Haruki Murakami: The Wind-Up Bird Chronicle Kirjan keskiössä on eräänlainen pimiö. Ei pimiö sanan varsinaisessa merkityksessä vaan kuivan kaivon pohja. Tai oikeastaan kaksi kaivon pohjaa. Toinen Ulko-Mongoliassa Khalkha-joen takana. Toinen Japanissa käytävän varrella, "hirtettyjen talon" takapihalla. Pimiöitä siinä mielessä, että kaivon säkkipimeydessä sielu irtoaa ruumiista, siinä missä kamera varastaa.
Kirja otti aikansa lukea. Kertomus on välillä jopa etovan raaka. Tyyli, tarina ja kertomuksen ympäristö kantoivat kuitenkin niin, ettei kirjaa voinut olla millään lukematta. Mo Yan: Punainen durra
Mielenkiintoinen kirja elämästä kansainvälisellä avaruusasemalla ja yleisesti New Jerseyläispojan unelmista ja urasta avaruudessa. Scott Kelly: Kiertoradalla - Vuosi avaruudessa
Jep, täälläkin lähti hyvin käyntiin. Juuri nyt meneillä oikein kiinnostava kirja edellisestä työpaikastani.
Minä en lue enään mitään, kuuntelen äänikirjoja, lukulasit on ikävät ja kuuntelu ihmeelisen rauhoitavaa, kun siihen päsee sisään.
Murakami on yhtenä ehdokkaana Den nya akademienin kirjallisuuspalkinnon saajaksi. Fyra författare nominerade till Nya akademiens pris - DN.SE
Tätä luetteloa on aina yhtä mukava lukea. Jostain syystä tuli tänä vuonna saksaksi, mutta meneehän se näinkin vaikka koulusaksasta on jo aika monta vuotta.
Zusakin Kirjavaras oli ollut jonkin aikaa sähköisessä kirjahyllyssä pölyttymässä. Ajattelin lukea sen joulun aikaan sopivana, mutta käyhän se näin vuoden alussakin. Hienoa tarinaa ikävässä ympäristössä.
Tämän ostamista olen harkinnut ja harkinnut, vaan vielä on jäänyt tilaamatta. Minkäslaiset on tunnelmat romaanista?
Kyllä minä ainakin sen kirjoista olen pitänyt. Hyvin kiehtovaa surrealismia ja toisia todellisuuksia. Suosittelen!