Vs: Mitä luet? Black&White-lehden viimeisintä numeroa. Taas hyviä artikkeleja ja portfolioita. Kirjakaupasta tarttui tänään mukaan Keith Lowen Savage Continent; Europe in the Aftermath of World War II. Alastalo on jälleen kerran luettavana ja uutena Stephen Lovellin The Shadow of War; Russia and the USSR 1941 to Present.
Vs: Mitä luet? Viimeksi on tullut luettua mökillä Alistair MacLeanin Navaroen haukat -nimistä tuotosta. Täytyy sanoa että hämmästyttävää sontaa. Ei kappaletta jossa ei olisi jotain kökköä, ja sivua jossa ei saisi hävetä kirjailijan kykyjä. Viimeksi lukenut yhtä huonoa, oli kun päätin lukea Da Vinci -koodin -mitä sain myös katua. Onneksi en mennyt tekemään moisia päätöksiä Alistarin kohdalla ;-)
Vs: Mitä luet? RED NOTICE, Bill Browder Nyt on kirja luettu, suosittelen kaikille. Kirja kertoo millaisten "rosvojen" käsissä naapurimme hallinto ja "oikeus"laitos ovat.
Vs: Mitä luet? Berliinistä löytyi kirpputorilta Brian Boydin Nabokov-biografian ensimmäinen osa neljällä eurolla (nyt täytyy vaikka BookDepositorystä sitten ostaa se jälkimmäinen osa). Rinnalla luen Kalvasta Hehkua joka on kyllä aivan niin upea kuin on kerrottukin; sitä pitää lukea hitaasti että kestää kauan Akateemisesta osui silmään Pertti Luntisen Sota Venäjällä - Venäjä Sodassa (SKS 2015), noin tuhatsivuinen yleisesitys Venäjän sotahistoriasta. Olen siinä vasta 1600-luvulla menossa, mutta suosittelen kaikille jotka haluavat ymmärtää itänaapuriamme. Aivan erinomaista tekstiä.
Vs: Mitä luet? Risto Isomäen "Miten Salpausselät Syntyivät". Onpa jännä kirja jääkauden ajoista. Tämän kirjan jälkeen katselee kotimaan maisemia aivan uudella tavalla.
Vs: Mitä luet? Tuon voisi lainata seuraavaksi. Olen aina katsellut karttaa sillä silmällä, että montako noita harjuja on kaiken kaikkiaan
Vs: Mitä luet? Olut . Viini . Viski yhdessä Santtu Korpinen . Arto Koskelo . Jarkko Nikkanen readme.fi
Vs: Mitä luet? Timthy Snyderin Black Earth; The Holocaust as History and Warning (lienee suomennettu). Olen velä aika lailla kesken kirjassa, mutta näin armottoman loogista, syvällistä ja aivan konkreetisti kylmäävää analyysiä aiheesta en ole lukenut (ja olen jonkin verran historiaa lukenut). Tästä tulee aiheen referenssiteksti. Nabokov-biografiat ja The Pale FIre ovat edelleen luvun alla, lisäksi Stephen Kotkinin Armadeggon Averted (NL:n nousu ja tuho), Jean Edward Smithn FDR-biografia, Peter Watsonin An Intellectual History of Modern Mind, Liza Picardin Victorian London ja Tom Standagen An Edible History of Humanity. Niin, ja kevyemmästä päästä James R. Chilesin Inviting Disaster (teknologian vaaroja). Mutta tuo Snyder melkein jo saisi kuulua yleissivistykseen.
"Heidän perheessään keskustelut kiertyvät helposti kuviin. Aikaa ei mitata vuosissa tai ikäpolvissa, vaan siinä, millaisia muutoksia kuvissa on tapahtunut. Onko Tuovilan taloa vielä laudoitettu, onko Hiltusten auto Volvo vai Ford tai minkälainen talo Kantolan kaupan kohdalla alkujaan seisoi. Jokaisella sisaruksista on kuvamuisti. Kun he kesäisin saapuvat samaan aikaan kotiin, albumit kaivetaan esille viimeistään illansuussa. Kyllä sinussa on mumman näköä. Tässä leikkimökki oli vielä maalaamaton. No oli se sittenkin Kawasaki se Tapion ensimmäinen pyörä. Mikään väite ei päde, mikäli sen tueksi ei löydy kuvallista näyttöä." Miten sen nyt sanoisi. Jos on normaalin avarakatseinen, niin vallan erinomaista uutta suomalaista kirjallisuutta Tommi Kinnusen Lopotti ja edeltävä Neljäntienristeys.
Noin yleensä ottaen olen lukenut e-kirjoista Google Play Kirjaa viime aikoina. Useat Play Kirjat ovat olleet kolmanneksen halvempia kuin esimerkiksi Elisa Kirjassa. Play Kirjan appsikin on ihan luettava tässä korkearesoluutioisessa tabletissa.