Posti toi paketin ja aloitin heti muutamia: Gudrun Persson; Russian Military Thought, Lissa Evans; Their Finest Hour and Half, ja Dickensit jatkuvat; David Copperfield ja ennestään luvussa Pessoan The Book of Disquiet.
Tyypillisesti ehkä puoli tusinaa kerrallaan, noiden lisäksi nyt yksi Naipaul ja yksi Vaclav Smil (Energy and Civilization, hyvin kiinnostava) EDIT Tulen perheestä jossa kaikki lukivat paljon, ja olen aika hyvin onnistunut saman tartuttamaan lapsiini.
Mitä olen seurannut Goodreads'in lukupiiriä, niin on aika yleinenkin tapa ahkerilla lukijoilla lukea puolta kymmentä kirjaa kerrallaan. Itse olen ollut enemmän kirja kerrallaan tyyppiä, mutta olen koittanut opetella tavoille. Muuten tahtoo juuttua johonkin mielenkiintoiseen, mutta raskaaseen kirjaan ja lukeminen kokonaisuutena vähenee.
Niinpä, kirja kerrallaan on ollut minunkin tapani. Lukeminen on tosin vähentynyt äänikirjojen aikaan, melkein aina jotain muuta puuhatessa jokin kirja pyörii. Vaikkapa automatka tuntuu ihan mahdottomalta nykyään ilman äänitehosteita.
Kannattaisi ehkä vilkaista Tucker Carlssonin haastattelu, jossa hän haastattelee Elisabeth Lanea tai Tatu Tynin Kuinka meille rakennettiin pahempi digitaalinen vankila kuin DDR oli. Lisäksi on hyvä tietää, että Soltshenitzyn ei myöskään saanut julkaistua Vankileirien saaristoa omana versionaan, vaan kyseessä on muokattu versio, josta on asian ymmärtämisen kannalta poistettu olennaisia osia. Hän mainitsi jälkeenpäin siitä, ettei saanut missään julkaistua koko versiota, vaikka olisi halunnut. Samaan asiaan tarttui myös Yhdysvaltalainen historioitsija David Duke, jota on sen jälkeen smearattu Hollywoodin ja Wikin voimin kaiken maailman äärioikeisto- ja kkk-tarinoilla.
Olen sikälikin rajoittunut ihminen, että kirjallisuushistoriallisen tutkimuksen lähteenä minua ei kiinnosta rasistinen, antisemitistinen, valkoisten ylivaltaa kannattava entinen Klu Klux Klaanin ritareiden suurvelho joka on myös uusnatsi. Varmaan pitäisi olla laajakatseisempi...
Ikävää, jos reagoit näin lähteisiin, joiden avulla voisit päästä paremmin jyvälle siitä, mitä todella tapahtui yhdessä historian suurimmista kansanmurhista. Toivottavasti mielesi defenssit eivät suodata kuitenkaan kahta ensimmäistä vinkkiä tuon olkiukon avulla.
Tuo Tatu Tyni oli kyllä hauska, sai nauraa ihan ääneen. Se olisi suoraan käynyt parodiasta ellei mies parka olisi ollut tosissaan. Erilaisia operaatioita ja klustereita ja kriminalisointeja (Tynin mukaan väärä ajattelu on kriminalisoitu ja media siirretty sota-ajan tilaan) kyllä riitti ihan kiitettävästi. Ja sitten kaiken EU:n laajuisen klusteroinnin takana onkin... Iso-Britannian ulkoministeriö. No, loppukaneetti oli kyllä tuttu, valtaosa ihmisistä alistuu länsimaisen propagandan aivopesemiksi, mutta sitten on vähemmistö, he jotka _rohkeasti ajattelevat itse_ ja jotka tietysti leimataan _yhteiskunnalle vaarallisiksi ja ajetaan ahtaalle_. Demokraattinen kansalaisuus on nimittäin korvattu automatisoidulla vaatimusten mukaisuudella. Niin että tuli sieltä se uhriutuminenkin Niin, ja Jessica Aro, jonka kirjaa hieman moitiskelin omassa viestissäni, hänkin tuon videon mukaan toteuttaa poliittista puhdistusta. Luulen kyllä Aron yllättyvän tuosta tiedosta. Mutta kyllä tuosta ihan hyvät naurut sai, siinä mielessä voin suositella. Piste i:n päällä oli kyllä se aivan hirveä maisemataulu tämän tyypin takana
Kannattaa tutustua RIIA:n historiaan, niin veikkaan hymyn hyytyvän. Hienoa kuitenkin, että tutustuit aiheeseen, joka alkaa tulla vähitellen päivänvaloon, mikäli lainsäädännöllinen ajatusvaino ei ehdi sitä ennen maaliin.
No ei tässä Tynin videossa oikeastaan mitään koherenttia aihetta ollut mihin olisi voinut tutustua. Vaikea kuvitella, että kukaan tai mikään haluaisi tuollaista täysin harmitonta höpinää vainota. Ei siinä kyllä ollut mitään vainoamisen arvoista
En ota kantaa Tynin olemukseen, koska sillä ei ole tässä asiassa merkitystä. Hän on vain huolestunut kansalainen, joka on ymmärtänyt, että suomalaisilla on hallintoon liittyvä ongelma, joka ei ole totuttujen poliittisten päätöksentekomekanismien keinoin hallittavissa ja joka tuhoaa Suomi-nimisen valtion sekä sen väestön sisältä päin ja sen vuoksi uudelleenjulkaisee netistä löytämiään julkaisuja, jotka tukevat hänen intuitiivisia löydöksiään. Ei hänestä ole kenellekään auktoriteetiksi ja hän on täysin vaaraton kaveri, kunnes vuoden vaihteessa hänen rohkea julkaisutoimintansa muuttuu yleisen syytteen alaiseksi.
Tuo "intuitiivisia löydöksiään" oli kyllä kauniisti sanottu Omalta osaltani tämä Tyni / Duke aihe on nyt taputeltu. Hyvää viikonvaihdetta kunnes tänne taas kirjoitetaan jotakin uutta kirjoista.
Se on aivan selvää, että intuitio tai "tunne" on se jokin ensihälytys, jolla reagoidaan tilanteisiin, jotka luovat kognitiivisen mylläkän ilman valmista sabloonaa ihmismielessä. Eihän tavallisella pulliaisella ole mitään muuta mahdollisuutta selvitellä mitä tapahtuu kuin kuunnella erilaisia teorioita ja yrittää löytää yhtymäkohtia. Kun kansoja ajetaan sotiin ja kurjuuteen, niin toiminnan mittakaava on vaan niin iso, ettei se tahdo pysyä millään salassa ja silloin tavallinenkin pulliainen voi yrittää yhdistellä numeroita viivoilla hahmottaakseen paremmin, mistä on kysymys. Tatu Tyni on siitä hyvä esimerkki. Eipä tässä siltä osin muuta. Hyvää viikonvaihdetta.