.
    Täytyy myöntää että ensinmäinen postaus tähän ketjuun piti sisällään pikku provon ja vielä ilman hymiöitä.
    Niin ja paskahousu hyvinkin, älä pidättele hengitystä odotellessa minulta arvosteluja kuvillesi, voi ruveta huippaan odotellessa.
     
  4. Vs: Mitä mieltä Olympuksen M10 tarjouksesta?

    Ei toki. Suurin osa sinunkin kuvistasi olisi voitu ottaa puhelimella. Mutta se ei poista tosiseikkaa, että puhelimella on kamala kuvata. Se, että joku moittii jotain kameraa, se ei tarkoita että sanojassa olisi aina vikaa, voi kamerassakin olla. Vaikka se olisikin kamera, joka sinulla on ;-)
     
  5. papetsu

    papetsu Active Member

    296
    151
    43
    Vs: Mitä mieltä Olympuksen M10 tarjouksesta?

    Minä en ole hankkimassa Olympuksen M10:ä mistään tarouksesta vaan markku55, hän kysyy mielipidettä tarjouksesta ei kameran laadusta tai ominaisuuksista.
    Toistan itseäni, Ei ole pakko kehua ja vapaasti saa haukkuakin. Ymmärrän aivan hyvin että ko. kameroissa on puutteensa, valikot on perseestä ja erkonomia on mitä on.
    Siis siinä on omat vikansa ja puutteensa. Mutta se että kirjoitellaan foorumeilla että m43:lla järjestelmänä ei tee mitään on seikka mihin reakoin.
    En ole mielesäpahoittaja vaan omantienkulkia, omistan paljon laitteita, kalustoa ja välineitä millä ei toisten mielestä tee mitään mutta minä pystyn niiden kanssa elämään.
    Minulla on muuten se kännykkäkamerakin, Samsung Galaxy K Zoom ja sekin on mielestäni aivan toimiva peli vaikka siinnäkin on omat vikansa.
     
  6. Vs: Mitä mieltä Olympuksen M10 tarjouksesta?

    Ok. Miten vastauksesi siis auttoi markkua?
     
  7. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Mitä mieltä Olympuksen M10 tarjouksesta?

    Jännityksellä tässä seurataan markun päätelmiä. Olen ymmärtänyt, että hän on myynyt sielunsa Sonylle jo joskus Minoltan loiston päivinä. Sikäli siis hyvin erikoista tämä Olympuksen suuntaan tunnettu kiinnostus.
     
  8. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Mitä mieltä Olympuksen M10 tarjouksesta?

    Sinun asenne on loistava, et edes halua kuunnella niitä jotka ovat mahdollisesti eri mieltä kuvaamisen tarkoituksesta ja merkityksestä! Pidä kiinni tyylistäsi, mutta jos mitenkään kunnioitat muiden ihmisten mielipiteitä, niin toivon hartaasti, että me erilaiset ihmiset saisimme pitää omat mielipiteemme, ilman että Sinä puutut niihin omalla kierolla tavallasi.
    Jos minä EN HALUA KANTAA mukanani runkoa ja objektiivi jotka painavat yhteensä 2kg, niin sitten en halua, nyt on mukanani Olyn E-PL5 ja joku laseista Kitti zoomi, Panan 12-32 tai Olyn 9-18mm, muita en ole pitkiin aikoihin käyttänyt. YHTÄÄN kuvaa en ole teettänyt niin isoksi kuin aikoinaan tein itse mv kuvia, miksi, no siksi, ettei ole tarvetta.
    Helpotan Sinun pakkomielteistä muitten dissaamista määrittelemällä itseni vielä alhaisempaan kastiin kuin Siren minut painoi, eli en ole edes eläkeläinen turistikuvaaja, vaan ihan VAIN ELÄMÄN ikuistamista niillä alueilla mistä itse pidän. EN TARVITSE: 1.Helvetin nopeaa kohteen seurantaa. 2.Jumalatonta dynamiikkaa jolla vielä pelastaa kuvia jotka on pilattu omista lähtökohdista tehdyistä vääristä kuvausasetuksista (hyvä provo...eikös;D. 3.Mahdottoman hyvää etsintä (se ei minusta lisää kuvan laatua, vaikka A900:n etsin onkin ihan kiva tiirailla;)) 4. Helvetin hyvää ergonomiaa, jota tarvitaan, jotta jaksaisi pitää kiinni tuosta mahdottoman painavasta kuvausjärkäleestä edes jonkun verran, jne, jne. Mistä ihmeestä mm Sinä luulet tietäväsi miten haluan kuvata ja millaisella kalustolla?
    Miksi Sinä tyydyt tuollaiseen FF Nikoniin, kun on olemassa PALJON PAREMPAA jälkeä tuottavia isomman formaatin digikameroita? Mikä ihmeen optimi on vaivaisen kinodigin kuvanjälki, mistä ihmeestä se optimi on syntynyt, Sinun aivoissa vai peräti VAIN SIKSI, ETTEI RAHAT RIITÄ KUNNON KALUSTOON???
    Minusta on lapsellista kertoa omia ehdottomia mielipiteitä siitä millainen kamera on se ainoa oikea KAIKILLE kun juuri minulla sellainen sattuu olemaan, voisit hieman miettiä mitä suustasi syydät, Sinun mielipiteillä ei ole minulle mitään merkitystä...paitsi että aina ärsyttää kun avaat suusi.
    Ystävällisin terveisin, Markku, oman elämän iskuistaja, kenellekkään en kuviani tyrkytä...enää.
     
  9. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Mitä mieltä Olympuksen M10 tarjouksesta?

    PÖLKKYKIRJAIMET höystettynä muutamalla tarkkaan harkitulla voimasanalla kertovat "helvetillisestä" itseluottamuksesta. Siinä meillä mies joka tietää kuka on ja minne on menossa. Mutta miksi sitten aloittaa megakeskustelu aiheesta onko joku tarjous jostatakin Olyn lillerikamerasta hyvä vaiko ei? Tätä ristiriitaa ihmisen on vaikea ymmärtää...
     
  10. Vs: Mitä mieltä Olympuksen M10 tarjouksesta?

    Haha! Ensin kysellään ja sitten uikutetaan päälle ;-)
     
  11. Olli Knuuttila

    Olli Knuuttila Well-Known Member

    3 218
    405
    83
    Vs: Mitä mieltä Olympuksen M10 tarjouksesta?

    Sitä aina joskus tulisi mieleen kysyä, jos siis en olisi herrasmies, että miksi erityisiä vuodatuksia esiintyy eritoten puolen yön jälkeen kirjoitettuna. Vaikka helpostihan siihen aikaan jo ihmistä väsyttää...
     
  12. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: Mitä mieltä Olympuksen M10 tarjouksesta?

    Olihan siinä kuitenkin henkeä ja sanomaa, joka tuli hyvin selväksi, enkä ihan näe että sanomassa olisi mitään erityistä moittimistakaan.  Hyvä sun on puhua kun aamupäivällä jo aloittelet: http://www.kameralaukku.com/portal/index.php/topic,118115.0.html

    Proot ei asiasta viiitsisi mainitakaan, mutta sanotaan nyt kuitenkin että harjoittelu ja vapaa mieli tuottaa tulosta.  Ihan mihin aikaan päivästä.
     
  13. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Mitä mieltä Olympuksen M10 tarjouksesta?

    Nuo Olympialaiset nyt vaan sattuu tulemaan iltaisin ja öisin, et ole huomannut, että sellaiset on menossa?
     
  14. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Mitä mieltä Olympuksen M10 tarjouksesta?

    Lueppa mitä kysyin ja mieti sitä! Oleellinen osa kysymystä oli tarjoushinnan ja muiden osatekijöiden suhde, EI siis se, että onko m43 kamera yhtä hyvä kuin Sinun Nikonisi.
    Sekä Sinulle, että Kuikerolle on erittäin vaikea käsittää, että m43 tason kuvat on minulle ihan ok. Jos et tiedä kuinka hyvä tuo tarjous on suhteessa ominaisuuksiin, niin miksi edes kerrot  noita Sinun ajatuksia FF rungoista ja niiden erinomaisuudesta - kommentoinnin PAKKOMIELLE???
     
  15. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 326
    536
    113
    Vs: Mitä mieltä Olympuksen M10 tarjouksesta?

    Kyllähän se silloin pari vuotta sitten tuli täällä todistettua, etteivät Olyn lillerikennoiset ole kuin marginaalisesti parempia kuin markkinoiden parhaat täyskennoiset...ja se käyttöliittymä - ah!
     
  16. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Mitä mieltä Olympuksen M10 tarjouksesta?

    ;D ;D ;D
     
  17. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Mitä mieltä Olympuksen M10 tarjouksesta?

    Hyvin lähellä on, että laitan m43 systeemini myyntiin. Tuotekuvien toteutusta vain mietin... Perustelut? Automaattitarkennus ja käyttöliittymä, muutenhan se on ihan ok systeemi. Kuvanlaadussa en ole havainnut isompaa moitittavaa.
     
  18. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Mitä mieltä Olympuksen M10 tarjouksesta?

    Hep! Kävin sittenkin ottamassa ekat versiot m43 myynti-ilmoituksen tuotekuvista. Koti ei ole kuitenkaan oikea kuvausympäristö. Täytynee huomenna raahata koko mikrolillerikalusto luontoon jonnekin oikein kuvaukselliselle paikalle.

    En kokonaisuutena tykännyt m43 järjestelmästä, mutta tästä myyntihommasta aion ottaa kaiken ilon irti :) 
     
  19. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Mitä mieltä Olympuksen M10 tarjouksesta?

    Ja se onnellisuuden tunne kun operaatiolla on saanut omaisuuden arvon puolittumaan ;)
     
  20. Vs: Mitä mieltä Olympuksen M10 tarjouksesta?

    Joo, on varmaan mielenkiintoista, paa vielä myyntiin kameralaukussa ja myyt samoilla argumenteillä, kuin olet mollannutkin sitä urakalla. Viedään käsistä nopeammin kuin kerkiit "lillerikamera" sanoa. :)